דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך טלויזיה - על חברו הטוב ביותר של כל צופה 

מאת    [ 27/03/2011 ]

מילים במאמר: 623   [ נצפה 3173 פעמים ]

מדריך טלויזיה הוא אותו לוח שידורים שבועי המפורסם באמצעי התקשורת השונים, בכך מאפשר לצופים לבחור במה הם מעוניינים לצפות במהלך השבוע הקרוב. בזכות מדריך טלויזיה יכול כל אחד לתכנן את השבוע הקרוב מבחינת זמן הטלויזיה, לבחור את התוכניות שמעניינות אותו ביותר ובמידת הצורך ? להכין את אמצעי ההקלטה על מנת שלא יפסיד תוכניות שהיה מעוניין לראות. מדריך טלויזיה הוא אמצעי בלתי נפרד בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו, ולא פלא כי רבים מחכים לו בקוצר רוח בכל שבוע מחדש.

 

כיצד בנוי מדריך טלויזיה ?

מדריך טלויזיה מרכז את תוכניות הטלויזיה בכל הערוצים (הן בכבלים והן של חברת yes ) בשבוע הקרוב (ולעיתים אף יותר מכך). מדריך טלויזיה מכיל בתוכו את תפריטי התוכניות בכל אחד מימות השבוע הקרובים, כך שקל מאוד להתמצא בו ? כל שנדרש הוא להגיע אל היום המבוקש ולחפש את הערוץ המבוקש בתוך לוח שידורים המפורט לאותו יום. בדרך כלל, מדריך טלויזיה יכיל פונקציה שימושית נוספת בדמות טבלה המצויה בדף הראשי של כל יום, בה אפשר למצוא את לוח שידורים של הערוצים המרכזיים בשעות השיא של אותו יום (השעות 19:00-23:00), מה שמקל על איתור התוכניות המעניינות בערוצים המרכזיים (דוגמת ערוץ 2, ערוץ 10, ערוצי הסרטים של חברת יס וכו').

ברוב הסוגים של מדריך טלויזיה אפשר למצוא גם סיווגים של התוכניות עצמן, זאת על מנת שיהיה קל יותר לצופים לחפש תוכניות הקולעות לטעמם. כך לדוגמא יסומנו תוכניות דרמה בצבע מסוים ותוכניות מקור ישראליות בצבע אחר ? כל שהצופה יצטרך לעשות הוא לפתוח את מדריך שידורים, לנוע בין העמודים ולחפש את התוכניות המשתייכות לקטגוריה המעניינת אותו. ממש קלי קלות.

 

היכן ניתן למצוא מדריך טלויזיה שבועי ?

מדריך טלויזיה שבועי המפרט את תוכניות הכבלים וערוץ yes מצורף לעיתוני סוף השבוע, בדרך כלל בחלק נפרד משלו (כך שביום ראשון אפשר לזרוק את העיתון לפח מיחזור הניירות, אולם להשאיר את מדריך השידורים בבית). בנוסף, ישנם מגזינים של מדריך שידורים ייעודי ? אלה מפורסמים בנפרד וניתנים לרכישה בדוכני העיתונים לסוגיהם (או באמצעות מנוי, או אז מגיע מדריך טלויזיה ישירות עד הבית). היתרון של מדריך שידורים זה הוא הערך המוסף שיש בו ? מדריכים אלה מכילים גם כתבות ומידע אודות עולם התקשורות והטלויזיה בישראל, כמו גם הצעות לבילויים נוספים (תיאטרון, קולנוע, תערוכות) המתקיימים באותו השבוע. נכון, גם בתוך מדריך טלויזיה זה תופס לוח שידורים את חלק הארי של המדריך, אולם מדובר בכלי המאפשר לקורא להתעדכן בכל המתרחש בעולם הבידור כרגע, מה שללא ספק מהווה מוקד משיכה למתעניינים בתחום זה.

 

ומה לגבי מדריך שידורים אלקטרוני ?

אחד החידושים שהכניסו הממירים המתוחכמים של חברת הכבלים וחברת יס הוא מדריך שידורים אלקטרוני, המאפשר לצופים לקבל את כל המידע באופן מרוכז על מסך הטלויזיה. דרך לוח שידורים אלקטרוני זה ניתן לראות מהי התוכנית המשודרת כעת ומה ישודר מאוחר יותר, לסמן על לוח שידורים את התוכניות המעניינות, ולדעת כי הממיר המתוחכם של חברת יס יוכל להתריע לפני שתתחיל התוכנית, להעביר את הערוץ (במידה וביקשנו), ואם קיים ממיר yes max ? אזי ממיר זה יוכל גם להקליט את התוכנית לנוחותנו.

היתרונות של לוח שידורים אלקטרוני הם רבים ? הם מתעדכנים באופן מיידי על ידי חברת הכבלים או חברת יס (מה שכמובן אינו קיים בעת שימוש במגזין מדריך טלויזיה מודפס), הם מאפשרים קבלת מידע נוסף על כל תוכנית, וחשוב מכל ? הם מופעלים באמצעות השלט בלבד וחוסכים הדפסת נייר. מי אמר קידמה ולא קיבל ?

compulist1




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב