דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות פופולרי בפייסבוק - מדריך 

מאת    [ 24/03/2011 ]

מילים במאמר: 707   [ נצפה 7062 פעמים ]

בחודשים האחרונים נראה כאילו משהו בשפה שלנו השתנה, ונוספו כמה מילים חדשות הנשמעות בכל מקום: "פייסבוק" "לייק" הן שתיים מהמלים הללו, והמשותף לכל המילים הוא - שפייסבוק הופך לחלק בלתי נפרד מהחברה שלנו ומהדרך בה אנחנו יוצרים קשר ומתקשרים עם אחרים.

במסגרת עבודתי, פעמים רבות אני מעבירה סדנאות לשיווק בפייסבוק בפני קבוצות שונות של אנשים, והנושא שאני נשאלת לגביו הכי הרבה הוא: איך להפוך להיות פופלרי בפייסבוק? איך להגיע למצב בו הודעות שאני מכניס לפייסבוק מקבלות תגובות ולייקים רבים?

ובכן - במדריך קצר זה אנסה להתוות את הדרך לאותו מעמד נכסף. חילקתי את המדריך לראשי פרקים - כך שיהיה קל יותר לקרוא ולהתמקד במה שחשוב.

אז קדימה - מתחילים:


אוספים חברים

אם מה שמעניין אתכם הוא לקיים שיח ערני בפייסבוק, להשמיע את קולכם ולקבל מענה - כדאי שתדאגו להגדיל את החשיפה שלכם. חשוב להבין כי כל משתמש שנכנס לפייסבוק - רואה תצוגה סובייקטיבית של הדברים. תצוגה הבנוייה במיוחד בשבילו ומכילה את העדכונים שהעלו החברים שלו, או שהגיבו להם החברים שלו.

המסקנה המתבקשת היא כי ככל שיהיו לכם יותר חברים - כך תהיו חשופים יותר בפייסבוק, וכך תקבלו יותר הזדמנות ל"ליקיים" ותגובות להודעות שלכם.

חושב לציין כי כאשר אתם מחפשים חברים חדשים בפייסבוק - חשוב שתעשו זאת מתוך מחשבה על איכות. הוסיפו אנשים שכתבו תגובה שמצאה חן בעיניכם, או חברים של חברים שאתם מעריכים. כדאי שיהיו לכם יותר חברים, וכדאי יותר שיהיו אנשים אמיתיים שפועלים בפייסבוק ומגיבים לאחרים באופן יומיומי.

אגב - הוספת חברים חדשים בפייסבוק תספק לכם גם את האפשרות להכיר אנשים חדשים, וזה הערך המוסף.


עכשיו מקשיבים

בכל פעם בה אני מגיעה למסגרת חברתית חדשה - אני מתחילה בהקשבה לאחרים. שבוע או שבועיים מספיקים, ובמהלכם אין צורך להשמיע את קולכם, אלא ללמוד את השפה. ראו עדכונים של אחרים, נסו להבין מה מצליח יותר ומה פחות, עד שתרגישו בטוחים מספיק כדי להשמיע קולכם.

אוזרים אומץ ויוצרים תכנים

מחקרים מראים כי רק 2% מהפרופילים בפייסבוק יוצרים תכנים משלהם. השאלה הנשאלת היא - מדוע ישנם כל כך הרבה אנשים שמבלים המון זמן בפייסבוק מבלי ליצור תכנים?

אני קוראת לזה "פחד במה":

חניכים רבים בקורסים שלי מספרים לי שאין להם את האומץ לכתוב הודעה מכיוון שהם חוששים שזו לא תיענה.

נכון, יש לפעמים סטטוסים "יתומים" בפייסבוק - כאלה שאף אחד לא ענה להם, אבל קחו בחשבון כי אותם סטטוסים יתומים - הם יתומים רק בעיניכם, וכי אם אף אחד לא ענה להם, כנראה שאף אחד לא ראה אותם בכלל, והם פשוט נבלעו ברצף העדכונים.

בנוסף קחו בחשבון כי הדרך לתהילה רצופת כשלונות, וכי מכשלונות אנחנו למדים הכי הרבה. נסו, והמשיכו לנסות. ראו מה עובד יותר ומה עובד פחות, ויישמו את חוקי ההצלחה שלכם על ססטוסים חדשים. רק כך תוכלו להצליח.

אג'נדה זו לא מילה גסה

פרט לעניין ולהרחבת בסיס החברים - כולנו פועלים בפייסבוק מסיבה כלשהי. אם זו אהבה לבעלי חיים, דאגה לאיכות הסביבה, או שירות שאתם משווקים - יש לכם אינטרס, וסביב האינטרס הזה צריך לבנות אג'נדה. סדר יום.

פייסבוק הוא מקום בו כל אחד מאיתנו יכול וצריך לקבוע את האג'נדה שלו ולהתייחס לנושאים שמעניינים אותו. חפשו בתוככם את הנושאים שמעניין אתכם לשוחח עליהם, והתחילו את השיחה.

רעיונות - אתם יכולים למצוא באתרי החדשות, או בשירות ההתראות של גוגל אשר יעדכן אתכם מדי יום ישר לאימייל בנושאים החשובים לכם:

http://www.google.com/alerts

טפחו את החברים שלכם - הראו להם שאכפת לכם

פייסבוק - אחרי הכל, או לפני הכל, הוא מקום חברתי, מקום בו חברים מדברים אחד עם השני.

"ואהבת לרעך כמוך" היא מצווה ופרקטיקה טובה לחיים, ומעולה בפייסבוק. אתם רוצים שחברים שלכם יעשו לכם לייק ויגיבו לדברים שאתם כותבים? תתחילו בלעשות את אותו הדבר עבור חברים שלכם. מה אכפת לכם - זה בחינם.

עשו לייק על כל עדכון שנחמד לכם לקרוא, הוסיפו תגובה מעניינת בכל מקום בו אתם חושבים שיש לכם מה לתרום. שלחו לחמכם על פני המים - ואני מבטיחה לכם שיחזור, עם ריבית.

והכי חשוב - לחייך

אם אתם מרגישים אנרגיות רעות, או רצון לתקשר בצורה לא חיובית בפייסבוק - צאו לטיול. תירגעו. אנרגיות שליליות לא עובדות בפייסבוק. להביע ביקורת זה בסדר גמור - אבל ממקום טוב ומפרגן, ממקום שרוצה לעזור.

ומה עם המתחרים? עם אנשים אחרים שמצליחים באמת להרגיז אתכם? חבקו אותם. הפכו לחברים טובים שלהם, ושניכם תרוויחו.


עד כאן להיום.

בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב