דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חרוב נקבי לאנשים שחווה הזנחה רגשית ומשתמשים במניפולציות כפיצוי-תמציות פרחי ארץ-ישראל 

מאת    [ 23/03/2011 ]

מילים במאמר: 639   [ נצפה 3823 פעמים ]

 

 

חרוב נקבי

Ceratonia siliqua

 

 

החרוב הוא עץ ירוק עד המתנשא לגובה עד 10 מטר. בטבע יש עצים עם פריחה זכרית ויש עצים עם פריחה נקבית. הזכריים מפיצים ריח לא נעים הדומה לזרע הזכר. פרי החרוב הוא תרמיל מעוקל בצבע שחור המכיל בתוכו זרעים מעוגלים וקשים ומשקלם קבוע 0.2 גרם. בזמן העתיק שמשו כיחידת משקל שבגינה נוצרה יחידת המשקל קרט, שהיא עיוות של המילה חרוב. מלבד הזרעים הפרי מכיל בתוכו עסיס מתוק ומשמש כתחליף לשוקולד. שורש המילה חרוב בא מלשון חרב כלומר עץ היכול לגדול במקום צחיח, ויש אומרים שהשם בא מהמילה להחריב, או מצורת הפרי המעוקל הנראה כמו חרב ערבית.


 

לתמצית  המופקת מפרח החרוב הנקבי מגיב אדם שחווה הזנחה רגשית. הוא  מרגיש כי בתוכו קיים בור, מחסור באהבה, שאינו מתמלא לעולם. לכן אף פעם מה שקיבל אינו מספיק ולכן הוא רוצה עוד. מכיוון שלא הצליח להשיג את תשומת הלב לה הוא כה היה זקוק מהוריו או מבן או בת זוגו בצורה ישירה, החל להשתמש במניפולציות כדי להשיג אותה מילדיו ונכדיו.

חשוב לו להיות קרוב לבני משפחתו. מכיוון שקרוב לודאי שלבני משפחתו חיים משלהם, אדם זה יפעיל מניפולציות רגשיות על בני משפחתו כדי שישהו בקרבתו, שיבקרו אותו ויעניקו לו אהבה. לשם כך הוא יעשה שימוש רצוני מכוון במילים, מחוות גוף בדרמות, באנשים ובכל מה שנגיש להם, על מנת להשפיע על תהליכי המחשבה  ועל התנהגותם של הקרובים לו כדי להסיטם מאופן חשיבה הגיוני ולגרום להם לפעול ולהגיב בהתאם לרצונו ולשלוט בהם.

 התמצית הזו ניתנת גם לילדים שנוכחותו של אחד ההורים חסרה, (עובד שעות רבות או לא נמצא כלל כמו בגירושין) והדרישה לאהבה שאינה מסופקת באה לידי ביטוי בפעילות יתרה של הילד(היפר אקטיביות).

הכלי  שטיפוס החרוב הנקבי ישתמש בו כדי ליצור רגשות אשם הוא שימוש במילים בצורה הבאה:

·        מדוע אתה בא רק לחצי שעה...

·        לא אכפת לך ממני, אני אמות  וזה לא ישנה לך דבר....

·        תראה את הילדים של ......הם מתנהגים להורים שלהם הרבה יותר טוב מאיך שאתה מתנהג אלי

·        למה אתה לא מתקשר יותר...

·        נשארנו נשואים רק כדי שיהיה לכם אבא ואמא...

·        ניקיתי מדרגות כדי שיהיה לכם מה לאכול...

·        הקרבתי את חיי למענך...

·        אבא חולה למה אתה לא בא לבקר...

לעיתים כאשר אדם זה אינו משיג  מייד את רצונו, הוא ישנה התנהגות כהרף עין, יתפרץ בכעס, יפרוץ בבכי ויזיל דמעה, הדרמה תפסק רק אם אין קהל הצופה בו.

את המצב הזה ניתן לראות בטלנובלות בהן הדרך להגשים את הרצון היא דרך תככים. אדם זה אינו יודע כי השימוש במניפולציה מעיד עליו כי הוא אינו אוהב, פשוט בגלל שהוא אינו קשוב לצרכיו של הזולת וכל מה שהוא רוצה זה שצרכיו יסופקו.

תמצית של חרוב נקבי מאפשרת לאדם לראות כי יש הבדל בין מניפולציה להשפעה. כל בני האדם משתמשים בהשפעה כדי להשיג את מטרותיהם. היכולת של האדם להשפיע על הזולת מתקיימת רק כאשר הוא מכבד את זכויותיו וגבולותיו של הזולת באמצעות דיאלוג ישיר וכנה, ונבנית על הידיעה שלזולת יש את הרשות לא להיענות לניסיונות השכנוע.

לאדם המשתמש במניפולציה יש מניע נסתר לשלוט, ובאמצעות השליטה לאלץ את הזולת לעשות כרצונו, ולהכניע אותו. חרוב נקבי פועלת כמו חרב, היא חותכת את האשליה שניתן להשיג אהבה בעזרת מניפולציית שליטה ומציגה בפני האדם את חולשתו. תמצית החרוב מראה לאדם כי הצורך שלו בשליטה בזולת אולי יגרום לזולת לרצות אותו  ולהיות תלוי בו, אך לעולם באמצעות המניפולציה לא יוכל לגרום לזולת לאהוב אותו מבחירתו.

ההיפך הוא הנכון, מניפולציה מובילה לדחייה, לתרעומת, לטינה כלפיו ולהתרחקות, שבתורה מגדיל את הצורך במניפולציה ומותיר את האדם ריק יותר מתמיד ולבד.

אם ימשיך בכך רק יגביר את בדידותו.

תמצית של חרוב נקבי מאפשרת לאדם לראות שבעזרת המניפולציה הוא רק הרחיק מעצמו קרבה ואהבה. התמצית מאפשרת לאדם להתבונן במניעיו ובתוצאותיהם ולבחור בדרך חדשה.

אתר הבית של נתן אמסטר

 

 

נתן אמסטר  בעלים ומיסד של תמציות פרחי ארץ-ישראל .http://www.holylandessences.com                                                           טל:03-6043242




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב