דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי ברז מסוננים לשתייה 

מאת    [ 21/03/2011 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 3962 פעמים ]

לציבור בישראל קיים בלבול רב בכל הנוגע לאיכות מי הברז. מצד אחד משרד הבריאות טוען בתוקף כי מי הברז ראויים לשתייה אך מצד שני אנו עדים למסע פרסום של חברות המים המינרלים שטוענות כי מים מינרלים הינם הבריאים והאיכותיים ביותר. חסרון בולט במי הברז נראה בנקל אפילו בעין בלתי מזוינת, והוא הצבע העכור של המים הנובע מחלודה ועופרת שחדרו למים וגרמו לעכירותם. כמו כן לא ניתן להתעלם מטעם הלוואי החזק של הכלור המשמש לחיטוי המים. אך כל החסרונות הנ"ל הינן אסתטיות ולא בריאותיות. שימוש במסנני מים או פילטר מים יעניק לכם מי שתייה נקיים, מסוננים וטעימים.

מי ברז מול מים מינרלים

מי הברז סובלים לאחרונה מתדמית שלילית אך בדיקה מעמיקה של הדברים תגלה כי אין סיבה ממשית לכך. היות והמים בישראל הינם מי תהום, הם מכילים מינרלים רבים התורמים לבריאות הגוף. מי הברז עוברים הליך חיטוי בכלור המונע התפתחות חיידקים וטפילים וכן מוסיפים למים פלואוריד המונע התפתחות עששת אצל ילדים.

מנגד המים המינרלים לא עוברים הליך של חיטוי בכלור והוספת פלואור, ולכן הם חשופים יותר להתפתחות חיידקים. המים המינרלים מאוחסנים זמן רב בבקבוקי פלסטיק שקופים החשופים לשמש ולשאר זיהומים סביבתיים, ועובדה ידועה היא כי מים זורמים כמי הברז עדיפים על פני מים עומדים בכל הנוגע למניעת התפתחות זיהומים וחיידקים. חשוב לציין כי המים המינרלים בחלק מחברות המים בישראל חורגים מההגדרה המסורתית של מים מינרלים הנשאבים ישירות ממי המעיינות ללא מגע יד אדם. מאז זיהום מי המעיינות בשנת 2009 הותקנו מסנני מים מיקרונים בהליך השאיבה של מי המעיינות כך שלמעשה מדובר במים מינרלים מסוננים. כמו כן משרד הבריאות הרחיב את ההגדרה של מים מינרלים גם לשאיבת מים מקידוח מי תהום שנעשה ליד המעיינות.

מערכות סינון מי הברז

בשוק קיימים מסנני מים ומערכת פילטר מים המיועדים להתקנה בנקודת הכניסה לבית על גבי הצנרת החיצונית וכן מסנני מים המיועדים להתקנה בנקודת השימוש בבית, לרוב בכיור המטבח.

מטרת פילטר מים המורכב על גבי הצנרת החיצונית הינה לסנן את כל המים הנכנסים לבית. המים בישראל נחשבים מים קשים בשל האבנית המצויה בהם. האבנית פוגעת בצנרת הביתית וכן במכשירים חשמליים כגון מכונות כביסה, מדיחי כלים ודודי שמש. פילטר מים מונע מהאבנית לחדור לצנרת הביתית ולהגיע למכשירים החשמליים וכך למעשה שומר על אורך חייהם.  

מסנני מים המורכבים בנקודת השימוש בבית - הברז בכיור מסננים את המים רק בנקודה זו, ואנו משתמשים במערכות אלו לסינון מי ברז המיועדים לשתייה ולבישול. בין המסננים השונים ניתן למצוא מסנן מיקרוני שתפקידו לסנן את מי הברז מפני חול וחלודה, מסנן פעם פעיל שסופח אליו את הכלור ומעניק למים טעם משובח וכן נורת UV שמחסלת את החיידקים השונים במי הברז.

 

 

אריק כהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב