דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוסים - שטח המרעה של הסוס 

מאת    [ 21/03/2011 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 8015 פעמים ]

אנשים רבים רוצים איזה שטח אדמה קטן כדי שיוכלו לרכוש איזה סוס ולצאת איתו לרכיבה באזור. אך אהבת סוסים ופנטזיית רכיבה עליהם לא מספיק בשביל להחזיק סוס. רוב האנשים חסרים את המידע הרלבנטי הנוגע לגידול סוסים. פעמים רבות, המידע שלהם מתבסס על איזה חלום רומנטי על רכיבה על סוסים., משהו שהם ראו בסרטים. רכישת סוס מצריכה חשיבה מעמקיה על ההוצאות הכלכליות, הטיפול והתחזוקה שהסוס מצריך כמו גם שטח המחייה ההכרחי לו ותדירות הרכיבה עליו.
מה שטח המחיה שנדרש? כלל אצבע חשוב הוא שעבור כל סוס שיש באורווה יהיה בין 3-5 דונם של אזור מרעה. הרוכב החכם יתכנן את שטח המרעה כך שלסוסים יהיה מספיק מרחב. רצוי שיהיה שטח נוסף תחום לאימון הסוסים. הסיכוי לפציעה של בעל החיים גדל כאשר יש צפיפות גדולה בשטח המחיה שלהם, התחרות על הטריטוריה, על המים והמוזן עלולה להוביל לתוקפנות של הסוסים אחד כלפי השני. יש לאפשר מספיק מרחב כדי לאפשר הפרדה בין סוסים שאינם מסתדרים. מספר הסוסים בכל מכלאה צריכה להיגזר מרמת ההתאמה שלהם, האם הם מסתדרים אחד עם השני כמו גם התאמתם לתנאי הקרקע תוך התחשבות בתנאי האקלים ומזג האוויר. לסוס צריך להיות מקום לעמוד, לשכב, ולהסתובב. כמו כן יש צורך ליצור מקום לאסם, לאחסון החציר ולדאוג לבניה של גג או מכסה להגנה מפני השמש או הגשם.
המתחם של הסוסים צריך להיות סגור ומוגן. חשוב לא להשאיר מכונות או ציוד אשר עלול לגרום לפציעה של הסוסים. גדרות: ישנן סוגים שונים של גדרות שנועדו במיוחד לתחום מרעה סוסים. גדרות עשויים מקרשים הינם מסוכנים עבור הסוסים אם לא דואגים לשמור על תחזוקה שלהם ותיקון בעת הצורך. הסוסים יכולים לשבור את הקרשים וכתוצאה מכך להשתפד עליהם. גדרות שיש בהם חוטי תיל חשופים מהווים גם הם סכנה לסוסים. חוט התיל יכול להסתבך ברגלו של הסוס או הצוואר לפצוע אותו בצורה קשה. גדרות שתחומות את המרעה צריכות להיראות. כלומר, חשוב שהסוס יוכל להבחין בהן. הגדרות האידיאליים עבור סוסים הן סינטטיות, חזקות וגמישות. רצוי שגם הפינות של הגדרות יהיו מעוגלות ולא חדות על רדיוס גדול כדי למנוע מצב שהסוס נתקע באחת הפינות בזמן דהירה. כמו כן, לא מומלץ לקשור את הסוס לגדר כמו שנהוג לעשות לכלב. קשירה כזו מהווה פוטנציאל גבוהה לפגיעה של הסוס. מי שיכול לסייע לכם בבחירה של גדר מתאימה הוא הווטרינר של הסוסים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב