דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין אהבה אנוכית לבין אהבה ללא תנאים? 

מאת    [ 20/03/2011 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 4742 פעמים ]

מה ההבדל בין אהבה אנוכית לבין אהבה ללא תנאים? / מאת יואב ברנזון

 

 

אהבה אנוכית

 

אהבה אנוכית היא אהבת אחרים למען עצמך. אנשים שאוהבים את בני זוגם על תנאי, שמטפחים את בני זוגם עבור עצמם, שמוכנים לאהוב רק אם עושים את מה שהם רוצים.

 

באהבה אנוכית האהבה אינה לצד השני כפי שהוא ועל מה שהוא, אלא האהבה היא אמצעי להאדרת העצמי על ידי שכפולו והגדלתו דרך אדם נוסף, אדם קרוב או בן זוג.

 

 

 

כיבוש, דרמה, סקסיות

 

ניתן לומר, שלמעשה אהבה אנוכית היא אהבה של כיבוש. אדם שאוהב בצורה אנוכית הוא אדם שלמעשה כובש אדם אחר, מעצב אותו ובונה אותו בדמותו, ובסופו של דבר שולט בו.

 

בתהליך הזה של הכיבוש הנפשי והפיזי יש דרמה, מאבק, סקסיות ואתגר עצום. יש בו גם אכזבות ותסכולים, בכל פעם שהכיבוש מושהה, נתקל בעיכובים, בכל פעם שתהליך ההשתלטות אינו עובד והצד השני אינו מתמסר עד הסוף.

 

 

 

אהבה ללא תנאים

 

אהבה ללא תנאים שונה מאוד מאהבה אנוכית. אהבה אנוכית היא אהבה כוחנית ואילו אהבה ללא תנאים אינה באה מכוח בכלל. להיפך, יש בה ריפיון, לעיתים אפילו עד כדי אדישות, הכנעה, צניעות וויתור.

 

באהבה ללא תנאים אדם מקבל את הצד השני כפי שהוא ובגלל מה שהוא. הוא אינו מנסה לכבוש, לשלוט, להכתיב, לשנות, להכניע או לעצב את הצד השני, אלא הוא דווקא בא לקשר ללא תנאים מוקדמים וללא דרישות או תביעות.

   

 

 

קבלה, חמלה, רוך ופרגון

 

באהבה ללא תנאים אין ביקורת, מאבק או נוקשות. במקום זאת, ישנה קבלה של האחר, חמלה, הבנה ופרגון. פעמים רבות, אנשים מבקרים ושופטים אחרים כביכול ממקום של אהבה ודאגה.

 

אבל, בזמן הזה שאנשים כל כך עסוקים בדאגה ובאכפתיות כביכול, הם מחמיצים את האפשרות דווקא לפרגן ולחזק אחרים, לתמוך ולדחוף אותם להמשיך וללכת בדרך הטבעית להם ולא בדרך האנוכית שאינה לטובתם בהכרח אלא לטובת עצמכם.

 

 

וטיפ לסיום: אהבה אנוכית היא לא יותר מאשר אהבה שמוגבלת כל כולה לעצמי ואינה רואה כלל את האחר (סוג של קיבעון עצמי או כפייתיות עצמית). לעומת זאת, אהבה ללא תנאים היא קבלה אמיתית של השוני באחרים, על בסיס קבלה של השוני והאחר שבך.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב