דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוצר מילים באנגלית 

מאת    [ 11/03/2011 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 6005 פעמים ]

אם אוצר מילים באנגלית הוא משהו שתמיד רציתם אך זה היה נראה כמו חלום ורוד שזה שאולי נראה מציאותי אבל לא ממש בשבילכם כדאי שתקראו את המאמר הבא. מסתבר, שכל אחד יכול ללמוד מילים חדשות וכמעט בכל שפה.  כל אחד מאינו נולד עם לקסיקון מנטאלי בראש, מעין מילון כזה ובהתחלה כולנו נולדים עם מילון אוניברסאלי בראש, כלומר אנחנו פתוחים ללמוד כל שפה ממש מינקות העניין הוא שאנחנו במהלך החיים "לומדים" את שפת האם שלנו,אך כמובן בדרך טבעית, כמו שלומדים ללכת כמו שאנחנו לומדים עברית, או רוסית, או אמהרית מגיל צעיר מאוד כך אנו יכולים לרכוש אוצר מילים באנגלית גם בגיל מאוחר יותר כמו בגיל בית הספר ואף בגיל מבוגר.

כדי ללמוד אוצר מילים באנגלית בגיל הרך או בגיל בית הספר היסודי מתחילים ללמוד אנגלית בשיטה חווייתית דרך משחקים באנגלית ודרך ספרים בהם חלק מהפעילויות נעשות בצביעה כמו צביעת אותיות באנגלית או קישור בין נקודות שיוצרות אותיות באנגלית, וחלק אחר נעשה בדרך המקובלת של כתיבת אותיות ולימוד קריאה בשיטה מורפולוגית (הכרת הצלילים) וחיבור הצלילים לאותיות ולימוד קריאה. בנוסף על כך, ילדים ניחנו בסקרנות גדולה וכשמשלבים משחקים באנגלית שמלמדים צלילים מילים וקריאה הילדים מפיקים הנאה וגם לומדים אוצר מילים באנגלית בקלות מפתיעה.

על מנת ללמוד אוצר מילים באנגלית אחרי בית הספר היסודי כבר לא משתמשים במשחקים משום שהילדים כבר בוגרים מידי למשחקים, אבל קוראים איתם סיפורים מעניינים בעיתונים באנגלית, שומעים איתם שירים באנגלית ומתרגמים את השירים ונותנים להם ללמוד את המילים החדשות  כמובן שאם מדובר בזמרים שהם אוהבים אז הם גם ידעו את מילות השירים וייקשרו גם לזמר וגם לשפה האנגלית .

על מנת ללמוד אוצר מילים באנגלית לתיכון ולמסגרת של בגרויות באנגלית יש לתרגל אנסין באנגלית, ככל שמתרגלים יותר אנסינים ולומדים מילים משיעור לשיעור, כך אוצר המילים גדל וכך התלמידים זוכרים יותר מילים, כמובן, ככל שנתקלים יותר ויותר במילים זהות,כך זוכרים יותר. לפי מחקרים ידוע כי על מנת לזכור מילה יש לחזור עליה ולתרגל בשימושים שונים כ 14 פעמים. מכיוון שנושאים מסוימים חוזרים על עצמם באנסינים שונים ככל שמתרגלים יותר אנסינים כך זוכרים יותר מילים. כמובן, שבדלת האחורית גם מתכוננים היטב לבגרות משום שגם לומדים טכניקות לפתירת אנסינים וגם לומדים מילים חדשות באנגלית.

כדי ללמוד אוצר מילים באנגלית בגיל מבוגר לרוב לומדים אנגלית מדוברת. ברוב המקרים שאני מלמדת מבוגרים הדרישה שלהם היא לדעת לדבר באנגלית והם פחות מתעניינים בדקדוק באנגלית או בהשלמת בגרות באנגלית. כאשר מדברים אנגלית עם מורה מיומן שמתקן את הטעויות שלכם אתם לומדים גם לדבר נכון וגם אתם שומעים מהמורה כל הזמן מילים חדשות שנקלטות אצלכם באופן טבעי דרך שיחה כמובן, שיש בנמצא חוברות שמלמדות דיבור תוך כדי לימוד הדקדוק ושיחות יומיומיות והן מתאימות ללימוד אנגלית מדוברת למתחילים או לאנשים שיש להם אוצר מילים אך אינם יודעים לחברו למשפטים תקינים באנגלית. מניסיוני כמורה פרטית לאנגלית החוברות הללו מקנות ללומדים ידע רב באנגלית ומאפשרות עם הזמן שיחה קולחת ועצמאית באנגלית.


לסיכום, כל אחד יכול ללמוד אנגלית ובכל גיל ישנה שיטת לימוד אחרת . כמובן שיש עוד אינספור שיטות ודרכים ללמוד אנגלית מהנות ויעילות לא פחות. אני בטוחה שאני לא צריכה לשכנע אתכם שהאנגלית היא שפה בינלאומית ושגם אחרי בית הספר אתם נתקלים בצורך לדעת אנגלית אם זה בגלל שאתם רוצים להתקדם בעבודה והאנגלית חסרה לכם או בגלל שאתם נוסעים לשליחות לחו"ל מטעם העבודה ואתם לא בטוחים  עדיין באנגלית שלכם או של בני המשפחה שנוסעים אתכם, או שאתם צריכים לשפר בגרות באנגלית או ציון באנגלית לתעודה. כל אחד והסיבות שלו מה שברור הוא שתמיד כדאי ללמוד אוצר מילים באנגלית.

כותבת המאמר היא יעל זנו מורה לשעורים פרטיים וקבוצתיים. לשיעורים פרטיים באנגלית  - http://www.english-yael.com/    אנסין באנגלית -- http://www.english-yael.com/english-unseen.html בגרות באנגלית -- http://www.english-yael.com/bagrut-in-english.html




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב