דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני באמצעות מחטים סיניות והשפעתו על גופנו 

מאת    [ 10/03/2011 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 2780 פעמים ]

מחטים סיניות נועדו לדיקור סיני שהוא סוג של רפואה משלימה שמתבססת על דקירת המטופל במחטים סיניות או קוריאניות דקות במיוחד במקומות מסוימים בגוף. דיקור סיני באמצעות מחטים סיניות התחיל בסין עוד לפני המאה ה2 לפני הספירה ומשם התפשט למקומות נוספים באסיה ובמאה ה20 נעשה פופולארי בשאר העולם.

 טיפולי דיקור באמצעות מחטים סיניות נעשים ע"י מטפלים שלמדו רפואה סינית ונועדו לטענת מטפלים ומומחי רפואה סינית לשפר את איכות חיינו, לסייע למערכת החיסונית ולרפא מחלות ובעיות בריאותיות רבות. יש מחקרים שמוכיחים שדיקור במחטים וסטימולציה מקומית באזור פגוע מועילים בצורה דומה להחלמה מהירה וטובה באופן משמעותי. לכל נקודת דיקור איזון אלקטרו מגנטי שונה ובהתאם תגובה שונה וכל אחת מהנקודות נמצאת בקשר שונה עם שאר הנקודות ואיברי הגוף.

 מספר מחקרים מדעיים מצאו כי דיקור סיני באמצעות מחטים סיניות או קוריאניות מעורר הפרשה של משככי כאבים טבעיים מהגוף, וכך מספק תועלת מסוימת בהקלת כאבים ובחילות, וכן מסייע לסובלים מדלקת פרקים. על פי הרפואה הסינית מחלה נוצרת בעקבות בעיה בזרימת הצ'י בגוף וכך נוצרת מעין חסימה. דיקור סיני באמצעות מחטים סיניות או קוריאניות משפיע על איזון הזרימה ומשחרר את החסימה. המחטים מוחדרות לנקודות מסוימות הנמצאות על מרידיאנים בהן זורם הצ'י.

 הרפואה הסינית המסורתית פועלת באופן דומה לרפואה המדעית, אשר רואה סימפטומים ומנסה למצוא להם מענה שניתן על ידי קבוצת נקודות דיקור המתאימה לסימפטום המחלה. לפי גישה זו, כל נקודה יכולה ליצור שינוי שיכול להועיל לסוגים שונים של בעיות. לכן ניתן לטפל עם אותה נקודה בבעיות שונות אצל מטופל. לפי הסימפטומים שהמטפל מזהה נבחרות הנקודות, כאשר ניתן להוסיף עוד מחטים לכל בעיה או מחלה.

 טיפולי דיקור באמצעות מחטים סיניות או קוריאניות כמו דונג בנג נעשים בדרך כלל על מיטות עיסוי שעליהם שוכבים המטופלים כאשר המטפלים יושבים על כסא עיסוי אך לפני זה נעשה אבחון, לרוב על פי שיחה ולעיתים גם לפי הדופק והלשון. אחר כך בוחר המטפל את נקודות הדיקור ובשלב הבא מחדיר מחטים סיניות לגוף המטופל בנקודות שבחר. רצוי שהמטופל לא יזוז כשמחטים על גופו. בתום הטיפול המטפל מוציא את המחטים ובודק דופק למטופל כדי לבחון את השפעת הטיפול. משך הטיפול ומספר הטיפולים תלוי בסוג הבעיה. אין ספק שעבור מטפלים ברפואה סינית ציוד למטפלים זה קודם כל מחטים .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב