דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לחסוך כסף באמצעות הקנייה ב- אי ביי (eBay) 

מאת    [ 12/08/2007 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 7138 פעמים ]

כאשר אנו מגיעים למסע קניות, קטן או גדול באחד מן הקניונים שאנו מכירים, אנו יודעים כי נשלם יותר, ונהנה לבטח מקנייה בטוחה ומאובטחת שתקנה לציבור את הביטחון שלא לחשוש מביצוע הרכישה.

כיום, גם באתר אי ביי, הקנייה מאובטחת, מוגנת ומספקת איכויות של קניון בעודך יושב אחד על אחד, אתה עם המחשב, מה גם שהמחיר באתר אי ביי תמיד יהיה זול באופן משמעותי, על אף שזה עשוי לא להישמע טוב, או בעיקר אמין לכמה מן הצרכנים האובססיביים.

אותם צרכנים שקניות עבורם הוא חלק ממסע אותו נועדו כמובן להגשים, הקנייה מלווה בחוויות שונות ומגוונות הכוללות נסיעה מרוחקת, לעיתים גם לצד השני של העיר, פקקים ארוכים שמאיימים כמעט בכל פינה, וחנייה,.... דלק כבר אמרנו? המון כאב ראש, כסף שמתבזבז, בקיצור חוויה שעשויה להוציא מן הכלים. אך לא כשאתה יושב שוב, בביתך, מול מסך המחשב, בוחן, בודק, לא מזיע ולא מתווכח עם המכונית שאחרייך על מקום החנייה החלומי שהוא עשוי לפספס, בעוד תוכל לקנות את אותו המוצר שתכננת, ללא כל שוני או הפרדת תוויות במחיר שהוא זול יותר? יאמרו הספקנים, כיצד יוכל מוצר באי ביי להיות זול יותר ממוצר בחנות? שהרי הציבור שמוכר את המוצרים, הוא אשר קובע את גובה המחירים. הציבור הצרכני שהכיר את אתר אי ביי ויכולותיו, יש לומר יתרונותיו, מצא דרך בטוחה ויעילה לערוך קניות מבלי לצאת מהבית ובמחיר זול יותר.

הקונים הקבועים יודעים כי אינם צריכים לערוך השוואת מחירים בין החנויות השונות, בעודם סמוכים ובטוחים כי המחיר באי ביי יהיה הרבה יותר טוב. כל מה שצריך לעשות זה לפתוח חשבון קונה באי-ביי ובמקביל לפתוח חשבון פיי-פאל (PayPal) לצורך סליקת כספים, לחפש את המוצר שברצוננו לרכוש, לא לשכוח לוודא שהמוכר הינו אמין לפי מערכת המשוב (Feedback) ולקנות אותו ב"קנה עכשיו" או לתת הצעת מחיר.

אם תדעו לשחק את משחק המכירות הפומביות שבאתר תוכלו אף להשיג את הפריט בזול יותר, כל מה שעליכם לעשות הוא לתת הצעת מחיר (Bid), להמתין ולראות מה קורה איתו לקראת סיום המכירה שלו. גם דקות ספורות לפני סוף המכירה תוכלו לתת הצעת מחיר במטרה לזכות במוצר. אם אתם קונים אובססיביים, תוכלו למצוא פריטים הנמצאים במדינות רחוקות כל כך או במדינות שאסור לנו כישראלים להגיע, ולרכוש אותם מהאתר בקלות ובשניות.

כיצד קורה שהמחירים כל כך זולים באתר eBay ?

תורת המסחר המסורתי פועלת על פי אותה שיטה קבועה, בה המוצר מגיע מהיצרן לצרכן בסופו של דבר, היבואן במדינה שבה הוא מוכר את המוצרים קונה את המוצר מהיצרן, מכוון שהוא צריך להרוויח על מנת להתקיים הוא ימכור אותו למפיץ המקומי ברווח, המפיץ ימכור את המוצר לחנות, גם כאן המפיץ ירוויח את הקופון שלו, והחנות תמכור ברוב המקרים את המוצר ברווח של 100% ומעלה לצרכן הסופי. (במקרים מסוימים ישנה עוד יד בדרך שמרוויחה גם כן), כל הידיים שעוברות בדרך אל המוצר המיוחל, מקפיצות את המחיר במאות אחוזים ולכן אם אותו מוצר יעבור רק יד אחת או שתיים בדרכו לצרכן הסופי, ייהנה הצרכן ממחיר טוב ולפעמים טוב מידי.

אך אל נא לשכוח שקונים מוצרים בחו"ל באמצעות הרשת יש לשלם מכס כאשר הם מגיעים לארץ, וזאת רק במידה ועלות הפריט גבוה מ- 50$ !! למרות ש-איביי החל דרכו כאתר מכירות יד שנייה בסגנון הגראז' הידוע בארה"ב (בשכונות שבארה"ב כמעט בכל סופ"ש מישהו פותח את הגראז' שלו במטרה למכור לשכנים/חברים בשכונה פרטי יד שנייה) מן התחילה, באתר איביי מכרו 80% פרטי יד שנייה ו-20% מוצרים חדשים. בימינו אנו זה פועל בדיוק להיפך - 80% מהמוצרים הנמכרים הם חדשים וסגורים באריזה ו-20% הם פרטי אספנות, ענתיקה ויד שנייה.

עוד הוזכר בעבר שבכל בית אב ממוצע במדינות המערב יש "זבל" (סחורה/פריטים לא שימושים/עיזבונות) במחסן או בבוידם בשווי של 3,000$ או יותר.

הקונים הכפייתיים ימצאו מוכרים מתחילים ב-איביי שלמעשה עשו טעות כשהעלו מוצר למכירה פומבית ובכך הקונים ינצלו מצב כזה במטרה לרכוש פריט בזול יותר ממה שהוא בעצם שווה. (רצוי לציין - כי ברגע שקונה נותן הצעת מחיר, תהיה מכירה וקנייה מחייבת לשני הצדדים) ולכן כאשר מוכר מתחיל עושה טעות והפריט שלו נמכר בערך נמוך ממה שהוא באמת שווה - המוכר חייב למכור (גם אם זה בהפסד). סוד הקנייה החכמה כיום ישנם קהילות בכל תחום ובכל קטגוריה ב-איביי. האנשים קונים ומוכרים אחד לשני.

סוד הקנייה החכמה באתר הוא - קודם כל ללמוד את כללי המשחק, אחר כך להתמיד ולחפש את הפריטים שניתן לקנות בזול מאוד, לעקוב אחר המכירה ואף להשתתף במטרה לנסות ולזכות בפריט הנחשק. חשוב מאוד להיזהר מתרגילי הונאה! כיום "ב, eBay הוא לא עוד אתר אינטרנט אלא דרך מחשבה עבור הצרכן האמריקאי הממוצע אשר מעוניין באופן קבע לרכוש מוצרים. כל אמריקאי כבר יודע שאם הוא חפץ במוצר כל שהוא, עליו לבדוק מיד כמה הוא עולה באי ביי ואף לקנות אותו ולחסוך זמן וכסף.

אסי צור, מיישם תורות מסחר אלקטרוני, בשילוב מאמנים בכירים המדריכים את כל שיטות הסחר הנפוצות במסחר ב-eBay. אסי הוא בוגר מנהל עסקים ולימודי סחר בינלאומי, מרצה כמדריך ותיק בתחום הטכנולוגיה בכלל ובתחום המסחר האלקטרוני בפרט. אסי פיתח את תורת המסחר ב-eBay עצם התנסותו האישית כסוחר עצמאי ומוסמך מטעם eBay University כמנחה מקצועי , Education Specialist Trained by eBay כיום מרצה במכללת איגוד לשכות המסחר ובמט"י (מרכז טיפוח יזמות).
כיום מנהל מרכז ההדרכה - שטרודל
http://www.limudebay.com
במטרה להעביר את קורס איביי המקצועי ביותר בארץ. 25 שעות הדרכה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב