דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח סיעודי - טיפים לקראת רכישה 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 2966 פעמים ]

מהו ביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי הינו חוזה המעיד על הסכם בין חברת הביטוח ללקוח, אשר מתחייב לשלם סכום כסף בכל חודש ובתמורה יעניק לו הביטוח במקרה הצורך סיוע במימון טיפול רפואי בביתו.

חשיבות הביטוח הסיעודי

קורה לעיתים שהביטוח הבסיסי אותו מספקות קופות החולים אינו מספיק לשרותים רפואיים להם אנו נזקקים ואז מחליטים רבים לרכוש ביטוח סיעודי. ביטוח אשר יבטח אותם במקרה של חולי שיפגע בכושר התפקוד היום-יומי של המבוטח. הביטוח יקל עליו בעת הצורך בכך שיוריד ממנו את הנטל העיקרי של נשיאה בתשלומים עבור תרופות וטיפולים יקרים ובנוסף יקל על בני המשפחה שבדרך כלל מקבלים עליהם את תפקיד המטפלים מחוסר ברירה.

ישנן מספר דרכים לרכישת ביטוח סיעודי והן:

 את הביטוח הסיעודי הנפוץ ביותר מספקת קופת החולים בה חבר הלקוח, קופת החולים בה חבר המבוטח מעניקה את האפשרות לרכוש ביטוח נוסף מעבר לביטוח הבסיסי שקיים על ידי תוספת תשלום חודשי ובכך להרחיב את סל השרותים שיקבל בעת הצורך. זהו ביטוח שבו כלל המבוטחים מקבלים תנאי פוליסה שווים ללא הבדל.

ביטוח סיעודי פרטי- שבו המטופל בוחר את היקף הכיסוי ,כמה סיוע בדיוק יקבל בעת הצורך. לחברה ישנה הזכות להעריך את שווי הפוליסה ולתת הצעת מחיר לאחר שנלקחו בחשבון מספר גורמים כגון: גיל,מצב בריאותי ואף מצב כלכלי. תנאי הפוליסה משתנים בהתאם למבוטח, משמעות הדבר שלא כולם משלמים את אותו הסכום ואינם מקבלים את אותו היקף סיוע.

ביטוח סיעודי קבוצתי- פוליסה אחידה לכולם נהוג לעשות במקומות עבודה. ביטוח סיעודי זה מקנה פוליסה אחת זהה לכלל מבוטחים לכן ישלמו את אותה עלות בכל חודש ויקבלו את אותו היקף סיוע.

בבואך לרכוש ביטוח סיעודי כדאי כי תבחן כמה נקודות חשובות:


    • כיסוי של ביטוח סיעודי מבטיח לי סיוע כספי במידה ולא תהיה לי אפשרות לממן טיפול רפואי בביתי. לכן אבדוק אם יש ביכולתי או בידי משפחתי די ממון בכדי להבטיח לי סיוע מסוג זה באופן מלא או חלקי.
    • דבר נוסף הוא התשלום החודשי שאותו אני מתחייב לשלם, האם הוא בגדר התקציב שלי גם לאחר שלא אוכל כבר לעבוד? לכן אבדוק בדיוק מה העלות החודשית ואתאים אותה למידת יכולתי הכלכלית בהווה ובעתיד. כדאי שאבדוק במידה שלא אוכל יותר להמשיך ולשלם את עלות הביטוח כתוצאה ממצב כלכלי ירוד, האם סכומים שכבר שילמתי יעמדו לרשותי גם כן.
    • אם ישנם בני משפחה אשר ברצונם להעניק לי סיוע  כתחליף למטפלת או שהיה במוסד רפואי כאשר אגיע למצב סיעודי,אם כן יתכן ולא אזדקק למלוא הסיוע אם בכלל.
    • מהי הסבירות על פי מצבי הבריאותי שאגיע למצב סיעודי כתוצאה ממחלות או סיכון לחלות בהן.

כל אלו חשובים בכדי לדעת האם אכן אני זקוק לביטוח סיעודי ובאיזה היקף לכן, חשוב לדייק ולבדוק במלוא הפרטנות מה בדיוק אוכל לקבל במידה ואזדקק לטיפול סיעודי בביתי ומהי ההתחייבות שלי לחוזה בעבור השרותים.

סיכום:

ביטוח סיעודי הוא ללא ספק כלי שמבטיח את עתידנו הרפואי לטווח הארוך ויש לפנות לנושא במלוא הרצינות לאחר שהחלטנו לרכוש ביטוח סיעודי חשוב לדעת כי ישנה תחרות גדולה בשוק, אשר יוצרת מגוון סוגי פוליסות ביטוח סיעודי, כל חברה תשמח לייעץ ולהתאים לך את הפוליסה שמיועדת בדיוק למידותיך וזאת לאחר שנלקחו בחשבון כל הפרמטרים שמנינו. בעל מקצוע טוב ידע להתאים לך את הפוליסה המשתלמת ביותר עבורך.

 


למידע נוסף בנושא ביטוח סיעודי היכנסו לאתר "כל מה שרצית לדעת על ביטוח", המציע מידע צרכני בנושא ביטוח בישראל. למידע בנושא סיעוד וטיפול סיעודי לחצו כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב