דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראיונות עבודה - חלק ב' - במהלך הראיון להיות1 

מאת    [ 06/03/2011 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 3708 פעמים ]

לאחר שנכנסתם למשרד המראיין, חישבו על הטיפים הבאים:

 


    • זיכרו: המראיין הוא משימה שיש לעבור, הוא לא חבר, לא אוזן קשבת ולא הכותל המערבי. הוא רוצה לקבל משהו ואתם צריכים לספק אותו.

 


    • הרושם הראשוני נוצר במשך עשרים השניות הראשונות של המפגש. אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני!

 


    • הקפידו שלא לשחרר קיטור על מקום העבודה הקודם ועל הבוס הקודם. זיכרו, אתם לא יושבים עם חברים בבית קפה, אתם יושבים עם המעסיק הבא שלכם שלומד על היחס שלכם למקום העבודה ועל דפוסי החשיבה וההתנהגות שלכם. הקפידו להיות ענייניים ועובדתיים.

 


    • ראיון עבודה - לפברק או לדייק? כפי שרשמנו לגבי עריכת קורות חייכם, כך נהגו גם לגבי התנהלותכם במהלך ראיון עבודה. זיכרו כי אתם באים למכור את "האני המקצועי", לא לתא וידוי ולא לספה של פסיכולוג. חשוב מאוד לא לשקר ולא להמציא דברים, אך מנגד, מומלץ להדגיש את החלקים שמציגים אתכם באור חיובי בהקשר לעבודה המדוברת, ולהצניע חלקים שעלולים להזיק ושאינם קשורים באופן מהותי למשרה.

 


    • כיצד נתמודד עם סוגיית השכר בראיון העבודה? חשוב להכין ציפיות ריאליות ו'קווים אדומים' לפני ההגעה לראיון. ניתן גם לדלות מידע מהמראיין באמצעות שאלות כגון 'כמה נהוג לשלם בחברתכם למועמדים בתפקידים מקבילים בעלי ניסיון דומה?'. במידה ולא הכנתם עצמכם, ניתן לנסות ולנקוט בטקטיקות השהייה כגון 'הייתי מעדיף שנשאיר סוגייה זו לשלבים מתקדמים יותר' וכו'.

 


    • כיצד נתמודד עם השאלה מה הן התכונות השליליות שלך? להלן מספר שיטות:
    • א. ניתן לבחור בתכונה שלילית שעשויה להיות חיובית בסיטואציות שונות. אם אתם מתראיינים למשרה של שירות לקוחות - רגישות יכולה להיות הן תכונה שלילית והן תכונה חיובית. תכונה נוספת - ביקורתיות. אנא הימנעו מלהגיד פרפקציוניזם, או ביקורת עצמית, זה כבר פאסה...
    • ב. ניתן לבחור בתכונה שלילית שחשיבותה תהיה משנית בעיני המראיין - אם אתם מתראיינים למשרה של מתכנת מחשבים, רגישות גבוהה כתכונה שלילית לא תהיה חשובה בעיני המראיין.
    • ג. אפשרות נוספת היא לתת דוגמא לתכונה פחות טובה, אולם לציין באותה הנשימה כי אתם כבר מודעים לכך ועובדים על שיפור הנושא באמצעות דוגמאות מעשיות אותן תכינו מראש.

 


    • לתקשורת הבלתי מילולית חלק מכריע ביצירת הרושם הראשוני וההמשכי. עליכם להיות מודעים למרכיבי תקשורת זו, לאבחן את עצמכם לפיהם ולזהות הזדמנויות לשיפור בשפת הגוף, מיקום ושימוש בידיים, מרחב אישי של המראיין, קצב דיבור וכו'.

 

הבאנו בפניכם רשימה ארוכה של טיפים ורעיונות. יישום של כולם עלול להיות תהליך ארוך ומעייף. נסו להתמקד במספר טיפים אליהם התחברתם ביותר ולמצות את הפוטנציאל הגלום בהם.

 

בהצלחה רבה!

להיות1

www.lihiyot1.co.il

 

להיות1 www.lihiyot1.co.il


אילאילפודלישבסקי לביא  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב