דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבסיס החשיבתי של לימודי הרפואה האלטרנטיבית 

מאת    [ 28/02/2011 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2001 פעמים ]

בשנים האחרונות הוקמו בישראל המון מכללות אלטרנטיביות בהם ניתן ללמוד מקצועות שונים מתוך הרפואה האלטרנטיבית. חלק ממסלולי הלימוד מבוססים יותר מדעית וחלקן כמעט ולא. לכן עולה השאלה מה החשיבות של הלימודים האלו, של רפואה אלטרנטיבית? ועם כן מה המקצוע המועדף?

לפני הכל חשוב להבין את המשמעות של לימודים של רפואה אלטרנטיבי. התפיסה של לימודים אלו גורסת כי האדם פועל כמכלול שלם. הרפואה המערבית המודרנית היא רפואה מקצועית בה הטיפול נעשה באופן ספציפי בכל בעיה – מחלה באוזן תיבדק אצל רופא – אף אוזן גרון, מכה ברגל תטופל אצל אורטופד וכן הלאה.

הרפואה האלטרנטיבית טוענת כי לכל תופעה יש הסבר שהוא כוללני יותר ועל כן הטיפול צריך להיות כמכלול אנושי. אגב, טענות אלו עומדות בקנה אחד עם טענות הרפואה המודרנית שמציינות כי מחלקות קשות כמו סרטן ולב מקורן פעמים רבות בלחצים נפשיים וכי אנשים הסובלים מלחצים אלו על אף היותם בריאים ואשר חיים בריאים יכולים לחלות בפתאומיות במחלות קשות רק כתוצאה ממועקות נפשיות.

התפיסה הזו מלווה בראש ובראשונה את מרבית מוסדות הרפואה האלטרנטיבית. התפיסה בה יש חשיבות לגישה ולהתנהגות האנושית לשלווה לרוגע ולכבוד הדדי. כמעט בכל מכללה יציינו את החשיבות של הקשר האישי של המכללה עם התלמידים והקפדה על גישה אנושית ועל פיתוח הקשר בין התלמידים למורים ולמוסדות המכללה. אלו חשובים מתפיסת הישגיות המלווה לימודים בתחומים תעסוקתיים.

נושא נוסף הוא תחום הלימודים – הבחירה בלימודים האלטרנטיביים נעה בין לימודים מקצועיים לפעמים מגובים במחקר מדעי כמו: רפואה סינית, תזונה, נוטרפטיה. בקצה השני של הסקלה נמצאים הלימודים וההכשרות הפחות מדעיות כמו רייקי, הילינג ודומים.

הבחירה בתחום הלימודים המועדף צריך להתבסס בראש ובראשונה על העדפה אישית ותחום אליו יש לכם משיכה והיכרות קודמת. כמובן ללמוד באחת המכללות המובילות בה לסגל המרצים ניסיון מקצועי מוכר וכן מכלות שיסיעו לכם במציאת מקומות עבודה בהמשך.

במכללות רבות, לרוב בתחומים עם האוריינטציה המדעית חלק ניכר מהחומר ילווה בלימודים של חומרים מתוך הרפואה המערבית. כיום ההבנה היא שרפואה אלטרנטיבית עומד הן בפני עצמה אך אפקטיבית מאוד כרפואה תומכת לרפואה המערבית. ברבים מבתי החולים פועלות מחלקות של רפואה משלימה (אלטרנטיבית) ורבים מציינים כי טיפולים תומכים אלו מסייעים בהחלמה. על כן חשוב לברר היכן למדו מרפאים אשר עובדים במרפאות אלו שכן כך תבטיחו את העסקתכם בתום תקופת הלימודים.

פרמטר נוסף לבחירת תחום הלימוד הוא היכולת להזדהות בחיים האישיים עם תחומי הלימוד. רבים מהלומדים הם אנשים בראותניים זאת אומרת כאלו המקפידים על אורח חיים בריא. יהיה לכם מאוד קשה לעבוד כנטורופת ולשכנע את המטופלים לשנות אורח חיים כשבו בזמן אתם מעשנים או צורכים מזון תעשייתי.

סיכום כיום לימוד רפואה משלימה דורש מצד אחד הזדהות ושינוי גישה ותפיסה. מרפא ברפואה משלימה הוא קודם כל בעל גישה אמפטית ונעימה למטופל. אולם לימודים אלו כיום דורשים מקצועיות ולימוד מעמיק גם בתחומים מדעיים לחלוטין. הלימוד מאפשר לסטודנטים לעסוק בתחום ורבות מהמפראות ובתי החולים מעסיקים כיום גם רופאים מתחומים אלטרנטיביים. חשוב לראות לפני תחילת הלימודים את רמת מוסד הלימוד ומקומות בהם מועסקים בוגריו. אולם בכל מקרה חשוב כי המרפא ברפואה אלטרנטיבית יזדהה באופן אישי עם תחום לימודיו שכן להיות בן אדם זו התכונה החשובה עוד לפני הרמה המקצועית בלימודים אלו.

<a href="http://www.efind.co.il">www.efind.co.il</a> - אינדקס מידע ועסקים בישראל המכיל אינפורמציה מגוונת על תחומים רבים בישראל - אינדקס עסקים, <a href="http://www.efind.co.il">טיפים</a> , משחקים, מידע על סרטים, מאמרים וכוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב