דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול באקנה, למה זה חשוב 

מאת    [ 27/02/2011 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 2514 פעמים ]

 

טיפול באקנה, למה זה חשוב

ב-3.2.11 נפתחה שנה סינית חדשה. על פי המסורת הסינית יום תחילת השנה הוא גם היום הראשוןו של האביב, סמל ליציאה החוצה אל הטבע לאחר ההתכנסות פנימה בחורף. זה הזמן שבו דברים שונים מתחילים להיראות כלפי חוץ, למשל רגשות, שאיפות ותכניות חדשות ובאופן גופני גם תופעות שונות של העור כגון פריחות, החרפה של פצעי בגרות ועוד. אם תשאלו את בני הנוער מה חשוב להם לקראת השנה החדשה הרבה מהתשובות הנפוצות סובבות סביב להיראות טוב ולהרגיש טוב מבחינה חברתית. זהו גיל שבו למראה החיצוני ולדימוי העצמי יש משקל משמעותי  ביותר והשפעה מכריעה על ההתפתחות בהמשך. אחת הבעיות העיקריות ממנה סובלים אחוזים גבוהים מאוד של בני ובנות נוער היא אקנה או בשמה העממי פצעי בגרות. משום כך יש לתופעה זו השפעה ניכרת על הקשר החשוב הזה שבין מראה חיצוני ודימוי עצמי ובעקבות זאת השלכות חשובות על ההתפתחות ה'פסיכולוגית' של בני העשרה. זו גם אחת התופעות הכי נפוצות בעולם המערבי והיא גדלה באופן קבוע מעשור ולעשור מאחר ויש לה קשר הדוק לאורח החיים המודרני והשפעתו על ההתפתחות ההורמונלית שמאפיינת את גיל ההתבגרות.

לאחרונה אני נוכח יותר ויותר באיזה מלכוד נמצאים בני הנוער שסובלים מאקנה. (סטטיסטית כ-90% מהנערות וכמעט 100% מהנערים מפתחים פצעי בגרות ברמה מסויימת, כלומר אחוזים גבוהים בהרבה מכל מחלה ידועה). במציאות בה אנו חיים מושם דגש חזק על מראה החיצוני, תחרותיות והצלחה. בני הנעורים הם קהל אשר מושפע בקלות ע"י תקשורת, אופנה, כוכבי מוזיקה, טלביזיה, ספורט וכו'. באופן מודע ותת מודע המראה החיצוני מתקשר אצלם גם להצלחה אישית על כל גווניה. מצד שני אורח החיים המערבי מגביר בצורה משמעותית את התפתחות האקנה אצל בני נוער. השילוב שבין שינויים הורמונלים לתזונה עתירה בסוכר, בצק, חלבונים מהחי ושומן ובמקרים רבים גם עישון ואפילו צריכת אלכוהול בקרב מתבגרים מהווים מתכון בטוח להתפתחות של אקנה. בנוסף לכך, שינויים התנהגותיים, עיצוב האישיות ולעיתים גם לחץ נפשי וחברתי ומצבי רוח נלווים יוצרים עומס רגשי שמגביר ומחריף את אופי הפצעים. הטיפול הרפואי המקובל מתמקד בתכשירים לטיפול מקומי מחד ובטיפול אנטיביוטי חיצוני או פנימי בהתאם לחומרת המצב. כלומר טיפול בבעיה אך לא במה שגורם לה. מסיבה זו על אף שהטיפול הקונוונציונלי נושא תוצאות טובות הבעיה נוטה  לחזור והטיפול עצמו כרוך בתופעות לוואי שנגרמות ע"י התרופות. 

ברפואה סינית אנו מטפלים באקנה שכבר התפתח אבל בנוסף לכך לוקחים בחשבון גם את המצב הפנימי שגורם לכך (מע' הורמונלית, מע' עיכול ועוד), את ההשפעה החיצונית (תזונה, הרגלים שונים) וגם את המצב הרגשי שנמצא ברקע. הנערים והנערות לוקחים חלק פעיל בטיפול בצורת בחירות מתאימות בתזונה, תכשירים והרגלים והתוצאה של הבחירות הללו באה לידי ביטוי גם במצב העור וגם במצב הכללי והנפשי. בנוסף למראה בריא גם ההתפתחות ההורמונלית מאוזנת יותר (ההורמונים משפיעים על הגוף כפי שהם אמורים להשפיע ולא על בלוטות החלב שבעור), הביטחון והדימוי העצמי משתפרים, שפת הגוף נפתחת והעיניים מאירות. כמטפל ברפואה סינית אני מאושר לראות את התוצאות בגלל הידיעה כמה משמעותי הוא כל יום בחיי בני בעשרה ואיזו השפעה מכריעה יש למתרחש בגיל זה על עיצוב האופי והאישיות שמתפתחת. זהו זמן בחיים בו הילדות מסתיימת והבגרות רק בתחילת הדרך. יש המון פוטנציאל וחשוב לעזור לו להתפתח לכיוון טוב וחוויות חיוביות. אני תמיד אומר שהאקנה רק מבטא כלפי חוץ את מה שמתרחש באופן פנימי ומהווה הזדמנות להחזיר לבוגר הצעיר את האיזון שמאפשר לו לגדול לתפארת.

מידע נוסף על טיפול באקנה ובעיות עור שונות תמצאו כאן

 

איל מצרי-דורון מומחה לרפואה סינית Dip Ac מטפל שיאצו בכיר והילר . מנהל ומפעיל את מרכז ראן לרפואה סינית בראשל"-ת"א   050-4230535    אתר: www.renchi.net




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב