כשניגשים למלאכת כתיבת פרסומת השאלה הראשונה שצריך לשאול היא "למה" ולא "מה". למה המוצר שאני מציע ללקוחותיי טוב להם? אם אשאל ואענה על שאלת ה "מה" טוב להם, אתקרב יותר לתעמולה מאשר לפרסומת, כי פרסום נכון לא אומר מה לעשות, הוא מפתח שיחה עם הנחשף לפרסומת, כדי שיחליט לבד. פרסום הוא למעשה הסטת התנהגות-עמדה-דעה-תחושה או הרגל, ממצב אחד למצב חדש. אנחנו, הקופירייטרים, אמונים על המלאכה הסבוכה שמטרתה היא הסבת תשומת ליבם של הנחשפים למסר שלנו, באמצעות "שינוי קל בראשם". צודקים הטוענים כי פרסום טוב גורם לאנשים חוסר נוחיות מסוימת עם ההווה שלהם על מנת שידעו שעליהם לעשות שינוי - ולנו הפתרון. פרסום נכון גם יגרום לאדם להרגיש טוב עם הקנייה שאנו מציעים והדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות בניית אמון – עלינו לגרום לו להאמין שהמוצר שלנו ותכולתו טובים לו. על מנת לבצע זאת היטב, על הקופירייטר להקפיד על האלמנטים הבסיסיים הבאים : 1) בהירות ומהירות – על הקופי להיות בהיר, ברור, מובן לכל ובמיוחד לקהל היעד. עליו להיות ברור מספיק כדי שהמסר החד ייקלט במהירות. 2) זכירות – על הקופי להיות "זכיר", עליו "לתפוס" את מוחו של הלקוח הפוטנציאלי ולהישאר שם. 3) רלוונטיות והשפעה – אם לא תהיה רלוונטי לקהל היעד שלך לא תצליח לשכנע אותו לקנות ממך אפילו מים באמצע המדבר. אם תפגע בול בצרכים שלו, ההשפעה של הפרסום תהיה גדולה יותר. 4) מקוריות – מקוריות היא המפתח להצלחתן של הרבה פרסומות מוצלחות, היא השמן על גלגלי מערכת הפרסום, והיא מאפשרת לכל הנאמר לעיל לצלול עמוק לתשומת ליבו של הנחשף. מפרסמים באשר אתם, זכרו דבר אחד חשוב: אתם לא מוכרים מוצר, אתם מוכרים סיבה לקנות אותו. אתם מוכרים תחושות, דימוי וסיפוק. כי רוב הסיבות לביצוע שינויים בחיינו ולרכישת מוצרים חדשים היא בראש ובראשונה רגשית. ולא... דברים אלה אינם מופנים למשרד הפרסום של ג. יפית. דוגמאות למשפטי פרסום מוצלחים מהעולם: Timberland מכרו חליפות נגד כפור בדרך הבאה: "יש מדינות בהן העונש על חשיפת יתר הוא מוות". Red star חברה למשלוחי רכבת: "אם מישהו היה מציע לך להעביר את החבילה שלך במהירות 130 קמ"ש דווח עליו למשטרה".
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com