דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחפשים ביטוח רכב ? זה הזמן להכיר אותו מקרוב 

מאת    [ 24/02/2011 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 2370 פעמים ]

 


מחפשים ביטוח רכב ?
 זה הזמן להכיר אותו מקרוב

כל רכב הנע על כבישי ארצנו נדרש לפוליסת ביטוח, המבטיחה את בטחונו של הנהג, כלי הרכב האחרים והולכי הרגל, כמו גם את ערכו של הרכב. במאמר זה נסביר אודות העקרונות החשובים על פיהם עובד ביטוח רכב, נפרק אותו לרכיביו השונים, ונסביר את משמעותם וחשוב מכל – נסייע לכם לעשות קצת סדר, זאת על מנת להבין איזה ביטוח רכב הוא הביטוח המתאים ביותר – עבורכם.

רכיבי ביטוח רכב – על שלושה דברים העולם עומד (וגם הביטוח)

    • ביטוח חובה. זהו הרכיב הבסיסי ביותר בכל ביטוח רכב המחויב על פי חוק, בלעדיו אין אפשרות לכל כלי רכב שהוא לעלות על הכביש. מטרתו של ביטוח חובה היא לכסות נזקי גוף אפשריים לנהג ולנוסעיו במקרה של תאונה, כמו גם לאנשים אחרים שהיו מעורבים בה (בין אם נסעו ברכב אחר או הלכו ברגל). מחירו של ביטוח חובה נגזר כתלות בגיל הנהג, סוג הרכב ומאפייניו, האם היו לנהג תאונות או הרשעות קודמות, האם מדובר בנהג חדש ואחרים.
    • ביטוח צד ג'. רכיב רשות במסגרת רכב, שמטרתו לכסות נזק לרכוש שעלול להיגרם לצד שלישי כתוצאה מתאונה. לדוגמא, ביטוח צד ג' יכסה נזק לרכב אחר אם בעל הביטוח התנגש בו במכוניתו. יש לדעת, כי במקרה כזה (שהוא נפוץ למדי אם נודה על האמת), במקרה שלנהג הפוגע אין ביטוח צד ג', הרי שיידרש לשלם את עלות תיקון הרכב השני מכיסו (עלות שיכולה להגיע לאלפי שקלים). אחד הרכיבים המשמעותיים הקובעים את גובה פרמיית ביטוח צד ג' בעת ביטוח רכב הוא רכיב ההשתתפות העצמית, כלומר – מהו הסכום שבו יידרש הנהג לשאת בעת הפעלת הביטוח.
    • ביטוח מקיף. ביטוח רשות, שמטרתו לפצות את בעל הרכב בכל מקרה של תאונה, גניבה, ניסיון לגניבה או פריצה, נזקי טבע או נזק אחר שנגרם. ביטוח מקיף הוא הרכיב היקר ביותר של ביטוח רכב, אולם במידה ואכן יופעל, יתברר כמשתלם ביותר. לביטוח רכב ישנן תוספות רבות (דוגמת רכב חלופי, ביטוח שמשות וחלונות, גניבת רדיו או GPSמתוך הרכב), כך שבעת שתיוועצו עם יועץ ביטוח רכב תוכלו להגדיר את מסגרת הביטוח המקיף הרצויה לכם.
אז איך רוכשים ביטוח רכב - ואיך בוחרים ביטוח רכב מתאים ?

אם אתם מחפשים פוליסת ביטוח רכב חדשה, הרי שבוודאי לא פשוט למצוא היום את הפוליסה המתאימה לכם ביותר. למעשה, האפשרויות לבצע ביטוח רכב הן רבות למדי – דרך חברות הביטוח הישיר, דרך סוכני ביטוח רכב (שהם למעשה סוכני מכירות של חברות ביטוח מסורתיות), היום אפשר לעשות ביטוח רכב אפילו דרך האינטרנט – כל אחד מאלה יספק לכם את מלוא המידע, אם רק תשאלו את השאלות הנכונות. להלן כמה טיפים שריכזנו עבורכם בנושא ביטוח רכב :


    • ראשית, החליטו אם אתם מעוניינים לעשות ביטוח רכב המכיל ביטוח חובה בלבד, או שאתם רוצים לכלול גם ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף. כל אחת מהאפשרויות האלה תעלה אומנם סכום אחר מדי חודש, אולם תספק גם כיסוי שונה, ועליכם להחליט מהו הכיסוי הביטוחי שאתם מעוניינים בו.
    • זכרו, כי למרות השם הכוללני "ביטוח רכב", הרי שאת כל אחד מהרכיבים שלו תוכלו לעשות בחברת ביטוח אחרת, או במילים אחרות – תוכלו לעשות ביטוח חובה בחברת ביטוח אחת ואת ביטוחי הצד השלישי והמקיף לעשות בחברה אחרת. הכוח בידיכם.
    • ואיך תדעו היכן לעשות כל ביטוח? ערכו סקר שוק נרחב בין החברות השונות, קראו היטב את האותיות הקטנות, בדקו מה כולל הביטוח ומהן ההרחבות הכלולות בו, בדקו את גובה ההשתתפות העצמית, ובדקו האם אתם זכאים להנחות מסוימות במסגרת תוכניות הביטוח (לדוגמא הנחת נהג ותיק, נהג זהיר, הנחה לנשים ועוד). 

 

דני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב