דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית וכיצד זה מתקשר לתמא 38 

מאת    [ 23/02/2011 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2167 פעמים ]

תמ"א 38 תוספת בניה + בדק בית לתוספת

עד לשנת 2005  לא היה קיים בארץ תו תקן שמגן במידה מספקת על מבנים מפני רעידת אדמה. זאת למרות שישראל נמצאת באזור המועד להתרחשויות של רעידות. בשנת 2005, התקבלה ברשויות התכנון והבנייה בישראל תמ"א 38 - תוכנית המתאר הארצית 38. מטרתה של תוכנית זו היתה להסדיר את תקני הבנייה המקובלים על מנת שיהיו מותאמים כנגד סכנה של רעידת אדמה. מטרה נוספת הינה לחזק מבנים קיימים על מנת שיוכלו לעמוד בלחצים הכבדים שמופעלים שיופעלו עליהם במקרה של רעידה. למרות שסכנה של רעידות אדמה מרחפת מעל האזור, רבים מעדיפים להאמין שלהם זה לא יקרה, ומוותרים על התאמת המבנה בגלל העלויות הכספיות.

 

תמ"א 38 ותוספת בניה

חיזוק של מבנים כרוך בהוצאות גבוהות אך ניתן לנצל את ההזדמנות על מנת לערוך תוספת בניה, למשל התקנת מעלית. אפשר בטרם החלת הבניה, להזמין מהנדס שיעשה בדק בית כך שתוכלו להתמקד בדברים שיש צורך לשפר, ומעבר לכך, לשדרג את איכות החיים בדברים נוספים. כדאי גם לערוך בדק בית לתוספת, לוודא שאם כבר אתם הולכים על שיפוצים, שתעשו הכול נכון ולפי התקנים. כדאי מראש להיוועץ בבעלי מקצוע שיכולים לעזור לכם בשלבי הבדיקה, התכנון והביצוע, כך שכל הפעילות הכרוכה בנושא תמ"א 38 תוספת בניה + בדק לתוספת תהיה לחלוטין לפי התקנים ותוכלו להרגיש בטוחים בביתכם. אנשים מנצלים את ההזדמנות לעשות תוספת בניה כמו הוספת יחידת דיור, חדר נוסף, ממ"ד, וכדומה. חלקם עושים בדיקות בטרם תחילת השיפוץ, וחלקם עושים גם בדק לתוספת על מנת שיוכלו להיות באמת שקטים ובטוחים, היות והפעולה נעשתה גם לשם הגברת הבטיחות במקרה של אסון טבע כמו רעידת אדמה. ישנן חברות המציעות את מכלול השירותים הכרוך בתקנים של תמ"א 38 תוספת בניה + בדק לתוספת, אך חשוב למצוא חברה מקצועית במיוחד היות ומדובר בנושא של הגנה על החיים והרכוש.

 

ישנם בעלי דירות המנצלים את ההזדמנות לערוך שיפוץ מקיף, לפעמים גם להוסיף יחידה או חדרים נוספים. חשוב להבין שצריך לעשות "שיעורי בית" בצורה מעמיקה לפני פעולות כאלה. צריך לחשב מה יהיה גובה המיסים הכרוכים בכך, מהם התקנים המותרים בהתאם לרשות המקומית, כיצד לבנות באופן שיעמוד גם בתקנים של הבטיחות, ועוד גורמים רבים שיש לקחת בחשבון. אמנם החלטה לחזק מבנה בהתאם לתקנות של תמ"א 38 יכולה לתרום לכם, אך כדאי שתעשו זאת בצורה החכמה והיעילה ביותר.

 

 

טיפים לפני ביצוע עסקה לפי תמ"א 38

נכון שיש הטבות למי שמחזק את המבנה בהתאם לתוכנית המתאר, אך בכל זאת כדאי לבדוק עלויות מראש ולראות מה כן משתלם ומה יכול להכביד מדי מבחינה כלכלית. לשם כך, רצוי להשקיע בייעוץ מול מומחה שיסייע לכם בבדיקה של הנתונים הרלוונטיים. בקשו למשל לקבל נתונים לגבי חיובי המס הצפויים על עסקה שכזו. סביר להניח שתקבלו פטור על מס שבח אך הוא אינו מוחלט ובמידה ויינתנו תמורות נוספות לדיירים, כמו למשל שיפוץ של הדירות, במידה ומדובר בבניין, אז כן יחול מס. צריך גם לבדוק את זכויות הבניה, דבר שיכול להשתנות בהתאם למדיניותה הבניה של כל עירייה.

 

בהצלחה.

פריזמה בדק בית ביקורת מבנים.

בדק בית פריזמה מספקת שירותי איתור ליקויי בניה, מידע אודות אפשרויות הטיפול בליקויים וכן ייעוץ והכוונה לגבי אחריות הקבלנים בנושא ליקויי הבנייה.


http://www.prizma-peles.com/bedek-bait2.php


  טל. 1-700-706-001




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב