דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניה ירוקה - מה צריך לדעת 

מאת    [ 23/02/2011 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2050 פעמים ]

בניה ירוקה הפכה להיות שם דבר בזמן האחרון, וזאת לאור הדאגה ההולכת וגוברת למקום שעליו אנחנו חיים - כדור הארץ.

עם זאת, אנשים רבים מתעלמים או לא מודעים ליתרונות הנוספים שיש עבור בניה כזאת, וזאת מעבר לעובדה שאנחנו יותר הרמוניים עם הסביבה שאיתה אנחנו חיים.

 

בניה סביבתית היא עולם ומלואו, והיא כוללת בתוכה לא רק תיאוריה ותפישת עולם, אלא גם עקרונות מעשיים ופרקטיים לחלוטין שאותם אנחנו יכולים ליישם.

כך, למשל, בניה ירוקה כוללת שימוש נכון בחום השמש אשר יכול להיכנס דרך חלונות עיליים ולספק לנו חימום טבעי במהלך חודשי החורף הקרים.

 

מה אנחנו יכולים להרוויח מזה?

מעבר ליתרונות הסביבתיים, ישנם הרבה יתרונות עבור בניה סביבתית שיכולים לעודד אותנו לבנות בצורה הזאת. בניה ירוקה כוללת שימוש נכון יותר בחומרים, אדריכלות חכמה יותר ושימוש באמצעים שונים ומגוונים על מנת לאגור ולשמור על אנרגיה תרמית, לנצל בצורה חכמה יותר את מערכת החשמל ובאופן כללי להפחית עלויות והוצאות שונות אשר עשויות להעיק על רבים מאיתנו, שותפים, משפחה או זוגות כאחד.

 

באמצעות בניה כזאת אנחנו יכולים להבטיח עלויות נמוכות יותר של תפעול הבית, מעבר להוצאות שאנחנו חוסכים באמצעות בדק בית. הדוגמא שכבר מוכרת לכולם - שימוש באנרגיה סולארית, אשר רבים מכירים אותה בעקבות שימוש בדוד שמש, אשר חוסך לנו מאות שקלים מדי שנה, ואולי אפילו מדי חודש.

השימוש באנרגיה סולארית במקום אנרגיה חשמלית, במיוחד לאור העלייה המשמעותית של המחירים בכל החשבונות בבית, היא דבר מבורך עבור כל מי שרוצה קצת מרווח לנשימה בנושא הזה.

 

מה אנחנו צריכים לדעת?

כל בניה מתחילה בתכנון נכון של הבית. באמצעות תכנון נכון אנחנו יכולים להפוך אותה לחלק מן הסביבה הטבעית, וכך לאפשר לכל מי שגר במקום להנות מהיתרונות.

זה מתחיל בתכנון נכון של מיקום הבית, במיקום נכון ובשימוש באלמנטים שונים כמו כיווני אוויר, חלונות עיליים ואיטום של דלתות וחלונות כאמצעי להפחתה של בריחת מיזוג האוויר או ייעול של מיזוג האוויר במהלך העונות השונות.

 

בנוסף לכך, במהלך הבניה יש להשתמש באמצעים טבעיים רבים ככל הניתן כתחליף לאנרגיה חשמלית - שימוש באנרגיה סולארית, שימוש באנרגיית הרוח ואפילו מיחזור מים על מנת להשקות את הגינה שלנו, כולם דברים שרבים משתמשים בהם בהנאה.

במיוחד בעקבות עליית מחירי המים, מיחזור של מים על מנת להשקות עציצים ואת הגינה עשוי לחסוך לנו לא רק כמויות לא מבוטלות של מים, אלא אפילו להטיב עם הצמחים שלנו - החומרים האורגניים שאנחנו שולחים ביחד עם המים שלנו (כמו שאריות מזון, למשל) עשויים להיות חומרים מזינים עבור הצמחים שלנו.

 

לסיכום

למרות שרבים חושבים על בניה ירוקה כסוג של שיגעון האופייני לאנשי טבע, למעשה זה משהו שעשוי להועיל לכולנו - באמצעותה אנחנו לא רק מטיבים עם הסביבה, אלא גם חוסכים לעצמנו משאבים, כסף וזמן רב, ומדובר על בניה חדשה ומקורית אשר בטווח הארוך משפיעה על צורת הבניה מבחינה סביבתית וכלכלית כאחד.

פריזמה - בדק בית במרכז

 

בדק בית פריזמה מספקת שירותי איתור ליקויי בניה, מידע אודות אפשרויות הטיפול בליקויים וכן ייעוץ והכוונה לגבי אחריות הקבלנים בנושא ליקויי הבנייה.


http://www.prizma-peles.com


  טל. 1-700-706-001




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב