מרגישים שהאקטיביזם של החברות המסחריות הוא ניצול ציני ?
חושבים ששיווק קהילתי זו עבודה בעיניים ?
שהכל אינטרס ?
אז יש לי כמה תשובות מפוקחות לשים על השולחן.
לא פעם אני פוגשת תגובות כועסות על פרויקטים מתחום השיווק החברתי או האחריות התאגידית.
תראי הם עושים ככה ומנצלים את התמימות שלנו ... אל תתני להם. כמובן כשאני בודקת את הנושא אני אכן מגלה שיש לתחושה הזו בסיס עובדתי ובו ברגע אני מבינה שהעומד מולי אדם מאוד רגיש, מודע, שואף להרמוניה ואינטליגנטי אבל בינינו חסר ניסיון ניהולי במשק.
לכבוד העניין החלטתי לנפץ כמה אשליות נאיביות, להאיר את חצי הכוס המלאה ובדרך להסביר למה אני מאוהבת במה שאני עושה.
הסיבה לתגובה
המאוד רגשית הזו היא בראש וראשונה תוצר של הפעלה רגשית גבוהה אשר הפעילות הקהילתית של התאגיד מעוררת בזולת. לכן כאשר הארגון פועל בו זמנית בצורה הנתפסת כדורסנית נוצר כעס - המופעל בהלימה מהעומק הרגשי שהתאגיד הפעיל ונוצרת תחושה צינית של ניצול.
הסבר מורחב לנושא והמלצות לפעילות מאוזנת המונעת התנגדויות רגשיות תוכלו למצוא בלינק הבא http://www.facebook.com/note.php?note_id=107105982690126
"הם עושים עלינו כסף"
היא סיבה נפוצה נוספת שאשמח לנפץ היום. למרות שכיום נראה ניצנים של אנשי עסקים שבוחרים שלא להשתעבד לשטר הכסף ובמגזר השכירים נראה משרות בכירות אשר מתבצעות בשת"פ של שני אנשים הרוצים להגביל את זמנם בעבודה, עדיין הגישה הרווחת היא שארגון מסחרי נועד למטרות צמיחה ורווחים.
4DWin
הוא מונח מטכנולוגית be wise הבא ללמד שבתחום האחריות התאגידית והשיווק הקהילתי אנחנומחפשים ליצור מצב win רב מימדי כחלק מהחזון לעודד ארגונים מסחריים לאקטיביזם, כמו גם לטובת המטרה להזרים תקציבים ותודעה לתחום השינוי והצדק החברתי.
אינטרס זו לא מילה גסה
אם הייתה לי מצלמה נסתרת ויכולתי להראות לכם סרטון של התגובות למילה אינטרס כשהיא עולה על שולחן הישיבות הייתם מבינים עד כמה אנחנו מצחיקים בהתכחשות שלנו למהות האבולוציונית העומדת מאחורי המונח אינטרס ועד כמה נתנו אפשרות למונח הטבעי והבריא הזה להתלכלך בתודעה שלנו.
אולי זה המקום לעדכן שאנחנו יצורים המופעלים מאינסטינקטים וצרכים. זה יכול להיות אלטרואיסט שהאינטרס הפנימי שלו הוא נתינה ללא תנאי, זו קורה לנו בזוגיות וזה המניע שלנו בהבאת ילדים לעולם וכמו כל דבר בחיים אינטרס זה דבר טוב כאשר יוצקים לתוכו תוכן ראוי.
שירוויחו ! רעיון הספיראלה המתפתחת
רעיון הספיראלה המתפתחת מלמד אותנו שכאשר שני עצמים/ חטיבות/ ארגונים שמים את האנרגיה שלהם לתוך מטרה מאוחדת, בראיית צמיחה מבוקרת של המטרה המאחדת ושל העצם עצמו, נשיג אינרציה הגדולה במספר מונים מסך חלקי השלם.
לתת קצת בלוגיקה
כשאנו מספקים פתרון לאינטרס של הארגון המסחרי אנו מקדמים אקטיביזם וכשאנו מבצעים פיתוח עסקי לארגון אנו יוצרים העצמה הדדית ומגדילים את מעגל ההשפעה החברתית.
עדיין כועס לכם ?
לא מצפה מאף אחד לעצום עניים לרגשותיו השלילים אלא אבקש שלא תשכחו שהענף רק מתחיל לרוץ ועדיין חוקר את המסלול שנראה כרגע דינאמי, יצירתי וחסר סוף.
ונ.ב. מומלץ לזכור שבארגונים גדולים לוקח זמן לחולל שינויים אמיתיים
וכמו בכל דבר בחיים כדאי להיות בהכרת הטוב - גם אם לא באופן מושלם ארגונים מסחריים חוללו שינויים רבים ומרשימים.
להתראות בקרוב !
חגית קובה
ייזום, ניהול וייעוץ בטכנולוגיית be wise - ניהול, שיווק ופרסום בר קיימא
4201821 - 054
למידע עדכני על התחום לחץ על הקישור
http://www.facebook.com/pages/Be-wise-nyhwl-sywwq-prswm/119634494771786?v=info