דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירותי ניקיון ואחזקה 

מאת    [ 17/02/2011 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 3040 פעמים ]

האם אתם יודעים מיהם שירותי ניקיון ואחזקה שמנקים את המשרד שלכם מדי יום? האם אתם יודעים מהו שמם? מה הניסיון המקצועי שלהם? מהו הרקע האישי שלהם? האם יש להם עבר פלילי? סביר להניח שאת מרבית התשובות לשאלות הללו אתם לא יודעים. והסיבה לכך היא פשוטה: בעידן הגלובלי, מרבית החברות, המוסדות והארגונים מבצעים מיקור חוץ לשירותי ניקיון ואחזקה שלהם, כך שלמעשה לא הם אלו שמעסיקים את עובדי הניקיון.

מיקור חוץ של שירותי ניקיון

העידן הגלובלי הביא עימו שינויים רבים: גבולות גיאוגרפיים היטשטשו וניידותם של סחורות, כספים, מידע טכנולוגי ואפילו עובדים, הפכה קלה יותר מאי פעם. בעידן הגלובלי השיקול הכלכלי הופך לשיקול העיקרי. הפרמטר החשוב ביותר שמניע חברות וארגונים הוא השגת יעילות כלכלית, כדי שיוכלו להתאים עצמם לסביבה התחרותית שמשתנה במהירות. אחד האמצעים לעשות זאת הוא מיקור חוץ.

מיקור חוץ (outsourcing) משמעותו שהארגון מתנתק מיחסי עובד-מעביד שהיו לו עם חלק מעובדיו. במקום להעסיקם בעצמו, הוא שוכר את שירותיה של חברה חיצונית שמספקת לו עובדים. מיקור חוץ נפוץ במיוחד בפונקציות שוליות בארגון, כמו פונקצית הניקיון. במקום להעסיק עובדי ניקיון, כל ארגון יכול כיום לשכור את  חברת שירותי ניקיון ואחזקה, אשר תספק לו עובדי ניקיון בהתאם לצרכיו.

היתרונות לארגון

מיקור חוץ בכלל, ושל שירותי ניקיון ואחזקה בפרט, הביא עימו יתרון משמעותי לארגונים. ניתוק יחסי עובד-מעביד בין הארגון לעובדי הניקיון אפשר לצמצם באופן משמעותי את הוצאות השכר של הארגון. אם בעבר הארגון נאלץ לשלם לעובדי הניקיון את שכרם, לרבות תנאים סוציאליים השווים לאלו של יתר עובדי הארגון, הרי שכיום הוא משלם סכום גלובלי לחברת הניקיון וחוסך בהוצאותיו.

יתרון שני וחשוב לא פחות הוא השגת גמישות ניהולית. כשהארגון לא כבול ביחסי עובד-מעביד עם עובדי הניקיון שלו, הוא יכול לבצע שינויים בהיקף ובמהות עבודתם בהתראה מיידית. הוא יכול לצמצם כוח אדם או להוסיף, לקצץ בשעות עבודה או לבקש שעות נוספות. את כל אלו לא היה יכול לעשות אם עובדי הניקיון היו עובדי הארגון. מיקור חוץ מאפשר לארגון להתאים עצמו במהירות ובקלות לסביבה המשתנה.

סיכונים לארגון

לצד היתרונות המשמעותיים של מיקור חוץ של עובדי ניקיון חשוב לתת את הדעת גם לסיכונים האפשריים. היעדר יחסי עובד-מעביד בין הארגון לעובדי הניקיון יכול להתגלות כחרב פיפיות. מכיוון שחברת הניקיון היא זו שמראיינת, בוחרת ומגייסת את עובדי הניקיון, לארגון אין שום מידע אודות העובדים שפוקדים את משרדיו מדי יום. בניגוד ליתר עובדי הארגון, שעברו ראיונות ומבחנים, שנתוניהם האישיים אומתו ונמצאים בידיו של הארגון, על עובדי הניקיון הארגון לא יודע דבר.

לארגון אין כל דרך לדעת האם עובדי הניקיון שקיבל מנצלים את גישתם החופשית לכל מקום בארגון כדי לפגוע באינטרסים שלו או לבצע דבר עבירה? האם הם גונבים מעובדים? האם הם גונבים כסף או סחורות מהארגון? האם הם מדליפים מידע פנימי בו נתקלו במסגרת עבודתם למתחרים או לכלי התקשורת? ועוד.

אלו הן לא שאלות תיאורטיות, וכבר היו דברים מעולם. לכן, כשמבצעים מיקור חוץ לעובדי ניקיון, חשוב לוודא שחברת שירותי ניקיון ואחזקה אכן עורכת עליהם בדיקות רקע מקיפות, ומעסיקה עובדים מתאימים בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב