דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפתחות הנשמה 

מאת    [ 17/02/2011 ]

מילים במאמר: 681   [ נצפה 2885 פעמים ]

השאלה הראשונה ששואלים אותי מיד לאחר שאני מצהיר על תחום עיסוקי היא- "אתה מאמין בזה?"  השאלה תמיד מעלה חיוך על פני ולא רק מפני שהתגובות שלנו כה דומות אחת לשנייה אלא גם מפני שאני מתרגל את התשובה כל פעם מחדש. ראשית, האסטרולוגיה אינה מיסטיקה אלא כלי המבוסס על חוקים מוגדרים ופרמטרים אסטרונומים עתיקים שנבדקו במשך אלפי שנים. יחד עם זאת, קיים פרמטר נוסף בכלי זה שאינו ניתן לחישוב או מדידה והוא דרגת הנשמה.

    האסטרולוג אינו יכול לדעת את הרמה הרוחנית שאיתה האדם הגיע לגלגול הנוכחי, אלא דרך ההורוסקופ האישי , המשמש כצופן גנטי לאבחן  את הפוטנציאל הרוחני. למעשה כולנו מורכבים מפוטנציאל רוחני. כל נשמה מחפשת את אותו הדבר- אהבה ונתינה, חיבור לבורא שבנו ובאחרים, אך כל נשמה עוברת מסלול חיים שונה בשאיפה להגיע למטרה נכספת זו. נשמה אחת צריכה לעבור אלפי גלגולים בשביל להגיע לתובנה רוחנית ואחרת פחות. נשמה אחת מגיעה עם ניסיון עשיר וידע פנימי שאספה לאורך מאות גלגולים ונשמה אחרת עדיין בורה, לא מתורגלת בהסתכלות פנימה ובשאלת שאלות. הזיקה הרוחנית יכולה להתעורר כל רגע בחיים דרך ידיעה או תובנה פתאומית, דרך מערכת יחסים דרמטית ומשמעותית, בעקבות טיול פותח אופקים או בחלום וכד'.

    המטרה של פסיכו-אסטרולוגיה היא לעורר את הזיקה הזו. להיות רוחני לא מחייב לשבת כל היום במדיטציה ויוגה או להתפלל לאלוהים כזה או אחר. להיות רוחני אומר שיש לך את הדחף להתפתח להיות מי שאתה על מנת לתת מעצמך למישהו אחר. זהו. נשמע פשוט אך כמובן שזה תהליך חיים שלם (ואולי כמה חיים שלמים) כי זה ממש לא טבעי לנו לתת, לא נוח לגוף שלנו, הגוף רוצה לעצמו- זה הטבע שלו. הגוף הוא הקליפה של הנשמה והשניים לא תמיד עובדים בשיתוף פעולה. הנשמה מתגלית רק שאני מרגיש שיש בי משהו שאני יכול לתת אותו הלאה למישהו. כל שאר הזמן אני גוף מתפקד בעולם, ובגוף אני מתכוון לרגשות, תחושות, מחשבות וכן הלאה. הגוף קולט את העולם מתוך חמשת החושים אך אלא מוגבלים לקיים, לנגלה, למוחשי, ואינם קולטים את הלא נגלה- הנסתר. והנסתר הוא אותו חלק שבנו שמבקש להתגלות.

   קרל יונג היה הראשון שחיבר בין אסטרולוגיה לפסיכולוגיה. בערוב ימיו הוא חקר את כל תורות המזרח ואת עולם המיתולוגיה והסמלים. הוא גילה שישנם סמלים שחוזרים על עצמם בתרבויות שונות כמייצגים חלקים בתוך נפש האדם. יותר מזה, הוא מצא עדות לסמל מסוים שהופיע בחלומו של אדם מערבי בתרבות אחרת לגמרי, רחוקה ועתיקה. אותו מטופל מעולם לא ראה את הסמל המדובר ואינו יודע את משמעותו. דוגמאות כאלה ואחרות הביאו את יונג למסקנה שישנם סמלים שורשיים שמנהלים את האנושות באשר היא. סמלים אלא נקראים ארכיטיפים.

    הרעיון הזה יושם גם על תורת האסטרולוגיה. כך, כל כוכב או מזל משמש כארכיטיפ נפשי המצוי בתוך האדם ומיוצג בשמיים. מרגע זה ואילך כל הגישה לאדם דרך אסטרולוגיה שינתה את פניה. מפת הלידה אינה נתפסה עוד כגורל קבוע מראש או כהשפעה חיצונית שאין לאדם שליטה עליה, אלא כתרשים זרימה נפשי וקרמתי שמכוון את האדם להגשמת ייעודו. ברור שתרשים זה מעיד על תכונות אופי כאלה ואחרות אך הבחירה לשינוי היא בידי האדם ולא בידי כוח חיצוני. ליונג היו ממשיכי דרך רבים שגיבשו ושיכללו את השיטה, המוכרת מביניהם היא ליז גרין שמנהלת את האקדמיה לפסיכו-אסטרולוגיה באנגליה. בארץ, בה השיטה יחסית  בחיתוליה, ישנו המרכז ללימודי פסיכו-אסטרולוגיה של אורנה רייכר-קיזמן בתל אביב בו אורנה מלמדת שיטה ייחודית שהיא פיתחה מתוך ניסיון של 30 שנה.

    בגישה זו קריאת עתידות אינה באה בחשבון מאחר ואין עתיד קבוע. מטפלים שאוהבים לקבוע קביעות נחרצות לגבי עתידו של המטופל מונעים, לטעמי, ממניעים של אגו. האסטרולוגיה כן מאפשרת לקרוא תהליכים נפשיים עתידיים אך אינה כרוכה בפירוט ספציפי של אירועים. משמעות הטיפול היא להעצים למטופל את הכלים שקיימים בו ושבעזרתם ייצור את השינוי שהוא מחפש וצריך. לא פעם פנטזתי על מצב בו אני נותן למטופלים את כל התשובות מתוך הזדהות לצורך שמבקש רגיעה בידיעה של אחר .התחושה הנלווית לפנטזיה זו היא ריקנות כי לא התעורר הכוח הפנימי לשינוי, לא במטופל ולא בי. "דע את עצמך" הוא הכלי המשמעותי ביותר ליצירת שינוי מהותי. רבים המקרים בהם הידיעה אינה מחוברת לאירועי חיים, למחשבות , רגשות והאדם חש שהשכל אינו מספיק. כאן מתחילה העבודה האמיתית אך הצפת המודעות היא 51% מהתהליך. נותרו עוד 49%. ברגע שהתעוררה השאלה- "מי  אני?" התעורר החלק הנסתר.  

יועץ ומנחה לפסיכו- אסטרולוגיה


http://www.astro-blog.co.il/


קריאה וטיפול בקלפי טארוט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב