דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מזהים את הלקוח הטוב ביותר 

מאת    [ 04/01/2011 ]

מילים במאמר: 622   [ נצפה 3860 פעמים ]

משווקים מתחבטים מאז ומעולם בשאלה איך מזהים את הלקוח "הטוב" ביותר עבורם. כלומר, את זה שההחזר על ההשקעה בו הוא הגדול ביותר. המצב הלך והסתבך לו בשנים האחרונות, עם הכניסה לעידן השיווק הדיגיטלי והמדיה החברתית שהכניסו משתנים חדשים למשוואה. קווין קלאנסי ופיטר קריג, מחברת המחקר קופרניקוס, שנדרשו לסוגיה, ניסו לא מכבר להתמודד עם השאלה וחזרו עם כמה תובנות מעניינות. בין השאר, הם טוענים, לקוח טוב הוא לקוח שפחות אכפת לו מהכסף. הוא מוכן לשלם קצת יותר אם הוא יודע שהוא יקבל תמורה מבטיחה. מה עוד? אתה גם צריך לסייע לו להתמודד עם בעיות כמה שיותר גדולות. כמה שהבעיה שתפתור ללקוח היא גדולה יותר הוא יותר "שלך". לקוח טוב הוא גם כזה שמתעניין במוצרים ובשירותים שלך, כך שתוכל גם להציע לו הצעות המכוונות ממש ממש אליו. 

 

עד כאן די ברור. ועכשיו להשפעות המדיה החברתית. בעידן החדש והמסעיר הזה, לא מספיק להכניס למשוואות של פעם רק כסף והחזר על ההשקעה. נכון, צריך עדיין לדעת את המשתנים של 'פעם', של ההוצאות של הלקוח בקטגוריות השונות, של הוצאות לאורך זמן, של סוגי מוצרים שנרכשו על ידי אותו לקוח וכד', אבל, צריך גם לקחת בחשבון התנהגות חברתית דיגיטלית. 

 

כדי לאתר לקוחות "טובים", צריך גם להסתכל לדוגמה, על ההשפעה של הקונה/לקוח על חבריו לרשתות חברתיות. ככל שזו גדולה יותר, כך גדל ה-ROI ממנו. לקוח שכזה שרץ לספר לחבר'ה על מוצר או שירות שהיו ממש לטעמו ויש לו קהילה גדולה שמחכה לשמוע מה יש לו לומר הוא בהחלט לקוח מועדף. זאת ועוד: ככל שהלקוח פעיל יותר ברשתות החברתיות כך הוא גם מעלה את דירוגו עבור מערך השיווק. כשפורד החליטה לקדם את הפורד פייסטה החדשה, נבחרו למשימה 100 צעירים בעלי קהל עוקבים גדול במיוחד, שקיבלו את המכונית למספר שבועות מתועדים היטב. התוצאה: פורד קיבלו 50 אלף פניות ומעל עשרת אלפים מכוניות נמכרו בשבוע הראשון למבצע... 

 

הנה עוד כמה אפיונים אפשריים לאיתור הלקוח המועדף: נסו לזהות את הלקוחות היותר מרוצים. בנאלי? אבל עובד. לקוחות המפגינים שביעות רצון מהמותג שלכם יעבירו את התחושה הזו גם הלאה ויתרה מכך, כנראה גם לא יעזבו כה מהר. ובהפוך, אם כבר אנו בנושא: כדאי מאוד לנצל חוסר שביעות רצון של לקוחות המתחרים ולהעביר אותם לצידך. 

כדאי גם לשבת ולבחון מקרוב (מאוד) כיצד עושה הלקוח שלך שימוש בתקשורת - מסורתית, דיגיטלית, מדיה חברתית - לפני במהלך ואחרי כל קניה. כדאי לשים לב לדרך בה הוא מתייחס למותג בכל אחד מאותם ערוצי מדיה.  

 

חיבור של של כל הפרטים הללו למידע שכבר נמצא בידיך לגבי הלקוח, בהחלט יכולים לצייד את מערך השיוק והמכירות בנתון שיכוון היכן לשים את ההשקעה הגדולה ביותר. כמו תמיד, שילוב נכון של כל הנתונים המגיעים מהאינטרנט, עם כל הנתונים שכבר אצלנו ביד ממקורות שונים (פימייים וחיצוניים) והחיבור שלהם עם התוכניות השיווקיות של החברה, הם אלה שיספקו את התשובות הנכונות יותר להיכן ובמי צריך לשקיע יותר על מנת להרוויח יותר.  

 

ובשורה תחתונה, אם מסתכלים דווקא על ערוצי המדיה, לבחון איזה מהם "טוב" למשווק ואיזה פחות, נראה שב"טובים" יש ריכוז גדול של לקוחות "טובים"... 


המייסד והבעלים של סוכנות יחסי הציבור, דוניצה תקשורת-DMC, ושל סוכנות המדיה החברתית newPR.co.il. דוניצה תקשורת-DMC, מתמחה בפעילות קשרי עיתונות, ייעוץ תקשורתי-שיווקי ויחסי ציבור, עבור חברות מתחומים כלכליים שונים.  newPR מסייעת לחברות ולארגונים לנווט בביטחה בזירת הרשתות החברתיות.
 http://www.newpr.co.il/ http://www.dmc.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב