דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מס הכנסה - עצמאיים 

מאת    [ 28/12/2010 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 5612 פעמים ]

כל אדם הרוצה לפתוח עסק עצמאי חייב לדעת להתנהל מול רשויות המס בישראל בכלל ומול מס ההכנסה בפרט. כל אדם או חברה במדינה חייבים בתשלום מס הכנסה לפי חוק. שכירים משלמים מס הכנסה דרך המעבידים שלהם. עצמאים לעומתם משלמים מיסים באופן עצמאי ומחויבים בהגשת דוחות שנתיים למס הכנסה.

זהו מדריך מקוצר להתנהלות מול מס ההכנסה.

לקריאה על החזרי מס הכנסה כתוצאה מהחלפת עבודה, אבטלה, מעבר משכיר לעצמאי וכן לקריאה על חישוב מס הכנסה לשכירים, הכנסו לקישור: מס הכנסה

פתיחת תיק עצמאי

במידה והתחלתם לעסוק בעסק או משלח יד באופן פרטי עליכם להודיע על כך לפקיד השומה של מס הכנסה באזור בו מתנהל העסק שלכם במטרה לפתוח תיק במס הכנסה. בהודעה עצמה יש למסור פרטים כגון: שם מלא, מספר תעודת זהות, מהות העיסוק, כתובתו של העסק, מספר טלפון, כתובת פרטית שלכם ותאריך פתיחתו של העסק. ניתן לגשת למשרדי מס ההכנסה באזורכם ולמלא שם את הטפסים במקום.

על פי חוקי מס ההכנסה חובה על כל לבצע הנהלת חשבונות: נייהול ספרים ופנקסי חשבונות, מיד עם תחילת העסק לפעול. את הפרטים המלאים לגבי הפנקסים שיש לנהל ניתן לקבל במשרד מס ההכנסה. לפי צפי ההכנסות שלכם תירשמו במס ההכנסה, במידה וההכנסה היא עד 73,300 שקלים (עד סוף שנת 2010) תירשמו כעוסקים פטורים, ובכך תהיו פטורים מגביית מס ערך מוסך. החל מהשנה הבאה הסכום יעלה ל-100,000 שקלים. במידה ומדובר בהכנסה גבוהה יותר, תירשמו כעוסק מורשה ותהיו מחויבים לגבות ולהזדכות גם על המע"מ.

כיצד עליכם להתנהל?

מרגע שתירשמו במשרדי מס הכנסה עליכם לרשום כל תקבול בספרים מיד עם קבלתו, מזומן, המחאה, המחאה דחויה, כרטיס אשראי וכדומה. פקיד השומה ישלח אליכם פנקס מקדמות שבאמצעותו תדווחו על ההכנסות שלכם ותשלמו מס לפי השיעור שקבע פקיד מס ההכנסה. במידה ולא קיבלתם את הפנקס עליכם לפנות לפקיד השומה לבירור הנושא. אם הינכם סבורים ששיעור המקדמה שנקבע עבורכם גבוה מדי, אתם יכולים לפנות בבקשה מנומקת לפקיד השומה. בכל המגעים שלכם מול מס ההכנסה אתם יכולים להתנהל באמצעות רואה חשבון, יועץ מס או עורך דין, אך אין לכך חובה.

הנהלת חשבונות לעסק קטן: עוסק פטור או מורשה, אינה מסובכת. ניתן לבצע הנהלת חשבונות חודשית באמצעות תוכנת הנהלת חשבונות ואת הדוח השנתי באמצעות רואה חשבון.

לקבלת פרטים אודות הנהלת חשבונות ממוחשבת בשילוב עם רו"ח לייעוץ ודוח שנתי, הכנסו לקישור: הנהלת חשבונות

מה קורה בסוף השנה?

כאשר תסתיים שנת המס יהיה עליכם להגיש דו"ח על ההכנסות וההוצאות שהיו לכם במהלך השנה לרשויות מס ההכנסה. את הטופס תקבלו בדואר או במשרדי מס ההכנסה. עליכם למלא את הדו"ח ולהגישו עד ה-30 לאפריל לאחר תום שנת המס. בדו"ח תמלאו את כל ההכנסות שהיו לכם במהלך שנת המס ואת ההוצאות המוכרות שהיו לכם לצורכי תפעולו של העסק. לאחר בדיקת הדו"ח ברשויות מס הכנסה תישלח לכם דרישה לתשלום, במידה ותשלומי המס ששילמתם במהלך השנה לא היו מספיקים. אם תהיו זכאים להחזרי מס, תקבלו אותם ממס הכנסה.

להיות עצמאי, זה לא כזה מסובך

החלטתם לפתוח עסק עצמאי, אך אתם חוששים מההתנהלות מול מס ההכנסה. כמו שראיתם בסקירה הקצרה שלנו, זה לא דבר כל כך מסובך. אם תבצעו את כל הפעולות כראוי, תרשמו כל הכנסה ברגע שהיא מתקבלת ותוציאו עליה קבלה, העסק שלכם יתנהל בצורה הטובה ביותר.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב