דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיצויים הפטורים ממס 

מאת    [ 08/12/2010 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 4514 פעמים ]

כידוע לכולם כאשר עובד מפוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה מלאה הוא זכאי לפיצויי פיטורים ממעבידו וזאת על פי חוק. סכום הפיצויים צריך לעמוד על שכר חודשי אחד מתוך 12 חודשים שעבד . לפיכך, פיצויים אלה, והן  מענקי פרישה המשולמים לעובד העוזב מרצונו כעבור יותר משנה, פטורים ממס לפי פקודת מס הכנסה. קרי , אלו הם פיצויים הפטורים ממס.

פיצויים הפטורים ממס אינם סתם פטורים כשמם כן הם. מטרת הפטור באה ממקום סוציאלי  לפיכך, המטרה נועדה לסייע לעובד להתכלכל בזמן הקרוב מיום פיטוריו או התפטרותו עד ימצא מקור פרנסה אחר במועד קרוב לפיטוריו .

 מאידך, רבים לא יודעים שחלק מכספי הפיצויים חייבים במס וחלקם הנוסף פטור ממס, ולמעשה לפי פסיקה של בית המשפט העליון פיצויים אינם נחשבים לשכר ולכן הינם פטורים לרוב מדמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות. 

דוגמא ל פיצויים הפטורים ממס

מס הכנסה מאפשר לקבל פיצויים הפטורים ממס בגובה משכורת אחת לכל שנת עבודה. יחד עם זאת, המשכורת המקסימלית הפטורה היא בגובה 10,980 ש"ח ( בשנת 2009 ). היתרה מעבר לכך חייבת במס. נניח כי עבדת שנתיים בשכר 15,000 ש"ח וקיבלת 30,000 ש"ח פיצויים. 21,960 ש"ח יהיו פטורים והיתרה חייבת.

מאידך החלק היחסי הנותר הוא בגדר תשלום חובה במס ולפיכך ניתן לבצע פעולה הנקראת: ·  פריסה של המס- במידה ואדם מיועד לקבל פיצויים המחויבים במס, הינו יכול לדרוש בפריסת המס לתקופה של עד 6 שנים וזאת במטרה להקטין את נטל המס.

ייעוד לקצבה – את כספי הפיצויים ניתן להשאיר ובתוך כך נתון להחלטתו של העובד בלבד.  בקופת הגמל לקצבה, באם קיימת לו בחברות הביטוח. במידה ואדם בוחר להשאיר את כסף הפיצויים בקופת גמל עד הפרישה, הא יהיה זכאי להשתמש בכסף רק בגיל פרישתו. משתלם להשאיר את כספי הפיצויים המחויבים במס בקופת הגמל משום שבגיל הפרישה לא יהיה מס על הסכומים הללו.

 • רצף פיצויים - ניתן לדחות את ההתחשבנות על הפיצויים למועד בו נעזוב מקום עבודה עתידי. במקרה כזה, חובה להשאיר את כל כספי המענק בקופות גמל לפיצויים ולמצוא מעסיק חדש אשר ימשיך ויפקיד לאותן הקופות. כאשר תבוצע עזיבת עבודה מהמעסיק האחרון, הוותק לחישוב המענק יכלול את כל מניין שנות העבודה ולא רק של המעסיק האחרון. פעולה כזו כדאית למי שמשכורתו הנוכחית נמוכה ועומד לעבור למקום עבודה בשכר גבוה יותר. כך ניתן להגדיל את הפטור על המענק ונחסך מכם מס מיותר.

 

אליאב כהן יועץ מס מוסמך ובעל ניסיון רב בהנהלת חשבונות, מיסוי וכן דיני עבודה. על צוות המשרד נמנים מנהלי חשבונות מקצועיים ורואה חשבון בעל ניסיון רב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב