דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות: לבחור בתבונה 

מאת    [ 24/11/2010 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 2750 פעמים ]

 

תהליך הבחירה של בית אבות יכול להתרחש תחת לחץ כבד, לעיתים רגשי ולעיתים לחץ של זמן. עד כמה שהדבר קשה כדאי מאד לנסות ליצור תהליך מושכל של קבלת החלטות כדי שיהיה אפשר לבחור בית אבות מתאים ונכון.

כאשר בני משפחה נאלצים לשלוח הורה או קרוב משפחה אחר אל בית אבות, פעמים רבות יש תחושה של צער על כך. זה לא פשוט לשלוח הורה אל בית אבות כיוון שלעיתים מתלווה לכך תחושה של אשמה או של כישלון. ההחלטה למצוא בית אבות עבור מישהו יקר מלווה לעיתים בסערת רגשות מובנת גם אם אין רגשות אשמה. הרגשות המעורבים בתהליך של בחירת בית אבות אינם רגשות פשוטים כי הן מגיעים ממקום של קשרי משפחה ויחסים עמוקים בין בני אדם.

במקרים שונים יש גם אלמנט של לחץ זמן כאשר מחפשים בית אבות. הדבר קורה כאשר האדם שצריך לעבור אל בית אבות נמצא לפתע במצב רפואי שמחייב שינוי מהיר בתנאי החיים שלו כדי שהוא יקבל את ההשגחה הרפואית שלה הוא זקוק. ייתכן והמשפחה דוחה במשך זמן ארוך את ההחלטה על מציאת בית אבות וכאשר הרגע מגיע ואין ברירה יש למצוא מקום במהירות ותחת לחץ גדול. במקרים אחרים הרגשות מעורבים גם באלמנט הזה. הדחייה נובעת מחוסר רצון להודות בכישלון וכשאר אין ברירה אלא לחפש מקום בני המשפחה נמצאים במצב משברי שבו סערת הרגשות מעורבת עם לחץ זמן ובמצב קשה שכזה צריך לקבל החלטה ולבחור בית אבות.

למרות הכול ולמרות הקושי על המשפחה להבין ולזכור שבחירת בית אבות איננה מעשה של מה בכך. כאשר בוחרים בית אבות צריך לזכור שמדובר בהחלטה משמעותית שפעמים רבות אי-אפשר לשנות אותה. אמנם ניתן לקבל לעיתים תקופת ניסיון בזמן שבוחרים בית אבות אבל אף אחד לא רוצה להתחיל להעביר את ההורה ממקום אחד למשנהו. הבחירה של בית אבות היא כה משמעותית שחייבים למצוא דרך שבה השכל גובר על הרגש ומוביל את תהליך הבחירה של בית אבות.

פיתרון אחד למצב המסובך הוא לפנות אל יועץ מקצועי שיכול לעזור רבות בתהליך הבחירה של בית אבות. סיוע של ייעוץ מקצועי יכול לפתור הרבה מהבעיות שהעלינו. חלק מהמעמסה הרגשית מוסר מעלינו ועובר אל האדם שזה המקצוע שלו. בעיות של לחץ זמן יכולות להיפטר על-ידי היועץ שמתמחה בתחום הזה ומכיר את הדרכים להתגבר על המכשולים השונים. יועץ מקצועי, אם  כן, הוא הדרך להצליח לבצע בחירה מושכלת של בית אבות גם בזמנים קשים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב