דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות טוב ומתאים 

מאת    [ 24/11/2010 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 3255 פעמים ]

 

אפשר להציג זאת במשפט מעט דרמטי ומאד קיצוני שמבטא את הרעיון בפשטות: אין בית אבות טוב, יש בית אבות מתאים. המשפט הזה עלול להישמע שלילי ואולי לא נכון אבל כשבוחנים אותו לרגע וחושבים על זה מבינים היטב את הכוונה. מי שנמצא בתוך התהליך של בחירת בית אבות יעשה בחוכמה אם הוא יזכור את המשפט הזה.

מהו בית אבות טוב? קשה מאד להגדיר זאת. ניתן לומר ללא קושי שישנם כמה תנאים שבלעדיהם בית אבות איננו יכול להיחשב כמקום טוב. בית אבות צריך להיות מותאם היטב לצרכים של הדיירים שבו. בית אבות צריך צוות מסור שיודע מה עליו לעשות, שהוא מקצועי בתחום שלו, שהוא רגיש לצרכים של הדיירים ושמבין את האתגר המיוחד של עבודה בתוך בית אבות. בית אבות טוב צריך להיות בית, מקום בטוח ושליו שנעים לחיות בו. בית אבות טוב צריך לאפשר לדיירים בו את החופש שבו הם מעוניינים ולספק להם את כל השירותים שלהם הם זקוקים. בית אבות טוב צריך לשמור על קשר טוב עם בני המשפחה של הדיירים, לדעת לעדכן אותם ולהתייעץ איתם במידת הצורך. בית הורים צריך להיות מעל הכול קשוב לדיירים שלו, להבין את הצרכים שלהם ולדעת איך להעניק להם את התנאים הטובים ביותר כך שהם יוכלו לחיות את חייהם בצורה הטובה ביותר.

אך יכול להיות בית אבות שעומד פחות או יותר בכל התנאים הללו ובכל זאת הוא איננו טוב. הוא אולי בית אבות טוב עבור רוב הדיירים, אך יש דיירים שהוא איננו טוב עבורם. בית אבות הוא מקום עם אופי והאופי הזה נוצר משילוב של כמה מרכיבים. ישנם מרכיבים חומריים כמו המיקום של בית אבות זה, העיצוב שלו, הדברים שיש בו ושאין בו ומגוון השירותים והפעילויות שהוא מציע. חלק אחר של האופי של בית אבות מורכב מהצוות של המקום, צורת העבודה המקובלת בו, הכללים והדברים הנהוגים בו. החלק השלישי של האופי של בית אבות נוצר על-ידי הדיירים במקום. לעיתים בית אבות טוב אין בו את השכנים שמתאימים לאופי הייחודי של הדייר החדש. במקרה שכזה גם בית אבות טוב יכול להיות מקום של בדידות עבור הדייר והוא יגלה שעבורו אין זה בית אבות.

החיפוש אחרי בית אבות צריך להתבסס על ההבנה שההתאמה בין הדייר למקום היא השיקול החשוב ביותר בבחירה של בית אבות נכון עבור כל אדם בפני עצמו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב