דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בוחרים טבעות אירוסין או טבעות נישואין 

מאת    [ 22/11/2010 ]

מילים במאמר: 653   [ נצפה 3161 פעמים ]

למרות שנשים רבות יכחישו, היהלום הינו החבר הטוב ביותר של האישה. טבעות אירוסין הן התכשיט המרכזי בו נוכחותו של היהלום היא הכרחית. מדובר בתופעה מקובלת ומובנת מאליה, וטבעות שאינן משובצות ביהלומים, לרוב לא ייחשבו בתור טבעות אירוסין. בטרם ההצעה הנכספת, של הגבר לאשת חייו (כיום, עדיין נהוג שבחור מציע לבחורה ומקרים הפוכים הם חריגים), ישנו חלק מרכזי והוא בחירה של טבעות אירוסין. קיימים מספר אלמנטים עיקריים בבחירה גורלית זו והם יבואו לידי דיון במאמר זה.

 

אין אפס כי טבעות אירוסין מושלמות, הן כאלה שתואמות במדויק את הטעם האישי של הכלה, אשר תענוד את הטבעת הזו לשארית חייה. הדבר נכון גם לגבי טבעות נישואין, אם כי טבעות אירוסין נבחרות לרוב על ידי החתן המיועד, ואילו טבעות נישואין נבחרות על פי רוב על ידי הכלה עצמה. אם כך, בבוא יוזמי ההצעה לבחור טבעות אירוסין, עליהם לשים לב לסגנון הייחודי של בת הזוג. יש שיעדיפו סגנון צנוע, יהלום קטן ועדין, ואילו אחרות יעדיפו סגנון בולט וראוותני יותר, הבא לידי ביטוי ביהלום גדול בעל נוכחות, או טבעת רחבה יותר. על פי רוב, הבחורות תדענה להעריך טבעות אירוסין בסגנון קלאסי, עם יהלום מרשים אחד וטבעת דקה מזהב איכותי. טבעות אירוסין מודרניות יותר כוללות שינוי מרענן כלשהו: אבני חן או יהלומים בצדדים, טבעת לא עגולה, שילוב סוגי זהב, שיבוץ מקורי ועוד. בחירה פחות שגרתית היא מספר סמלי של יהלומים קטנים המשובצים ברציפות לכל קוטר הטבעת.

 

באשר לצבע הזהב, ההמלצה היא להתאים את הצבע לגוון העור: לבהירות יותר, מחמיאות טבעות אירוסין מזהב אדום, ולכהות יותר, מחמיאות טבעות אירוסין מזהב צהוב או לבן. רוחבן של טבעות אירוסין גם הוא חשוב, טבעת רחבה תחמיא לאצבעות ארוכות ודקות, וטבעת דקה ועדינה תחמיא לאצבעות קצרות ועבות. ההתאמה בין טבעות נישואין לבין טבעות אירוסין גם היא חשובה מאד. היא באה לידי ביטוי בסגנון, במאפיינים, בעיצוב, בצבע ובעובי הטבעות, ורלוונטית מאד במידה והכלה בוחרת לענוד את שתי הטבעות על אצבע או על יד אחת.

 

בחירת היהלום קודמת לבחירת הטבעת. חשוב לשים לב לארבעת המאפיינים הקבועים של היהלום: המשקל, הצבע, הניקיון והחיתוך. מוטב לעמוד על טיבו ואיכותו של היהלום בטרם הרכישה המשמעותית מתבצעת. הטיב והאיכות צריכים להיבדק מבעוד מועד באמצעות שאילת השאלות הנכונות: מה המשקל המדויק בקראט, מה הצבע של היהלום, עד כמה היהלום נקי ונטול פגמים פנימיים וחיצוניים וכמובן מהו טיב החיתוך. מוכר רציני, אמין ומקצועי יפרט ויסביר, וזאת הזדמנות מצוינת להכיר לעומק ולהבין בדיוק מי המוכר (או מעצב התכשיטים) בטרם ביצוע הקניה. טבעות אירוסין כמו גם טבעות נישואין, הן לכל החיים ויש להימנע עד כמה שניתן מלרכוש "חתול בשק". אחרי הכל, מדובר ברכישה רצינית בעלות גבוהה. הקונה צריך להבין מה חשוב לו יותר - הגודל, האיכות, הצבע או הפגמים - ובהתאם לכך "לחתור למטרה" על מנת להבטיח קניה של טבעת יפה ומושלמת, בחנות בטוחה ובמחיר שווה לכל נפש.

 

ברגע שנבחר היהלום, מומלץ מאד לבקש תעודה גמולוגית ממעבדה חיצונית. תעודה זו מבטיחה כי  היהלום "כשר" לרכישה, ותמורת העלות הנוספת קונים גם שקט נפשי. כמו בכל רכישה, גם בקנייה של טבעות אירוסין וכן טבעות נישואין, חשוב להסדיר מול המוכר, בטרם הרכישה, כי ניתן יהיה להחליף, להצר, להרחיב, לשנות סגנון ובמידת הצורך אף לרענן ולחדש את הטבעת הותיקה. ההמלצה הרווחת היא לבחור באותה כתובת (או מעצב) עבור טבעות אירוסין וכן עבור טבעות נישואין, ולהבטיח בכך מחיר משתלם, סגנון אחיד, שירות ברמה ואחריות כוללת.

הוד מקבילי מעצב טבעות אירוסין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב