דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סופרמרקטים באינטרנט - שינוי בתפיסה הצרכנית 

מאת    [ 27/10/2010 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 5170 פעמים ]

בעשור האחרון שינתה הצרכנות את פניה בצורה דרסטית יותר מפעם אחת. עולם האינטרנט הפך לחלק אינטגראלי ומשמעותי בחיינו מהיבטים רבים. עולמנו הצרכני מנוהל פעמים רבות באינטרנט, בין אם מדובר בתשלומי חשבונות והתכתבות עם הבנק ובין אם מדובר בעריכת קניות לבית. על אף שעולם האינטרנט נתקל תחילה בהתנגדות מצד רבים, לא ניתן היה לעצור את הקדמה וכיום נתח גדול מעולמנו מנוהל ברשת האינטרנט.

קניות שבועיות לבית באינטרנט

רשתות סופרמרקטים רבות מיהרו לזהות את התאוצה בה נמצא העולם הווירטואלי והחלו לספק ללקוחותיהם אפשרות לערוך קניות ברשת, כאשר אלו מגיעות ישירות לפתח דלתנו על ידי משלוחי מזון מהסופר. גם כאן ספג האינטרנט ביקורת, הפעם תחת הטענה שהמחירים בהם נמכרים המוצרים השונים ברשת הם יקרים.

על הפרשי המחירים

ככלל, עולם האינטרנט מאפשר לנו להיות צרכנים חכמים יותר, על ידי אפשרות לעריכת השוואת מחירים בכל רגע נתון. למעשה, כאשר אני עורך קניות לבית באופן פיזי בסופר מסוים, אין לי אפשרות לערוך השוואת מחירים בין הסופרמרקט הנוכחי לאחר, אלא על סמך זיכרון בלבד (כמה נמכר אותו מוצר במקום אחר בו קניתי). 

כשאני עורך קניות לבית דרך סופרמרקטים באינטרנט, אין דבר המונע ממני לפתוח את אתר האינטרנט של רשת סופרמרקטים מתחרה ולערוך השוואה במחיריו של מוצר כלשהו בכל אחד מהמקומות. במילים אחרות קניות באינטרנט מאפשרות לי לחסוך עשרות אחוזים בכל קניה וקניה.

הזמנת משלוחי מזון באינטרנט ובטלפון

משלוחי מזון מהסופר נהוגות בשני מצבים: הזמנת משלוחי מזון און ליין או לחלופין סקירת המוצרים בהם אני מעוניין באינטרנט והזמנתם בטלפון מול רשת הסופרמרקט בה אני מעוניין.

משלוחי מזון מהסופר

אל אף שלפי הדעה הרווחת משלוחי מזון עולים כסף, מרבית הלקוחות זכאים למשלוח חינם שכן מחיר עגלת קניות שבועית ממוצעת עובר את מחירי הסף לקבלת משלוחי מזון חינם, בכל אחד מהסופרמרקטים השונים.

אנו למעשה מקבלים את כל מה שהזמנו עד פתח הבית ללא כל עלות נוספת. זמני הגעה של משלוחים מהסופר נוטים לארוך בין שעה וחצי לשעתיים, כאשר העומס בכל זמן נתון, הוא שקובע את מהירות זמני המשלוח. מומלץ אפוא להזמין משלוחים בזמנים בהם אתם מתכננים להישאר בבית ולא להסתמך על דיוק במועדי הגעת המשלוח. 

אמצעי תשלום

בעת הזמנת משלוחי מזון, מרבית רשתות המזון מאפשרות תשלום בכרטיס אשראי בלבד ורק לעיתים רחוקות ניתן יהיה לשלם בצ'קים או במזומן בעת קבלת המשלוח הביתה.  

מסקנות

לנוכח העובדות הנ"ל ניתן בקלות להבחין בתרומותיה של רשת האינטרנט אפילו בדבר בנאלי כמו עריכת קניות שבועיות לבית. החיסכון הרבה בזמן ובכסף הופכים סופרמרקטים באינטרנט לשלב הבא של מהפכת הצרכנות החכמה. לצד כל חיסרון שממהרים חלק מאיתנו לשייך לשיטת הקניות הוירטואלית, ניתן למצוא בקלות שתי יתרונות, שמשנים את מאזן הכוחות לטובת קניות ברשת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב