דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם שיפוץ מעלה את ערך הבית? 

מאת    [ 02/05/2007 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 5978 פעמים ]

יש קוני בתים האוהבים "לעבור עם המזוודות", ויש אלה שאוהבים לקנות נכס ישן, לשפץ אותו ולהשביח את ערכו. יש ש"דוחים את הקץ" וחיים בבית שנים מבלי לשנות אותו כהוא זה, ויש שתמיד עובדים על פרויקט שיפורים זה או אחר. כל אחד, וטעמו, כל אחד ונטיותיו.


איזור ותיק כמו זכרון יעקב והסביבה, בו רבים מן הבתים נבנו לפני עשרות שנים, הוא איזור בו מספר השיפוצים גדול יחסית. בקרו בחנויות חמרי ומוצרי הבניין באזור, התרשמו מהתנועה בהם ותיווכחו גם אתם. יש גם לזכור כי מחירי הקרקע באזור האמירו מאד בשנים האחרונות, ותורמים למוטיבציה של בעלי הבתים או רוכשים חדשים להשביח את הנכס על ידי שיפוצו ושידרגו. וכמובן, באזור כמו שלנו העובדה כי נכסים רבים הינם צמודי קרקע, מגדילה את האפשרויות לשיפוץ, הרחבה ושדרוג כיד הדמיון הטובה.


האם שיפוץ מעלה את ערך הבית? בודאי. אבל לא כל שיפוץ. שיפוץ שנעשה בצורה חובבנית יכול להרתיע דווקא רוכשים פוטנציאלים. כך גם לעיתים שיפוץ הנראה בעליל כעבודת קוסמטיקה בלבד. מקובל לסבור כי שיפוץ של אזורי המטבח וחדרי האמבטיה הינו שיפוץ המחזיר את ההשקעה ואף מעלה את ערך הנכס. שיפוץ של אזורים אחרים בבית - לא תמיד.


תוספת שטחי מגורים בבית אף היא השקעה נבונה. במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בהרחבת בית ישן שנבנה לצרכים ולצניעות "של פעם". כן, המשפחה הישראלית הממוצעת הרוכשת בית באיזור זכרון יעקב בנימינה מחפשת בית של 5-6 חדרים בשטח של 150-200 מ"ר ויותר, ואילו עד שנות הששים נבנו בתים כאלה בארץ בגודל של 2-3 חדרים ובשטח של 60 עד 100 מ"ר, ואף פחות. ראינו בתים כאלה בשכונות כמו המושבה ונווה שלו (שיכון צפון) בזכרון יעקב משודרגים מהסטנדרד של פעם לקוטג'ים עכשוויים, תוך שמחיר השוק שהשיגו לבסוף גבוה בהרבה מערך הנכס והתאמתו לעלית המחירים הכללית ובתוספת עלות השיפוץ.


גם שכונות צעירות יותר כמו נווה הברון ואפילו גבעת עדן שבנייתה החלה רק בתחילת שנות התשעים עוברות גל של שיפוצים, ושוב, תופעה דומה - נכסים שהותאמו באמצעות שיפוץ ל"סטנדרד 2007" זוכים למחירים גבוהים. בית בשכונת גבעת עדן המזרחית שנרכש אך לפני כשלוש שנים בכ- 340 אלף דולר ועבר שיפוץ ושדרוג מקיף ביותר שאנחנו מעריכים אותו בכ- 100 אלף דולר, נמכר לאחרונה במחיר המתקרב ל- 600 אלף דולר. לעומת זאת, בשכונות כמו נווה רמז ונווה שרת עלו אמנם ערכי המגרשים בשיעור ניכר אבל לא נרשמו עסקאות בהן אנחנו יכולים להצביע על כך שהשיפוץ העלה מאד את ערך הבית לאחר ששוקללה ההוצאה הניכרת על שדרוג הבית.


ויש לזכור, כמובן, ששיפוץ הבית לא נעשה רק כדי להעלות את ערך השוק שלו. התאמתו לסטנדרד החיים המשתנה ולצרכי המשפחה הגרה בו אף הם שיקולים נכבדים בהחלטה אם לשפץ או למכור את הבית כפי שהוא ולעבור לבית חדש. לעיתים אוהבים וקשורים לסביבה הקרובה, ומעדיפים לשפץ מאשר להתנתק מהסביבה הנוחה, והאהובה.
יואב איתיאל הוא מבעלי קבוצת בראל נכסים, סוכנות הנדל"ן הדינמית והגדולה ביותר שמרכז הפעילות שלה באזור זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה , פרדס חנה כרכור, ומושבי חוף הכרמל. יואב איתיאל חזר ארצה בשנת 2002 לאחר 17 שנה בארה"ב ומאחוריו למעלה מ-20 שנות ניסיון בשיווק בינלאומי. איתיאל הוא בוגר הטכניון (1985) בארכיטקטורה ובינוי ערים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב