דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח דירה- הפוליסה שתדאג לנכס שלך 

מאת    [ 20/06/2010 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2520 פעמים ]

דירה היא הנכס החומרי המשמעותי ביותר עבור רובנו. לאחר שהוצאנו מעל מיליון ש"ח בקניית דירה, חובה לבטח אותה, לכל מקרה.... בעת ביטוח הדירה חשוב לתת את הדעת על כל התרחשות שעלולה לפגוע בנכס או בכל רכוש שיש בה. ועדיין, ניתן לבטח את הדירה גם בלי להתרושש!

 

כדאי לחשוב על ביטוח הדירה כבר בעת הרכישה. לדוגמא - כאשר רוכשים דירה בבית מגורים משותף כדאי לזכור שפוליסת ביטוח דירה בקומות הביניים זול יותר מביטוח דירה בקומות נמוכות או גבוהות. אם לא חשוב לכם במיוחד אם לגור בקומה שנייה או חמישית, כדאי לכם להתחשב גם במחיר הביטוח.

 

קיימות הוצאות חד פעמיות שלעיתים עדיף להשקיע בהן במקום לשלם שנים רבות ביטוח. התקנת סורגים על החלונות היא הוצאה חד פעמית שתביא להוזלת ביטוח, כך גם התקנת אזעקה. כדאי לעשות את החשבון - האם הסכום שנשקיע בסורגים ובאזעקה יתקזז תוך כמה שנים? אם כן, בהחלט כדאי להשקיע בכך משאבים - זה גם יגרום להוזלה בביטוח וגם יתרום לתחושת הביטחון שלכם בביתכם.

 

ומה עם התכולה? לצערנו, איש אינו מוגן מנזקי אש ופריצות. נזקי אש הינם סיכון מרכזי והם עשויים להיגרם כתוצאה מקצר חשמלי של מוצרים חשמליים, שריפה מארון חשמל וכיו"ב. מומלץ לבטח את החפצים בעלי הערך כמו מכשירי חשמל, ציוד אלקטרוני, ובמיוחד את הדברים שקל לגנוב במהלך פריצה לדירה (מחשבים ניידים, מצלמות וכד'). רבים מחזיקים בביתם תכשיטים יקרים מאוד שלא נעשה בהם שימוש ביום יום. בין אם מדובר בטבעת שהורישה הסבתא או בשרשרת משובצת יהלומים שעונדים אותה פעם בשנה - מומלץ לשכור כספת בבנק (ולבטח במסגרת הפוליסה גם אותה) במקום לשלם ביטוח על תכשיטים הנמצאים בביתכם.

 

כמו כן, חשוב לבטח גם את מבנה הדירה כנגד סיכונים של אש, רעידת אדמה ושבר מכני אשר פוקדים את עולמנו בתדירות עולה. כדאי, ואף חיוני, לבטח  את ערך הקרקע, בפרט אם אתם מתגוררים בבניין משותף. כך, במצב של רעידת אדמה או נזק אש גדול, תקבלו פיצוי גם על ערך הקרקע היחסי שבבעלותכם ולא רק עבור ערך עלות הבנייה.

 

בבתים משותפים תמיד כדאי לנקוט באמצעי זהירות. אינכם יודעים מתי יתפוצץ הצינור של השכן, איזה ביטוח יש לו ואיך זה ישפיע על חייכם. חשוב לבטח את דירה בביטוח צד ג', למקרה שבעיות בדירה שלכם ישפיעו על השכנים ובכך להימנע מתביעות מיותרות. חשוב גם לבדוק על מה אחראי ועד הבית מבחינת בעיות בבניין כדי לא לשלם פעמיים על מקרים שכבר מבוטחים.

 

הכותב הוא דרור גורדון, סמנכ"ל הכשרה ביטוח וראש אגף ביטוח כללי.

 

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב