אז החלטתם בחברה להתיעל מבחינה אקולוגית? החלטה מצויינת.
אך לפני שאתם פוצחים בתהליכי המיתוג והשיווק הירוקים חשוב שתשלבו את עובדי החברה במהלך.
אם הרכבת הירוקה תצא מהתחנה ותשכח את העובדים על הרציף, כל מאמצי השיווק הירוק למען איכות הסביבה יהיו לשווא.
העובדים הם חלק מהותי מהארגון שלכם וכפועל יוצא, הם יהיו נושאי הדגש במהלך השיווקי הירוק ומובילי הבשורה לשמירה על איכות הסביבה.
שיווק ירוק- עובדים ירוקים
בכל מהלך שארגון עושה חשוב לשתף ברמה מסויימת את העובדים, או לפחות לא להפתיע אותם. מהלך שיווק ומיתוג הירוק לא יכול להיות זר לעובדי החברה וחשוב לשלבם בשלבים מקדימים. העובדים יוכלו לתרום מנסיונם ומדעותיהם האישיות וסיעור מוחות פתוח בחדר הישיבות של החברה יוכל להעלות זוויות חדשות ורעננות בעניין איכות הסביבה.
לרתימת העובדים למהלך השיווק הירוק יש מספר סיבות הגיוניות. האחת היא הסיבה הכלכלית, והרי שורת הרווח מעניינת כל ארגון לפני הכל. אם הארגון בחר לקדם את נושאי איכות הסביבה ולהתייעל מבחינה אקולוגית חשוב שכוח האדם שלו ידע על כך ויוציא את העקרונות לפועל. כל עובד שיחסוך בנייר או בחשמל, ישאיר חותם חיובי על איכות הסביבה וגם על שורת הרווח של החברה.
סיבה נוספת היא החשיבות הציבורית של נושא איכות הסביבה. אם תרתמו את עובדי החברה למהלך השיווקי הירוק אותו אתם מובילים, הם יהפכו למובילי הבשורה הזו מחוץ לכתלי הארגון. גם מעבר לשעות העבודה, עובדים שירתמו למטרה הסביבתית, ידברו על כך ויפיצו את המידע. הם לא יגבילו את חסכון הנייר רק לסביבת העבודה המשרדית אלא יעשו כך גם במקומות נוספים. כך, נושא איכות הסביבה ידובר ברבים ולא רק בשעות העבודה, והארגון שלכם יוצג ככזה שמשפיע ופועל במישורים רבים.
על מנת לרתום את עובדי החברה למהלך השיווק הירוק חשוב שתקיימו במשרד דיונים העובקים באיכות הסביבה. הקדישו זמן להרצאה על דרכים לשמור על איכות הסביבה, או מיזמים ופיתוחים בעולם הירוק. אל תפזרו ססמאות כלפי חוץ מבלי לשתף את העובדים. מצאו יחד עם העובדים דרכים אמיתיות לקדם את נושאי איכות הסביבה ובצעו אותם בפועל.
רוני פיבלוביץ, שיווק ירוק, http://WWW.ECOBRAND.CO.IL
>