דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העור זוכר הכל-טיפים קטנים לעור בריא 

מאת    [ 28/04/2010 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 3505 פעמים ]

כולנו רוצים עור פנים בריא, זוהר וקורן. כזה שיקרין נעורים וישווה לנו מראה רענן ונאה. יחד עם זאת, רובנו לא מבצעים פעולות יום יומיות פשוטות שיכולות לתרום לכך לפני שרצים לטיפול אצל קוסמטיקאית . מדוע אנחנו לא מקפידים על שגרת טיפוח למראה עור בהיר? לכך אין תשובה ממשית. אולם, יש מגוון דרכים להגיע לעור מטופח, בשיטות הפשוטות ביותר.

 

  • שמש - תופתעו לשמוע, אך השמש מועילה לבריאותנו. מצב רוחנו משתפר ועצמותינו מתחזקות (הודות לספיגת ויטמין D מקרני השמש). שמש מועילה כשהיא מגיעה במידה ויוצרת מראה חי על הלחיים. אולם, הסכנות שבחשיפה ארוכה לשמש ידועות ומוכרות לכולם. השמש גורמת להזדקנות מוקדמת של העור. קמטים וכתמים עלולים להופיע בגיל צעיר מדי וליצור מראה עמום ועייף לעור. זכרו כי השיזוף מהרביצה בים בשמש אולי יפה, אך הוא חוזר אליכם כבומרנג בגיל מאוחר, אז תיאלצו ללכת לטיפול אצל קוסמטיקאית שתסיר את מרבית הכתמים. כי העור זוכר הכל.
  • מים -  שלושה ליטרים? ואולי רק ליטר וחצי? מה שבטוח הוא שרובנו לא שותים מספיק. אנחנו יכולים לשתות כוסות מיץ וקולה במשך יום שלם ולא לשתות כוס אחת של מים, ואולי אף לא נחוש שמשהו אינו כשורה. עור שאינו רווי מים (משתייה של לפחות שני ליטר מים ביום) הוא עור עייף וחסר לחות. עור כזה יתקמט בקלות, יהיה חסר גמישות וברק טבעי. מה עושים? שותים והרבה. העור זוכר כל כוס מים שלא שתיתם, וכבר בגיל צעיר ניתן לראות את ההבדל בין אדם השותה הרבה ובכך מנקז את הרעלים טוב יותר- לבין אדם שלא שותה מספיק.
  • צומח - לא, אין צורך להתחיל לאכול חסות ללא הפסקה. אבל ירקות הוכחו כמועילים בניקוי הגוף ובשמירה על עור בריא. אם אינכם רגילים לאכול כמות מספקת של ירקות, הקפידו בכל זאת לשלב סלט פשוט קטן לצד ארוחה אחת לפחות ביום. לא תאמינו איזה שינוי תיצרו בעור הפנים.
  • שקט - תוצאותיו של סטרס (מתח) גופני ונפשי נראות היטב על עור הפנים. כעס, לחץ וחרדה ניכרים קודם כל בעור פנינו. הקפידו על אורח חיים רגוע ככל שניתן, מצאו כמה דקות רגועות בכל יום רק בשביל לנוח ובעיקר -נשמו עמוק.
  • שינה- לא לחינם הומצא הביטוי "שנת יופי". שינה מאפשרת את התחדשותם של התאים ומאפשרת לגוף לנוח ולהירגע באמת. גם אם באורח החיים שלכם אין מקום לשנת לילה ארוכה מדי, הקפידו לישון לפחות 7 שעות רצוף. שינה רצופה וטובה עדיפה על שינה ארוכה וטרופה.
  • התאמה - חלק מהנזקים הנגרמים לעור פנינו נובעים מהסיבה הפשוטה שסוג העור שלנו לא אובחן כראוי. ההבדל בין עור שמן לבין עור שמן ובעייתי הוא לא רק עניין סמנטי, אלא ההבדל בין סוגי טיפולים שונים. פנו לרופא עור או לקוסמטיקאית כדי לקבוע מהו סוג העור שלכם.
  • קרמים -  פחות זה יותר בכל הנוגע לקרמים לטיפוח העור. אנו נוטים למרוח קרמים רבים לבעיות עור מגוונות. זוהי טעות נפוצה המעמיסה על העור חומרים שרובם לא תמיד רצויים. מה עושים? ניתן לבדוק אצל קוסמטיקאית מקצועית או רופא עור אילו קרמים הכרחיים לטיפוח סוג העור הספציפי.
  • נגיעה - אנו נוטים לגעת בפנינו פעמים אינספור במהלך היום מבלי שניתן על כך את הדעת. חישבו במה עוד נגעו הידיים שאיתן נגענו בפנינו: שולחן העבודה במשרד, ידית הניאגרה, שאריות של אוכל שמנוני ועוד ועוד. כל נגיעה מוסיפה עוד חיידקים העלולים ליצור זיהום בעור ולקלקל את מראהו.

 

העצה החשובה ביותר והפשוטה ביותר היא התמדה והקפדה. כל כלל הוא פשוט וחסכוני, ומאוד נוח להתמיד בו. לכן, מומלץ להקפיד. כי העור-זוכר הכל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב