דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע מעקב הריון חשוב לאישה - מאת עדי דוידסון, גניקולוג 

מאת    [ 03/03/2010 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 4392 פעמים ]


על פי מחקר שנערך בישראל, 93% מהנשים מצפות מהגניקולוג שלהן שיהיה מקצועי, 80% רוצות גניקולוג סימפטי, ל-78% חשובה הזמינות, 76% זקוקות להכרה על ידי משרד הבריאות, 64% מהנשים צריכות רופא שידבר איתן בשפת האם שלהן ו-57% מהנשים רוצות שהגניקולוג שיטפל בהן יצבור ניסיון גם בבית חולים.

 

הצורך של האישה בליווי רפואי מקצועי צמוד במהלך ההריון נובע לא רק ממניעים שקשורים לבריאות הגוף של ושל העובר. האישה ההריונית גם זקוקה לתמיכה נפשית ומישהו בעל ניסיון שיהיה לצידה וייתן לה מענה לסיטואציות מסוימות בהן היא צריכה עזרה או סתם עצה טובה.

שלב ראשון: בחירת הרופא

את הגניקולוג האישי שלך לא תמצאי בספר טלפונים. מומלץ להתייעץ עם חברה, מכרה או אמא כדי כדי לקבל המלצות.
אחוז נמוך מאוד מהנשים מחפשות רופאה (בעיקר מהמגזר הדתי) – כי הן לא מוכנות שגבר יטפל בהן. נשים חרדיות ודתיות יבקשו נוכחות של אחות בחדר ואם אין אחות פנויה הן יבקשו מאחת מהמטופלות שממתינות לתורן להיכנס יחד איתן.
בקרב עולות חדשות מרוסיה יש מגמה לפנות לרופא דובר רוסית, גם אם הן מדברות עברית שוטפת. לנשים ערביות יותר חשובה המקצועיות – ולכן גם אם הן לא שולטות היטב בעברית הן יסמכו יותר על רופא מהעיר שאולי לא דובר ערבית, מאשר על רופא מהכפר שלהן.

שלושה כללים עיקריים לבחירת גניקולוג:

   1. לבחור בגניקולוג המתמחה בטיפול בנשים הרות
   2. לבחור בגניקולוג שיהיה זמין ונגיש
   3. לבחור בגניקולוג שמוותר על האגו שלו ומוכן לקבל חוות דעת נוספת או להפנות לרופא שהוא מומחה בתחום

הכימיה בין הגניקולוג למטופלת

יש נשים שמחפשות רופא מרגיע ויש המחפשות רופא שיהיה לחוץ יחד איתן. התגובות של הגניקולוגים משתנות מאחד לאחד, לדוגמא: אם אישה אומרת שכואב לה, גניקולוג אחד יענה לה "לא נורא, זה יעבור" ואילו השני יגיד: '"יכול להיות שיש בעיה'".
אין טעם שהגניקולוג יתאים את עצמו למטופלת, הוא צריך להיות נאמן לעצמו ולתכונותיו – לטוב ולרע.


חשיבות הקשר הנפשי במעקב הריון

לפני שבוחרים גניקולוג, חשוב לבדוק את מידת רגישותו. מומלץ לבחור לגניקולוג שילמד להכיר את המטופלת גם אישית ונפשית ולא רק גופנית, כך שיידע להתאים רפואה מונעת בהתאם לצרכים הרגשיים שלה, ודבר נוסף – הוא צריך להיות גם אמפטי ורגיש לצרכים המיוחדים שיש לאישה כשהיא הרה, להיות קשוב אליה ולהקדיש זמן גם לשיחות איתה.

כ- 80% מהבעיות שמתעוררות אצל נשים הרות כלל לא קשורות להריון. לא חסרות תלונות על כאבים, אי נוחות ולחצים, אבל לעיתים עלו נובעים מלחצים בעבודה ובבית. הגיעה אלי מטופלת שהתלוננה על הרגשה פיזית רעה. כשהתחלתי לשוחח איתה התברר שהבוסית שלה העליבה אותה יום קודם. כרופא אני חייב לדאוג שמטופלת – ובטח אישה בהריון – לא תהיה נתונה ללחצים, ולכן נתתי לה חופשת מחלה לכמה ימים. לולא הייתי משוחח איתה ומגיע למקור התחושה הרעה אולי הייתי נותן לה מענה לא נכון ולא פותר לה את הבעיה.

חשיבות רבה נודעת לעובדת היותו של הרופא זמין למטופלת. בהחלט כדאי לבקש את מספר הטלפון הסלולארי. חשוב לברר אם הוא יוכל לקבל במקרים דחופים מעבר לשעות הקבלה, האם המשרד שלו מאויש גם כשהוא לא נמצא והאם יהיה מוכן לייעץ טלפונית במידת הצורך.


אחרי הלידה

תיאורטית כדאי לדבר עם המטופלת לאחר הלידה,  כן, מעשית – אך לא תמיד זה אפשרי במערכת העמוסה שלנו. קרו בעבר אי-נעימויות בעקבות לידות שלא הצליחו. עדיף גם  שהמטופלת עצמה תתקשר כשנוח לה לדבר על זה. אני מבקש מהבנות לתקשר אליי אחרי הלידה.

יש נשים שפונות לגניקולוג במהלך ההריון, אך אינן משתפות פעולה עם המלצותיו. אם אישה אומרת לי מראש שהיא לא מעוניינת לבצע בדיקות אני מסביר לה את היתרונות והחסרונות. אני לא מתערב בהחלטתה– אבל דואג לתת לה את כל האינפורמציה כדי שתוכל לקבל את ההחלטה הנכונה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב