דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ילדים וגירושין - הבשורה 

מאת    [ 27/02/2010 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 3557 פעמים ]

יוסי ארז מזוודה ועזב את הבית. לבתו בת החמש ספר כי הוא הולך לגור אצל סבתא זמן מה, אבל מבטיח לה כי יחזור הביתה. במשך 3 חודשים פגש אותה  לבילוי משותף . שספרה לו בתו על געגועיה אליו וכששאלה אותו מתי הוא חוזר לישון בבית, נהג לענות לה "אני לא יודע בדיוק, אבל אל תדאגי  אני אחזור והכל יהיה בסדר". יוסי בתוככי עצמו ידע, כי אין בכוונתו לחזור הביתה וכי  הגירושין בפתח. שאלתי אותו  מה היה קשה לו. הוא  ענה : "כאב לי הלב עליה. לא רציתי לפגוע בה ולהכאיב לה יותר.  הבטחנו לה משפחה, בית...איך אפשר לשבור לה את החלום... והאמת גם לא ידעתי בדיוק מה לומר לה".

 ילדים וגירושין : אחת השאלות המרכזיות איתם מתמודדים הורים בתהליכי גירושין היא: כיצד נבשר לילדים  על הגירושין?  כיצד נכין אותם לפרידה -  איך נעשה זאת מבלי להכאיב להם?

 ובכן, ההורים לא יכולים  למנוע את הכאב  מילדיהם אולם יכולים להקל עליהם. הודעה לילדים  על הפרידה היא בלתי נמנעת ויש לעשות זאת באופן מכיל ומרגיע. על ההורים להסכים ביניהם  מראש באיזה מידע לשתף .

להלן  מספר עצות רלבנטיות:


    • 1. עיתוי ההודעה צריך להיות בהתאם לגיל הילדים. לילדים בגיל הגן מומלץ להודיע בסמוך לפרידה הפיזית - כשבועיים לפני הפרידה. לילדים בגיל 5-8 כחודש-חודשיים לפני הפרידה וילדים גדולים יותר יש להקדים את השיחה.
    • 2. מומלץ כי שני ההורים יהיו נוכחים ויעבירו מסר כי הפרידה היא בין אבא ואמא. כי ההורים מתגרשים אחד מהשני אך לא מתגרשים מהילדים.
    • 3. חשוב לציין מהי הסיבה לפרידה באופן כללי כגון: לאבא ואמא לא נעים ביחד, הרגשות שלנו אחד לשני השתנו, אנחנו לא מסתדרים יחד או לא מתאימים אחד לשני ורבים הרבה ולכן החלטנו לחיות בנפרד.
    • 4. חשוב להדגיש כי למרות הגירושין עדיין נשארת להם משפחה, כולל המשפחה המורחבת, וכי הם ימשיכו לאהוב אותם ולדאוג להם ולצורכיהם כפי שדאגו בעבר.
    • 5. מאחר וילדים נוטים להאשים את עצמם בגירושי הוריהם יש חשיבות להסיר מהם את תחושת האשמה לגירושין ולציין כי אין זה בגללם והם אינם אשמים בכך.
    • 6. יש להכין את הילדים לשינויים הצפויים לאחר הפרידה ולמציאות החדשה ולמנוע מצב של חוסר בהירות . הבהירוו היכן יגורו, היכן יגור ההורה השני, מתי יפגשו את הורה השני וכו'. .בהמשך אפשר לשתף אותם באופן מעשי בשינויים כמו: לקחת את הילד לראות את מקום המגורים החדש של האב/האם ואף לבחור יחד איתו דברים לבית או לחדר הילדים.
    • 7. הביעו תמיכה בצערם של הילדים על הפרידה ואף ניתן לשתף בצערכם. יחד עם זאת העבירו מסר של אמון ותקווה כי המשפחה תוכל להתמודד עם המצב החדש ואתם תעשו את המקסימום להקל עליהם..
    • 8. עודדו את הילדים לשאול שאלות ולשתף במחשבותיהם גם בהמשך. באם הם נמנעים מלעשות זאת, תיזמו אתם את השיחה אם באופן ישיר או עקיף באמצעות ספרי ילדים בנושא.
    • 9. במקרה הצורך, ניתן להתייעץ עם מטפלת זוגית ומשפחתית.

חגית פריידס מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מגשרת מוסמכת טלפון:050-6223603 http://www.hgf.co.il מטפלת זוגית יועצת זוגית יועצת זוגיות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב