דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


9 עקרונות לבניה ירוקה - מתאימים לכל כיס, לכל תוכנית ולכל אחד 

מאת    [ 06/01/2010 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3813 פעמים ]

ברחבי העולם המדיניות הירוקה שולטת בענף הבניה ויש חוקים המחייבים רמת בידוד תרמי ראויה. בינתיים אצלנו עד שהמחוקק יתעורר, מתחילה המודעות לחלחל. מאמר זה מצביע בצורה פשוטה על רכיבים שניתן ליישם בכל בית במהלך הבניה במחיר שווה לכל נפש.

אחד הרכיבים החשובים זה התכנון. תכנון המתחשב בנתוני כיוונים לצורך איוורור נאות ווהכנסת תאורה מספיקה. לא נתייחס לכך במאמר זה .

1. בידוד תרמי של גג המבנה. אם הגג שטוח - יישום גג הפוך, אם גג רעפים - יישום הגבהה לזרימת אוויר ומתחתיה בידוד תרמי ומחזיר קרינה(פירוט במאמרים נפרדים).

2. בידוד תרמי של קירות המבנה. ציפוי הקירות, כולל העמודים, הקורות ומישורי התקרות בקלקר או רונדופן (לוחות פוליסטירן) ואלה כמובן מחופים ברשת וטיח או אבן או כל חיפוי אחר.

3. בידוד תרמי של חלונות המבנה. יישום חלונות פולימרים מבודדים. החלונות הפולימרים מורכבים מפרופילים מפולימרים (U-PVC או Vinyl) שבניגוד לאלומיניום הם אינם מוליכים חום ואף מבודדים היטב בזכות תאי בידוד פנימיים ומזוגגים בזכוכית כפולה (בידודית) עם מרווח של 16 מ"מ בין לוחות הזכוכית. חלונות פולימרים מתאימים גם לדלתות וויטרינות גדולות ועד קירות מסך ומבודדים בדרך גם את רעש הסביבה. גם התקנת החלונות הפולימרים מתבצעת באופן בו המרווח בין המשקוף לחלון מבודד.

4. הצללת פתחים. בחזית מזרח ובחזית מערב חשובה הצללה דינמית חיצונית, כלומר תריס או צלון. בקיץ בשעות השמש מגיפים את התריסים או מסובבים את הצלונים וכך חוסמים את קרינת השמש מלהיכנס ולחמם את החדר. חשוב לציין שהגפת תריסי גלילה מאלומיניום משוך מאבדת את האפקט של הבידוד בחלונות אלומיניום, כי האלומיניום מוליך חום. בחזית הדרומית גם כן ניתן להיעזר בהצללה דינמית, אבל ניתן גם ליישם הצללה קבועה. מאחר שזווית השמש בחורף נמוכה (40 מעלות) ובקיץ גבוהה (80 מעלות) אפשר לחשב בליטה בגג או אלמנט הצללה אחר שהזווית שהם יוצרים תאפשר כניסת שמש חורפית בלבד.

5. בניה קונוונציונאלית. שיטת הבניה הקונוונציונאלית תתרום תרומה חשובה מאוד לחיסכון באנרגיה. מבנה ובעיקר מבנה מגורים שבנוי מבטון או בלוקים (מהצד הפנימי של הבידוד) אוגר בתוך המסה שלו את הטמפרטורות הנוחות ומעכב את שינויי האקלים בבית. המסה של הקירות בבית תורמת תרומה משמעותית להפחתת הצורך לחמם ולמזג תכופות.

6. מאוורר תקרה. בקיץ הוא מניע את האוויר כלפי מטה ותורם לתחושת הנוחות באופן שגם אם לא ימנע הפעלת המזגן, בכל אופן יאפשר לכוון אותו לטמפרטורה גבוהה יותר. בחורף הוא נע בכיוון ההפוך ומניע את האוויר החם שמטבעו עולה למעלה ותורם לפיזורו של האוויר החם בכל החדר.

7. דוד שמש. יש לבחור דוד שמש על פי תחזית הצריכה ולהקפיד שיהיה בו שרוול מבודד לחימום מהיר ומפסק טיימר.

8. ניצול מים אפורים. הפעולה הראשונה שמומלץ לבצע היא הפרדה בין ניקוז מי המטבח והאסלות ובין ניקוז המקלחות, הכיורים ומכונת הסביבה. הניצול הפשוט והמעשי ביותר הוא להוביל את המים האפורים לשוקת משופעת מלאה בחצץ גדול שמובילה את המים לעצים שבגינה. ללא משאבות וללא אגירה.

9. אוויר צח. דווקא בבית קונוונציונאלי ומבודד היטב, קל יותר לאוורר. מאחר שהמבנה שומר על האנרגיה ולא מאבד אותה דרך המעטפת והחלונות הסגורים, אנשים יכולים להרשות לעצמם לפתוח חלונות ולו מעט לצורך איוורור. מאחר שהמבנה, ובעיקר החלונות, מבודדים זה לא נורא להפסיד מעט אנרגיה למען תכלית ראויה כמו איוורור.

כתב: צבי צוברי. מנכ"ל ביתא - חלונות ודלתות פולימרים בעבר מנהל פרוייקטים ומפקח בניה ומרצה בנושא איכות הבניה. טלפון 1-700-707-242 אימייל tzvi@beita.co.il www.beita.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב