דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע להשתמש בשירותיו של מתווך? 

מאת    [ 30/12/2009 ]

מילים במאמר: 2311   [ נצפה 3988 פעמים ]

מתכננים לקנות או למכור נכס? מצוין! אז מה עכשיו?

הדרך למכור או לרכוש נכס היא ארוכה, סבוכה ובעיקר רצופה החלטות חשובות שיכולות להשפיע על עתידכם. עסקה כל כך משמעותית צריכה להתבצע על הצד הטוב ביותר, במקצועיות, ובמינימום טעויות, כיוון שכל טעות משמעותה כסף והרבה.

עולם הנדל"ן בישראל ובעולם התפתח מאוד בשנים האחרונות יותר מבעבר וניתן להצביע על מספר תופעות ומגמות שמאפיינות את השוק:

·        גיוסי ענק בבורסות העולם לחברות נדל"ן

·        נהירת המשקיעים למזרח אירופה

·        התפתחות קבוצות רכישה

·        צמיחת לוחות הנדל"ן באינטרנט

·        טרנד מגדלי היוקרה והנהירה למרכז הארץ

·        תל אביב מככבת ברשימת 20 הערים היקרות בעולם מבחינת יוקר המחייה ובמקום ה-7 בעולם מבחינת מחירי הנדל"ן במדינות מתעוררות

עם צמיחת עסקי הנדל"ן צמח גם היקף עסקאות הנדל"ן, ויחד איתם גדל הצורך בשירותי מתווכים. עובדה ידועה היא שישראלים מעדיפים להגשים את חלומם להפוך לבעלי בתים או דירות גם באמצעות לקיחת משכנתא ומוותרים על אפשרות השכירות.

 

על כן, שאלת מיליון הדולר היא מדוע יש להסתייע בשירותיו של מתווך אם ניתן לחסוך את שכר הטרחה שלו?

להלן מספר אלמנטים חשובים שחשוב להכיר כאשר מוכרים או קונים נכס:

1.       לוחות נדל"ן באינטרנט – בעולם של הנדל"ן של היום לוחות האינטרנט והפורטלים לנדל"ן תופסים מקום גדול מאוד בתהליך של רכישת / מכירת נכס. האינטרנט מכיל אתרים כגון יד2, הומלס, winwin וכדומה, אשר מספקים כמות עצומה של מידע לגבי נכסים. כמות האינפורמציה היא כל כך גדולה עד כדי ששוכר / קונה פוטנציאלי הולך לאיבוד בכמויות המידע הגדולות, ואז הוא גם צריך להתרוצץ ולחפש את הדירות המתאימות. תפקידו של המתווך הוא להראות רק את הנכסים הרלבנטיים ללקוח, להפוך את תהליך החיפוש לממוקד יותר ולחסוך לקונה המון זמן ובעיקר עצבים מיותרים

2.       פרסום לחוד ומציאות לחוד - הפרסומים אשר מופיעים בלוחות לעיתים רחוקים מהמציאות. לעיתים המוכר מפרסם גבוה בהרבה ממחיר השוק בציפייה למצוא פראייר שלא מכיר את השוק או את המחיר, לעיתים המוכר כלל אינו רוצה למכור והוא רק בודק מה מצב השוק, ואף במקרים מסוימים המוכר אינו בשל למכירה והוא נסוג ברגע האחרון מהעסקה לאחר שכבר הצד השני הוציא הוצאות. לקונה הממוצע אין מספיק ניסיון, יכולת, ומידע על מנת לדעת מהי מודעה מפוברקת או מהי מודעה מנופחת. המתווך שחי בשטח, מכיר את הנכסים למכירה באזור בו הוא עובד, לעיתים עד לרמה של הכרת השכנים, והוא זה שיכול להעריך יותר מכולם מהו שוויו האמיתי של הנכס. 

3.       מקצועיות

(א)    ידע משפטיהמתווכים שחיים את השוק מכירים ובקיאים בכל החוזים הקיימים, החוקים והתקנות, ויוכלו לסייע ולתת ייעוץ מניסיונם האישי. כמו כן, מתווך מקצועי יוכל לייעץ ולפתור תקלות והפתעות שיכולות להתרחש במהלך העסקה, מבעוד מועד, וכך יוכל לגרום שהחוזה ייצא לפועל, כגון מקרים של נכסים אשר לא רשומים על שם הקונים, נכסים ללא צו ירושה, נכסים בהליכי רישום בטאבו ועוד.

(ב)    הכנת הדירה למכירה – מתווך מקצועי יוכל לעזור לצדדים במציאת בעיות שונות שיכולות להתעורר בנכס ולפתור אותן לפני תהליך. מתווך טוב יכול לתרום מניסיונו על מנת למצוא תקלות שחובה לפותרן טרם העסקה כגון הגבלות בנייה, תקלות חשמל, אינסטלציה וכדומה.

(ג)      הכרת השוק והאזור – מתווכים מקצועיים ידעו לחזות את כיוון השוק, האם המחירים הולכים לעלות או לרדת. האם ישנן התפתחויות שונות באזור בו הנכס נמצא או לגבי הנכס עצמו. כמובן שכל שינוי מביא אוטומטית לשינוי במחיר כלפי מעלה או מטה.

4.       מאגר נכסים גדול – משרד תיווך נדל"ן מצליח ומקצועי יהיה גם בעל מאגר מגוון של נכסים ולקוחות. משרדי תיווך מרושתים בפרסומים וקשרים, המספקים לנו, הקונים, מגוון אופציות של נכסים. כמו כן, משרד תיווך איכותי מנהל קשרים ושיתופי פעולה עם מתווכים נוספים, ובכך מגדיל את מאגר הדירות שברשותו (מעבר לכך, ששיתופי פעולה אלו מעידים על אמינות אותו משרד תיווך).

5.       אמינות -  קונה שמעוניין לרכוש נכס ללא עזרה מקצועית של מתווך, יתקשה לעיתים לגלות את כל האינפורמציה וההיסטוריה של הנכס. מרכיבים כמו תוספות בנייה, חריגות בניה, פרטים על בעיות שכנים או בעיות מוניציפאליות אחרות הם רק פיסת מידע שניתן לקבל ממתווך מיומן. המתווך כחלק מחובות האתיקה החלות עליו ייתן לכם שקיפות מלאה לגבי הנכס, וימנע הפתעות לא נעימות של גילויים רגע לפני חתימת החוזה וגרוע מכך, רגע אחרי.

6.       גישור – בכל עסקה או חוזה ישנם שני צדדים, המוכר והקונה, כך גם בעסקת מקרקעין. לכל אחד מהצדדים יש את האינטרסים שלהם, שהחשוב מהם בעסקה משמעותית זו, הוא המרכיב הכספי, המוכר רוצה להרוויח כמה שיותר והקונה רוצה לשלם כמה שפחות. הנסיבה הזו גורמת לקומפליקציה, ובהמון מקרים הצדדים מתקשים לגשר ביניהם ולהתקדם לסגירת העסקה, מתווך מקצועי ומיומן  אשר מלווה את העסקה הוא הפתרון. למתווך אין אינטרס לטובת אחד הצדדים והוא משמש מגשר אובייקטיבי במשא ומתן. האינטרס היחידי שיש למתווך הוא להגיע לפתרון על מנת לחתום הסכם, וזוהי כאמור טובת הכלל.

7.       סיוע וליווי – תהליך לרכישת דירה טומן בתוכו המון מרכיבים, עד שלעיתים אנו מוצאים עצמנו צריכים לעזרה וייעוץ בהחלטות חשובות לגבי המשכנתא, עורך הדין שיטפל בעסקה, שיפוץ הבית, שכירת סוקר או שמאי, ועוד. מתווך מיומן ומנוסה הוא כתובת אחת שיכולה לרכז את העצות הטובות ביותר ובעלי המקצוע הטובים ביותר, המתווך עצמו מלווה, מסייע ומייעץ לכל אורך שלבי התהליך.

8.       חיסכון בכסף - אנשים אשר מנסים למכור או לקנות דירה ללא מתווך עושים זאת מהמחשבה שיחסכו את שכר טרחתו. יש להפנים כי עמלת התיווך הנהוגה היא 2% מגובה העסקה ולכן אינה גדולה יחסית, ולרוב המתווך יחסוך לקונה יותר כסף מאשר היה מצליח לבדו או מרוויח יותר עבור המוכר. יש להבין כי זהו מצב של winwin situation שלא היה קורה ללא עזרתו של המתווך. העמלה אותה המתווך מקבל היא על כל השירות המורחב שהוא נותן ללקוח עד לסגירת העסקה כולה.

 

במקרים רבים כאשר מנסים "לחסוך" את עמלתו של המתווך משלמים ביוקר על העסקה כולה.

 

 

פיני מוסקוביץ הוא שותף במשרד התיווך מוסקוביץ נכסים בנשר ומנהל את מחלקת ההשקעות במשרד. מוסקוביץ נכסים הוא משרד התיווך האמין והמקצועי ביותר באזור נשר וחיפה. פיני הוא בוגר תואר ראשון במשפטים - LLB ומסיים בימים אלו תואר שני במנהל עסקים במגמת מימון - MBA.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב