דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתופפים לחיים - תרפיה ותופים 

מאת    [ 26/11/2009 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 4225 פעמים ]

מתופפים לחיים - תרפיה ותופים

 

ראשית דבר
מחקרים חדשים מוכחים שהתופים יכולים לסייע במקום שבו טיפולים אחרים נכשלו, המחקרים האחרונים שפורסמו בגיליון פברואר 2009 של כתב העת הבינלאומי למחקר רפואי Science Monitor מראים שהתיפוף באופן קבוע גורם לעליה במודעות הסביבתית למצב של רגיעה ושיפור המיקוד. מסתבר שניגון ב- מעגל מתופפים בריא יותר לנפש ולגוף!

הלמות הלב הצליל הכי עתיק שאנו זוכרים,
הסאונד הראשון ששמענו בזמן שעוד הינו ברחם אימנו היה כנראה את הלמות הלב של אמה שלנו, את קצב הנשימה שלה, זה כנראה חוויה אוניברסאלית חוצת שפות מין גזע וגיל זו היא חוויה ראשונית המשותפת לכל יצור חי ובכללם אנחנו כל בני האדם,

אנחנו יצורים קצביים
לא פעם אחרי סדנת תיפוף שערכתי ניגשו אלי אנשים שהשתתפו בסדנה וסיפרו לי שהם מאוד רצו להיות מתופפים  וכששאלתי אותם מדוע לא עשו זאת עד כה, התשובות הנפוצות היו בדרך כלל: אין לי חוש קצב, אני מאוד לא קצבי וזה בודאי בניסיון לתרץ את מה שהם מאוד משוכנעים, האמת היא: לכולנו יש קצב. קצב הוא הירושה הכי טבעית שלנו היא חלק מעצם קיומנו, הקצב קיים בתוך גופנו, ליבנו ובנשימתנו ובנשמתנו, הקצב קיים סביבנו גם אם אנו לא מודעים אליו באופן ישיר, גם אם לא תמיד הקשבנו לו בתשומת לב מרבית עונות השנה מתחלפות בקצב, תנודות בלתי נראות של אטומים ואיזוטופים נעים בקצב, מסלול כדור הארץ מסתובב בקצב מדויק להפליא. לא מצאתי חלק ביצירת הקוסמוס שאין בו קצב!

הגיע זמן תופים
התיפוף הוא מנהג שחובק את כל תרבויות העולם, יש לו נוכחות תרבותית חזקה החל מהילידים האפריקאים, הפזורים לאורכה ולרוחבה של אפריקה וכלה תרבויות האינדיאניים בקוטב הצפוני, מתופפים שימשו משך אלפי שנים כגורם בלתי נפרד בטקסים כמו טקסי התקשרות, טקסי מעבר, חגיגות פולקלור וגם לריפוי.

התיפוף כתראפיה,
התיפוף התרפויטי הוא שיטה של ניצול הכוח הטבעי של  הקצב בפרט והמוזיקה בכלל בכדי לרפא קבוצת אנשים (מעגל מתופפים). בגישה הוליסטית מאמנים שהתיפוף בקבוצת מתופפים אשר מנגנים ביחד מעולה ל שבירת מחסומים חברתיים, ממריצה את חופש הביטוי ללא תקשורת מילולית, מתופפים שמנגנים ביחד מעידים על הרגשת שיתוף פעולה ללא צורך בדיבור, זה משחרר חרדות ומתחים משפר את המערכת החיסונית  כמו גם משרה אווירה של רוגע . התיפוף מעורר בנו רגשות רדומים את אותם יכולות קצביות הנטועות בנו משחר ינקותנו ויפרצו ברגע שיקבלו את האות.

מחקרים בנושא תופים
ישנם מחקרים  רבים על ההשפעות הטיפוליות שיש לקבוצת מתופפים, ד"ר בארי ביטמן מהמכון לחקר המוח בארה"ב פרסם מאמרים פורצי דרך המראים את יתרונות של התיפוף על המערכת החיסונית, לחץ הדם ומצב הרוח.

טיפול בסיוע תופים וילדים
תיפוף אצל ילדים, זו הי דרך מעולה ללמוד מודעות עצמית, מיומנות הקשבה, ריכוז נשימה ותנועה, שיתוף פעולה וסבלנות, אם לילד יש הערכה עצמית נמוכה והוא סובל מתופעות כמו חרדה התנהגות מתריסה ליקויי בלמידה וההקשבה, בעיות של ריכוז או פשוט עודף אנרגיה הטיפול דרך התוף יכול לסייע רבות. לעיתים קרובות הילדים האלה חוו מספר כישלונות בחייהם עד כדי שהתביית של "הלא יוצלח" דבקה בהם. ההצלחה בתיפוף תהיה עבורם נקודת מפנה חיובית, ההערכה העצמית שלהם עשויה להשתפר פלאים והאגרסיה שבתוכם תהפוך לרגועה יותר, היכולת לנגן תגרום להם לשיפור ההתנהגות והערכה אישית גבוהה.

רשם : דודי בר יוסף

דודי בר יוסף מנהל אומנותי של להקת מתופפים מתופפי המדבר ניהול תוכן בנושא חינה לפורטל החינה הישראלי חוגגים בר מצווה בכותל כל המידע הנחוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב