דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק נדל''ן: ראיון עם טדי סגל, המנהל המסחרי של חברת אזורים 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 790   [ נצפה 4221 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


הפקק הרס חלום. חלום של בית קטן עם גינה באזור כפרי. חלום הפרברים. באמת, איכות חיים של שולי העיר הגדולה. אך מה שווה כל האיכות הזאת, אם המחיר כולל 3 שעות בפקק הלוך וחזור, בעיקר לעבודה אך גם לקניות ובילוי. על זה נאמר בסטיקר על שמשת המכונית הנוסעת לפני במהירות של צב: ''GO PKAK YOURSELF.

לפני 15 שנה ויותר תפס בארץ תהליך הפירבור ששלט בארה''ב בשנות ה-60. כמו תופעות אחרות, המגיעות לארץ באיחור של כמה שנים אחרי אמריקה, גם ההתפכחות מהחלום הגיע, ומאותן סיבות: גם איכות חיים זה עניין של טעם, וטעם החיים זה בטח לא נהיגה מורטת עצבים בשיירה טפשית של מכוניות שבכל אחת 5 מושבים וארבעה מהם ריקים. ולכל זה בין השאר, השפעה על שוק הנדל''ן: כמו שפעם נהרו כולם החוצה, חוזרים עכשיו בשנים האחרונות פנימה בשני מעגלים: מערי הפריפריה לערי המרכז, ומפרברי העיר אל תוך ליבה. תופעת מגדלי הדירות ממחישה את שינוי הטעמים ואולי במידה מסויימת, מצאו בעלי היכולת שיותר נוח לברוח ממפגעי העיר כלפי מעלה (קומה 20 עם נוף) מאשר אל הפרברים. בשלב זה לפחות, אין פקקים במעלית. זה עניין של מחיר כמובן, וגם עניין של שלב בחיים: זה מתאים בעיקר למשפחות עם ילדים שכבר גדלו, ולזוגות צעירים (ועשירים) בשלב שלפני הקמת משפחה.

ראיון עם טדי סגל, המנהל המסחרי של חברת אזורים
''לאזורים יש היום פרויקטים במרכז בלבד, לא צפונה מקיסריה ולא דרומה מבת ים, למעט ירושלים שהיא עולם בפני עצמו. בתוך כל עיר, אומר סגל, כל קבלן מחפש את המגרשים המרכזיים והיוקרתיים ביותר, לפחות בעיני תושבי אותה עיר המחפשים לשפר את מעמדם. דוגמאות לא חסרות: פרוייקט מגדלים ברחוב ארלוזורוב פינת ארבע ארצות, פרוייקט מרום בזל, מגרש דן ברחוב ארלוזורוב, המגדלים לאורך שפת הים.

גם פרויקטים שאינם ממש בלב העיר, כמו למשל אזורי חן שתוכננו על ידי האדריכל ניסן כנען, ניזונו מתופעת החזרה אל העיר. לכך כוונו שלטי החוצות שנועדו ''לעצבן'' את כל הנהגים לאחר שעה בפקקים ''רק עכשיו היית יוצא מהבית'', או ביציאה מהעיר: ''עכשיו היית כבר מגיע הביתה''.

מסר כזה מול עיניהם הכלות של נהגים שלפניהם שעה של נהיגה מעצבנת לעבודה או בחזרה הביתה, משתמש בתסכול כמנוף שיווקי לקידום רעיון החזרה הנדל''נית אל העיר. לעומת זאת, ומאותן סיבות, פרויקטים של בנייה נמוכה בפרברים סביב תל אביב - תקועים. המכירות נמוכות מהתחזית ומהציפיות.

לאחר כל זה, כיצד ניתן להסביר את הצלחת המכירות בפרוייקט העיר החדשה שוהם? לטדי סגל הסברים ופתרונים. פרוייקט שוהם נמכר לכמה סוגי קהלים: אלה שרואים ברכישת בנייה צמודת קרקע השקעה עבור הילדים, במבט של 15 שנה קדימה על עורק תחבורה ראשי - כביש מס' 1. קהל נוסף - צעירים, שאינם יכולים להרשות לעצמם בנייה צמודת קרקע קרוב למרכז, אך יכולים להרשות לעצמם לחכות עד ששוהם תתפתח ותהיה חלק מן המרכז. כזה בעצם היה גם סיפורם של אלה שגרים בוילות של רמת אביב. היום - אזור יוקרה במרכז העיר כמעט, אבל פעם - הרפתקה באזורי החולות מצפון לירקון.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים www.nosweat.co.il
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב