דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


באז מרקטינג ושיווק גרילה ברשת 

מאת    [ 26/08/2009 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 3672 פעמים ]


שיווק גרילה, או הבאז מרקטינג, הוא שיטת שיווק מוכרת, שמשמעותה דחיפת מוצר או שירות באמצעים לא קונבנציונאליים, תוך הסתמכות על הצרכנים שיעשו את עבודת השיווק בעצמם. המטרה היא לגרום לצרכנים לשווק את המוצר בשיטת "מפה לאוזן", ללא התערבותו של בית העסק. ההנחה היא שאם המוצר מצא חן בעיני הצרכנים, בוודאי הם ימליצו עליו לחבריהם, וחברים אלה ימליצו עליו לחברים שלהם, וכן הלאה, כך שתפוצת השיווק גדלה מעצמה.

דוגמא לשיווק גרילה היא זו של חברת המכוניות פורד. פורד שיווקה את דגם המכונית "פוקוס" על ידי חלוקת מכוניות מדגם זה בחינם לעובדים של הזמרת מדונה והשחקן אדם סנדלר. השקעת המשאבים הראשונית של נתינת המכוניות בחינם החזירה רווחים לחברה, כאשר הסלבס חנו עם המכוניות הללו במקומות היוקרתיים ביותר, חשופים לעיני הצהובונים. בסופו של דבר הצהובונים שצילמו אותם עשו בעצמם את מלאכת השיווק עבור החברה. המכונית מותגה כ"עדכנית" ו"יוקרתית", ובאותה שנה נמכרו כ300 מכוניות "פוקוס".

שיווק גרילה יכול להיעשות גם בלי התקציבים של חברת פורד, על ידי שימוש באינטרנט. לשימוש בשיווק גרילה ברשת מספר יתרונות על שיווק גרילה בשטח: תהליך "מפה לאוזן" נעשה בצורה מהירה יותר באינטרנט, וזוכה לתפוצה גדולה מאד בזמן מהיר יחסית. לדוגמא, צרכנים שצפו ביוטיוב בסרטון שמצא חן בעיניהם יכולים בקליק אחד להעביר את הסרטון במייל לרשימת תפוצה של עשרות חברים, וגם חבריהם יכולים לעשות אותו הדבר. מסיבה זו, חברות רבות מפרסמות סרטוני תדמית ביוטיוב, וישנן חברות המעבירות סרטונים שלכאורה אינם קשורים למוצר, ובהם מועברים המסרים הפרסומיים בצורה עקיפה.

מטרתם של סרטונים אלה המעבירים את המסרים הפרסומיים בצורה עקיפה היא בראש ובראשונה לבדר ולסקרן את הגולש, כדי שיפיץ אותם הלאה לחבריו. המטרה השנייה והעיקרית עבור המפרסמים היא שהגולש וחבריו ייחשפו למסרים הפרסומיים השלובים בצורה מוסווית בתכנים ובסרטונים בהם צפו. מסרים אלה יכולים להתבטא למשל בשחקני הסרטון, הלובשים בגדים של מותג מסוים או משתמשים במוצר אחר של המפיצים. המטרה היא לגרום לצופים בסופו של דבר להתעניין במוצר המופיע בסרטון, וזאת מבלי שנאמר להם בצורה ישירה לקנות את המוצר או להפיץ אותו.

שיווק גרילה נעשה גם בפלטפורמות אינטרנטיות אחרות מלבד אתרי סרטונים, כמו בלוגים, פורומים, אתרי מאמרים, רשתות חברתיות ועוד. שיווק גרילה היא שיטה שמשתמשים בה רבות בתחום השיווק באינטרנט, וחברות לשיווק באינטרנט כותבות פוסטים ומשתתפות בפורומים תוך שילוב המסרים הפרסומיים של המוצר, על מנת ליצור את ה"באז" בקרב הגולשים.


אלון סודרי,
מנהל מחקר ופיתוח
בנייה ועיצוב אתרי אינטרנט
אוריון - http://www.aurion.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב