דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשב נייד - מידע וטיפים 

מאת    [ 21/06/2009 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 5947 פעמים ]

מחשב נייד הוא הבחירה האולטימטיבית לכל משתמש העושה שימוש נרחב באינטרנט ומכל מקום. אחרי הכל, לא כולם מסוגלים להשתמש במכשיר סלולרי חכם, שהמסך שלו קטן והוא לא נוח לעבודה ממושכת.

הידעתם?

בכל חודש ישנם יותר מארבעים אלף איש אשר מחפשים את ביטוי זה, לפי נתונים מגוגל בלבד וזאת, לא בכדי. הכנסתו של כלי זה לעולם המחשבים יצרה מהפך תרבותי. הוא החל את דרכו ככלי עבור אנשי מקצוע אך כיום ניתן למצוא אותו כמעט בכל בית ופעמים רבות אף ניתן למצוא יותר ממחשב נייד אחד.
ילדים,בני נוער ומבוגרים- כולם משתמשים בו לצרכים שונים. ניתן לומר כי המחשב הנייד הפך לנורמה חדש ואף הגיע לתחום האבזור האופנתי(כיום ישנם מחשבים אשר מעוצבים ע"י מעצבי אופנה מפורסמים לגברים ולנשים). יתרונותיו של המחשב הנייד, למגזר הפרטי וגם בעבור אנשי עסקים רבים: הוא קל לנשיאה, נייד (מכאן שמו), ולא זקוק לתקע חשמל לצורך עבודה (במידה ויש לכם סוללה תקינה כמובן). ניתן להשתמש במחשב הנייד לצרכי לימודים, במקום הלימודים ועוד. מחשב נייד הוא אביזר חובה לטכנאים אשר מסתובבים, לרוב, עם מחשב צמוד לצרכי עבודה ואחזקה. עד כדי כך הפך המחשב הנייד לפופולרי וזול שכיום ניתן למצוא אחד הניתן כשי הצטרפות לחשבון בנק חדש, למבצעי חבילות במנויי הכבלים ובעת הצטרפות לקורסים שונים (לרבות קורסים קשורים כגון קורס טכנאי מחשבים)

חסרונותיו של המחשב הנייד נגזרים מיתרונותיו. מכיוון שהמחשב אמור להיות קל, קטן ונוח לא ניתן להוסיף לו כל רכיב, כרטיס, או מכלול בקלות ובנוחות כפי שהיינו עושים עם המחשב הנייח. לכן, בדרך כלל במחשב בנייד לא יתאים בהכרח למשחקים מתקדמים במיוחד (עקב מגבלה בכרטיס המסך, יכולות שדרוג זיכרון מוגבלות) ונדמה גם שזה אינו מאפשר ביצועים גבוהים כמו של מחשב נייח בעל אותו מפרט.


ישנם מוסדות רבים בהם מספקים לעובדים מחשב נייד לצורך עבודה אך זה (המחשב) מספק גם סטאטוס למשתמש בו. לאחרונה, לא מעט מוסדות לימוד משתמשים במחשבים ניידים בכיתות בכדי למשוך סטודנטים או תלמידים.
כבר היום ישנם פיתוחים ביפן המדברים על מחשב נייד בצורת עט. בחלקו התחתון של העט נשלף סטנד בעל שלוש רגליים(בכדי לייצבו על משטח כלשהוא) ובחלקו העליון נשלפים שני מקרנים ממוזערים. אחד מקרין על משטח העבודה מקלדת וירטואלית ואילו האחר מקרין את התצוגה על קיר או כל משטח אחר שבו נחפוץ. כך מקבלים מחשב נייד ממוזער בעל יכולות בלתי רגילות.

מחשב נייד - טיפים

חשוב לזכור כי עצם נשיאת המחשב איתנו, למקומות שונים, מגדילה את הסיכוי לאבדו או להסתכן בגנבתו. על כן, חשוב לשמור עליו קרוב אלינו בכל עת. בנוסף חשוב לשמור עליו בתוך תיק לנשיאת מחשב נייד, זאת, בכדי למנוע מפגעים שונים וחבלות (יש לזכור כי המחשב עדין מאוד ונפילה קלה יכולה לשבור אותו או לגרום לחבלות קשות).

בנוסף, כמו כל כלי טכנולוגי שעובד על כרטיסים ממחושבים ומעבדים יש להימנע מהפעלה בחדר בו הטמפרטורה גבוהה. מחשב נייד עובד בטמפרטורה גבוהה והמאוורר שבו הינו מאוורר פשוט למדי. טמפרטורה גבוהה עלולה לגרום למעבד להתחמם יתר על המידה ואף להישרף.
מכיוון שכולנו משתמשים במחשב נייד לצרכים אישיים ולצרכיי עבודה, המידע שבו הינו מידע רגיש. לכן, יש לדאוג לאבטחה מינימאלית של המידע הכוללת נעילת מחשב על ידי סיסמה, נעילה באמצעות טביעת אצבע(אם קיימת אופציה כזאת), נעילה לאחר הקלדת סיסמה שגויה (לאחר מספר פעמים), עד לכדי הסתרת תיקיות עם רגישות למשתמשים או נעילת הגישה אליהם.

בכל הקשור לגיבוי, רצוי לגבות את המידע על כונן חיצוני, דיסקים או על שרת חיצוני. ישנם מקרים רבים שמשתמשים איבדו מידע יקר ולא יכלו לאחזר בעקבות נזק כבד שנגרם לכונן הקשיח (זכרו כי מחשב נייד רגיש יותר והסיכוי לפגיעה בו או בחלקיו הפנימיים גבוהה בהרבה ממחשב נייח).
נרי רוווה, אתר טכנאי לשירותך



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב