דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להתמודד עם תקופת האבטלה 

מאת    [ 24/03/2009 ]

מילים במאמר: 1076   [ נצפה 3963 פעמים ]

כיצד להתמודד עם תקופת האבטלה


ג'ודי פיירשטיין


אם אתה מוצא את עצמך ללא עבודה בפעם הראשונה מזה הרבה זמן, אולי תופתע לגלות כי באפשרותך להפוך את התקופה לפרודוקטיבית. כיוון שאף אחד לא יכול להגיד לך כמה זמן חיפוש העבודה יימשך, מומלץ לקחת שליטה על שלב זה ולהפוך אותו למועיל. ראשית, חשוב להבין כי היום קיימת מתכונת חדשה של חיי עבודה והיא מאופיינת על ידי מחזוריות של תקופות עבודה ותקופות אבטלה. במגזרים רבים המחזוריות חוזרת על עצמה מדי כמה שנים. זאת עקב עלייה בתופעות במשק כגון קיצוצים, רה-ארגון, הפרטה, מיזוגים ורכישות.


לעיתים שינויים אלו הם בלתי צפויים אך השפעתם על העובד המפוטר מכריעה. אז אם אתה נמצא בפרשת דרכים תעסוקתית, אתה מוצא את עצמך חורש את האינטרנט במשך שעות. בינתיים, אתה ללא ספק תוהה כמה זמן אתה תהיה מחוץ למעגל העבודה וכיצד להתמודד עם חוסר הוודאות המלווה תקופה של עלייה באבטלה וירידה בחשבון הבנק. לפנך מספר טיפים שכדאי לזכור בתקופת המעבר:


1. .הפגן פרו-אקטיביות בחיפוש עבודה. נצל את רשת החברתית שלך ושל חבריך כדי לאתר אנשי קשר שיוכלו להעביר את קורות החיים שלך אל מקבלי ההחלטות בארגונים שבהם היית יכול לתרום הרבה מכישוריך.ה- CV שלך חייב לדבר בשפתם, ואתה עשוי להזדקק לכמה גרסאות, שכל אחת מהן מכוונת לתפקיד ולארגון מסויים. אל תהסס לבקש מחברים, עמיתים וקרובי משפחה לעזור לך על ידי העברת קורות החיים לממונים עליהם ולאנשי מפתח אחרים, אשר עשויים להפיק תועלת ממך כעובד. באמצעות שימוש ברשתות חברתיות ופנייה ישירה טלפונית בעקבות הקשר שיצרו בעבורך, אפשר לזהות את "שוק העבודה הסמוי" שמכיל עד 70% מהמשרות האיכותיות הפנויות!


2. מצא חבר תומך שיכול לקשיב, לתת ייעוץ, ואימון לפני ראיונות ולהיות שם במשך העליות והירידות שכלולות בתהליך. מלבד בת הזוג נסה למצוא חבר שעשה שינוי קריירה בעבר ושיודע להקשיב. בנוסף, ניתן להצטרף לקבוצת צ'אט באינטרנט או קבוצת תמיכה של מחפשי עבודה. לחילופין ניתן לפנות למאמן קריירה או ליועץ תעסוקתי לקבלת ייעוץ והכוון, שדרוג הקו"ח, זיהוי נישות חדשות, מעסיקים פוטנציאלים וכמו כן אימון לראיונות.


3. תפוס את עצמך כמרכז משאבים - בידיך יכולות מקצועיות שעשויות לתרום למעביד פוטנציאלי. חשוב ליידע אותו שתוכל לתרום ממיומנויותיך ומהידע שרכשת. יש לשים דגש על עוצמות אלה בעת כתיבת קורות החיים וגם כשמדברים על היכולות והמטרות שלך, גם בשיחות טלפון מקדימות ובעיקר בראיונות עבודה.


4. חשוב מחוץ לקופסה. יש 'למתוח' את המוח כדי להגיע אל מעסיקים חדשים. שקול משרות שאולי לא התאימו לך בעבר, זהה נישות שבהן קיימות משרות פנויות וחלון הזדמנויות תעסוקה (ואכן יש!). שקול אפשרות של עבודה כעצמאי (מומלץ להתייעץ עם המט"י הקרוב אליך בנדון- http://www.asakim.org.il - משאב מצוין לצורך בדיקת כדאיות של הרעיון העסקי שלך). אם צריך, יש לשקול מעבר גיאוגרפי זמני בהתאם לאזור מגורים.


5. זה הזמן ללמוד. כעת באפשרותך לנצל את הזמן לרכוש או לשדרג את הידע בתחום בו קיים ביקוש. באופן כללי רף הדרישות הולך וגדל עם הזמן לגבי ידע בשפות ובמיומנויות המחשב. לחיפוש קור, בדוק את האתרים הבאים: - www.Nirshamim.co.il - www.oculture.com/2007/07/freeonlinecourses.html - www.coursim.co.il אם אתה זקוק וזכאי להכשרה מקצועית, יש להתייעץ בלשכת שרות התעסוקה. פרטים ב: - www.taasuka.gov.il/ - באתר יש גם טיפים לחיפוש עבודה תחת הכותרת "ייעוץ תעסוקתי".


6. פעילות גופנית. יש להתרחק מהמקרר ולפתח הרגלי כושר כעת. אתה תיראה ותרגיש טוב יותר, דבר שיקבל ביטוי חיובי בהחלט בראיונות עבודה. עכשיו שיש לך זמן הצב מטרה ריאלית של 30 דקות פעילות ביום לפחות 4 ימים בשבוע. ניתן לעשות זאת חינם: הליכה מהירה ליד הבית מספיקה. זוהי הזדמנות ליישם את אותם "הרגלי בריאות" שלא התפנית להם לפני כן. 7


. ארגן את הלו"ז היומי כאילו שאתה עדיין עובד. יש לתחזק את הרגלי הטיפוח העצמי של השכמת בוקר, טיפוח עצמי, ושמירה על קשר עם עמיתים לשעבר. אתה לא יכול להרשות לעצמך לישון עד מאוחר, לשבת מול 'האח הגדול' כל היום, להישאר ער כל הלילה, או לקחת פסק זמן ממושך מן החיים. שכנים וחברים שרואים אדם מוזנח נזהרים מלסייע לו. אם אתה הורה לילדים, הם צריכים לראות שאתה נמצא שם בעבורם ומתפקד כראוי. 8


. תחזור לטבע. לאמא אדמה יש יכולות ריפוי טבעיות והשפעה חיובית על הנשמה. מחקרים מראים כי המצב הנפשי והמצב הפיזי קשורים זה בזה. ארץ ישראל מלאה בחופים ללא תשלום, פארקים, יערות, שבילים ונופים מדהימים שמעניקים השראה לכל נפש. לקבלת מידע נוסף, ראה: www.kkl.org.il/kkl/hebrew/nosim_ikaryim/letayelkkl .


9. צא החוצה. מצא סיבה לצאת מהבית כל יום: לשלוח מכתבים בדואר, לבקר בבית קפה ביום שישי כדי לעבור על מודעות הדרושים בעיתונים, לקבוע פגישה עם חבר אחר בכל שבוע, לעשות סידורים מחוץ לבית, ואפילו כדי להעביר קו"ח למעסיקים באופ אישי.


10. הפעל את הדמיון - רצוי לא לקחת אישית את התהליך שעברת, ובמקום זאת, כדאי להתרכז על תמונות בראש בהן אתה מסודר בתפקיד חדש. אינך יכול להרשות לעצמך להרגיש כקורבן או לחוש דחייה, מחשבות שבאופן טבעי מתעוררות כשאין פרנסה. מומלץ לשנות את התסריט: במקום לחזור בראש שלך על ההשפלה תנסה להשתמש בדמיון מודרך ככלי להתמקדות במה שאתה רוצה שיקרה בשלב הבא בקריירה שלך. מחקרים מראים כי בעלי ראייה ברורה של המשרה העתידית מצליחים יותר בחיפוש עבודה. עכשיו הזמן לקבוע את הצעד הבא בקריירה שלך, ולחזות את עצמך בתפקיד זה, למרות שהוא עשוי לא להיות "מחר בבוקר". השתמש בחזון כמדריך ומניע לפעולה.


 


11. צמצם הוצאות. זוהי הזדמנות לבדיקה מחודשת של תזרים המזומנים, ובעיקר את סעיפי ההוצאות - כולל הפחתת הוצאות לא-נחוצות כמו מנויים לעיתונים ומגזינים (בד"כ קיימות גרסאות חינם באינטרנט), הוצאות טלפון, פריטי מזון יקרים ורכישות מיותרות. אם אתה צריך לבצע קניות במהלך תקופה זו, מומלץ להצטרף לבנק הזמן בו ניתן לקבל שירותים ללא תשלום (bankhazman.org.il). ניתן להשיג פריטים משומשים בחינם באתרים כמו:www.altezachen.co.il, - www.agora.co.il, www.freecycle.org/group/IL/Israel או לרכוש אותם יד שנייה. אישית, קניתי מכוניות ואף בגדי ילדים יד-שנייה ובכך חסכתי אלפי שקלים.


12. השפיע. מומלץ להתנדב בעת תקופת חיפוש העבודה. בין ההיתרונות: תחושות של הגשמה אישית, ערך-עצמי וחשיבות לתרומתך לאחרים, גילוי יכולות רדומות, שימוש יעיל בזמן תוך פיתוח קשרים וכישורים חדשים שיכולים לקבל ביטוי בתפקיד הבא. עמי התנדב בימי שישי בהוסטל לנערים באשדוד עד שהתפקיד שמילא הסתיים לאחר 26 שנות שירות. במקלט מיד הציעו לו משרה שהתפנתה במקום לגייס אדם מחוץ לארגון. ניתן לבדוק את אפשרויות ההתנדבות ב:


 www.shatil.org.il/modaot, www.ivolunteer.org.il 13. שמור על איזון. תבחר פעילויות אהובות עליך - בעבור הנפש והנשמה. תפתח הרגלים המשפרים את מצב הרוח, פעילויות המאתגרות את המוח כמו MINDFIT? ופעילויות גופניות. אלו יכולים לכלול: יוגה, מדיטציה, תפילה, שיעורי צמיחה רוחנית, הקשבה למוסיקה, או צ'י גון (חפשו דוגמאות ב- http://www.youtube.com). כיום ניתן לאתר קורסים מקוונים בחינם, הרצאות על חשיבה חיובית ועל מדע האושר. מומלץ לשחק סודוקו, פאזלים ומשחקי מוח כדי לשמור על הקיים,ולפעול לפי הכלל: USE IT OR LOSE IT. כל זאת כדי לשמור על גישה אופטימית שמוכחת כמועילה למחפש עבודה. נצל את הזמן כדי להשקיע בעצמך: בסופו של דבר תגלה שמדובר בהשקעה כדאית ביותר!


© ג'ודי פיירשטיין, יועצת קריירה עם התמחות בבחירת קריירה חדשה או מסלול לימודים- היא מנכ"ל חברת מעברים ומשאבים בע"מ, www.maavarim.biz

ג'ודי פיירשטיין, מנכ"ל חברת מעברים ומשאבים, הינה יועצת קריירה עם ניסיון עשיר מול מעצבי קריירה שנייה וסטודנטים המתקשים לבחור מסלול לימודים. http://www.maavarim.biz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב