עד היום רופאי עור וקוסמטיקאיות ציינו שלא ידוע להם ולא הוכח מדעית שיש קשר.
כל זאת עד היום!
במחקר אחרון שבוצע על ידי ארגון הבריאות העולמי נמא קשר ישיר בין השפעת מוצרי חלב על התפרצות אקנה, וכן להחמרת אקנה קיים.
פירוט המחקר במאמר.
אחד המחקרים בוצע בארצות הברית , מצא שמתבגרים השותים חלב בכמות העולה על שתי כוסות לשבוע, נמצאים בסיכון גבוה בכ- 40% ללקות באקנה לעומת מתבגרים השותים כוס חלב אחת לפחות. כמו כן, נמצא שהסיכון של מתבגרים האוכלים יותר ממנת גבינת קוטג' ליום וגבינות שמנות ללקות באקנה גבוה ביותר מ -60% לעומת מתבגרים האוכלים מעט גבינות.
מספר מחקרים הראו לאחרונה שצריכת חלב ומוצריו עלולה לעודד ואף להחריף התפרצות אקנה.
המחקר שבוצע על ידי הארגון הבריאות העולמי, התבקשו 112,000 נשים בגילאים 25-42 אשר בבגרותן סבלו מאוד מאקנה. הם התבקשו לתאר את הרגלי צריכת החלב שלהן כשהיו בגיל ההתבגרות ואת חומרת האקנה ממנה סבלו באותו גיל.
עיבוד הנתונים הראה בבירור, קשר בין אקנה והחרפתה לבין צריכת חלב.
החוקרים טוענים שהתפרצות האקנה והחרפתה קשורה להורמונים המצויים בדמן של הפרות. מקורו של החלב שאנו שותים הוא בעיקר בפרות הרות.
בתקופת ההריון מניבות הפרות כמויות גדולות של חלב , חלב זה רווי בהורמונים, בהם פרוגסטרון, שמתפרק להורמונים מסוג דהידרוקסי, טסטוסטרון(גיא), אשר ידועים בכך שהם מחריפים מצבי אקנה.
לסיכום טוסטים, פיצות גבינות צהובות , אוכל מטוגן ושוקולדים עדיין רצוי להפחית או להפסיק בצריכתם בשל כמויות השומן הגדולות שמשפיעות לרעה על האקנה ובכלל על עור הפנים בגיל ההתבגרות.
שימרו על תזונה מאוזנת רוויה בירקות ופרות.




מאמרים בעברית
Free Articles