דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המאגר הביומטרי בשדות התעופה של האח הגדול - ארצות הברית נכשל 

מאת    [ 02/09/2008 ]

מילים במאמר: 960   [ נצפה 4960 פעמים ]



המאגר הביומטרי בשדות התעופה של האח הגדול - ארה"ב נכשל


 

הממשל בארה"ב לבסוף מודה שיש בעיה באיסוף דגימות גוף ביומטריות. פרויקט US-VISIT Program  כצפוי נכשל, כשלון חרוץ. הפגיעה בכבודם של הנוסעים והמבקרים בארה"ב ובפרטיותם הפך לבומרנג פיננסי אדיר מה שנראה "יעיל" בשלבים הראשונים, כצפוי החל קורס ככל שהמאגר הלך וטפח. כיום יש במאגרים בארה"ב 90 מליון "סטים" של זוגות של טביעת אצבעות של מבקרים (גם אלו שביקרו בארה"ב יותר מפעם אחת, למערכת אין כלים למנוע כפילויות) אם בכל סט, נלקחו 2 אצבעות מנוסע (כך נקבע לפרויקט) במאגר ישנם 90X2=180 מליון טביעות של אצבעות... כאשר נקבע פרויקט בסדר גודל שכזה ללא בדיקה מקדימה של ההשלכות הטכנולוגיות הצפויות, הדרך לכישלון בטוחה. מתכנני הפרויקט לא הפנימו שאין דרך למנוע כפילויות ברגי שטביעת אצבע "חדשה אינה "מתאימה" לאף אחת מהאחרות למרות שהיא כבר במערכת היא מוכנסת כדגימה חדשה (מריחה של דבק מגע או וזלין או חומצה על האצבעות לא התגלתה בביקורים חוזרים).

כך גם ביכולת לשמר מידע ממאגרי מידע ביומטריים בבריטניה או בארה"ב נחלו כשלון. בבריטניה אבדו מיליוני רשומות בכל פעם מחדש.. פעם בהתהפכות מכונית בה אבדו 25 מליון רשומות הכוללות חתימות ביומטריות ופעם רשימה ביומטרית ושמית של 84,000 אסירים שאוכסנו בדיסק נייד ופעם אבדן של 4.5 מליון לקוחות של בנק עם כל המידע האישי והפיננסי ביו יורק ויש עוד אין ספור דוגמאות לא לחינם אמר המומחה לגניבת זהויות ב FBI פרנק אבנגייל שאסור לסמוך על ממשלות בכל הקשור לביומטריה ושמירה על מידע רגיש.

בפרויקט המגלומני של האגף "להגנת המולדת" (homeland security) המאלץ את שאר מדינות העולם המערבי להיכנס להרפתקה  ביומטרית המשחיתה את פרטיות המבקרים באותם מדינות. לא בטוח שבין לאדן  ייזכר רק בתור הדמות שהפילה את מגדלי התאומים. המנוול הזה הצליח להפיל את הססמן המובהק ביותר של הדמוקרטיה המערבית, הזכות לפרטיות.

 

ב 27 לאוגוסט התפרסמה באופן מינורי הידיעה הבאה:


    •  U.S. Now Collects All 10 Fingerprints of Foreign Visitors. Under border control system US-VISIT, the Department of Homeland Security will begin collecting a full set of fingerprints from foreign visitors to the U.S. Since 2004, US-VISIT has only required two-print collection. The database now includes 90 million sets of prints. EPIC has said that the system lacks adequate privacy and security safeguards. For more information, see EPIC's page on US-VISIT. (Feb. 27)

ארה"ב תתחיל לאסוף טביעת אצבעות מכל 10 האצבעות ע"מ להקטין את מספר ההתאמות השגויות במאמר קודם בו הסברתי את הבעיה הטכנולוגית בחיפוש במאגר "דגימות גוף" השונה מחיפוש בבסיס נתונים בו מילת החיפוש בעלת מבנה לוגי יחיד איתור רשומה של דגימת גוף דורשת הפיכת הדגימה למייצג מתמטי חד ערכי אך כאשר הקוראים אינם אחידים, מבנה הקורא אינו יכול להצפין את המידע בתחנת האיסוף ולכן יש להעבירו באופן גלוי בתקשורת לשם הצפנה אחידה וגם כאן אחוז הדיוק אינו עובר 98%-99% מה שאומר שעל כל מיליון רשומות נקבל 10,000 התאמות שגויות (ההנחה כמובן שהמערכת מאוד מדויקת ומגיעה ל 99% דיוק). כאשר במאגר 180 מליון רשומות כמות ההתאמות השגויות (1%) תגיע ל 10,000 X 180 = 1,800,000 התאמות שגויות לכל פעולת השוואה למאגר השלם אך אם יש לנו דגימות גוף מ 10 אצבעות כל השוואה תקטין פי 10 את כמות ההתאמות השגויות כלומר אם נשווה טביעה אחת למאגר נקבל 1,800,000 התאמות אם נשווה את האצבע השנייה נקבל 18,000 התאמות אך חשוב לזכור אם יש לנו 90 מליון סטים של 10 אצבעות מדובר במאגר של 900 מיליון השוואות לכל דגימה ביומטרית...  כ"כ חשוב להבין שההנחה שטביעת האצבע האמיתית במאגר לא הוחטאה בשלבים מוקדמים יותר. אני מניח שכחלק ממסקנות העבר יבנו  10 מאגרים שונים שיכילו בכל מאגר אצבע שונה של אדם (אגודלים בנפרד זרתות בנפרד וכו'). אם כל ההשוואות הללו יבוצעו אלפי פעמים ביום עבור כל נדגם בנפרד ללא עיכוב מיותר של שאר הנוסעים הסיכוי להצלחה קטן... ככל שרמת הדיוק קטנה כמות הרשומות הכפולות גדל כך שלאורך זמן אנו צפויים לכשלונות נוספים כמו שרעיון המקורי נכשל אין תחליף לאמון ולמנגנון שאינו מצריך בסיסי נתונים. ובנוסף לכך אין ספק שאם האיש הקטן, בכל מקום בעולם ידע להגן על עצמו ולא ישתף פעולה עם השלטונות לעניין אבדן כבודו ופרטיותו ולא ימסור מידע מגופו לשלטונות לאגירה יש עוד סיכוי שהרעיון המיותר (את זה כבר הוכחנו) לאיסוף דגימות גוף במאגרי מידע לאומיים - רעיון מטופש פולשני שעתיד להתבטל ולהעלם כמו שנעלם רעיון "שבב  הזיהוי הגלובאלי" שרצו להחדיר לגופם של אנשים תמימים.... חשוב לזכור מידע הוא כוח. ככל שהממסד יצבור יותר מידע אודותיך, כך יהיה לממסד יותר כוח מולך.

 

לאדם שחרד לעתידו אסור להיות תמים ועל המערכת המשפטית להגן עליהם. פושעים ועבריינים אפשר לגלות גם מבלי לפגוע בכבודם פרטיותם וגופם של חפים מפשע. עולם העסקים כבר היום משתמש במידע אודותיך כדי להשפיע על הבחירות שתבצע. הממסד יכול לעשות שימוש במידע  פולשני כדי להצליבו מול מידעים אחרים, הכול כדי למנוע ממך להתקבל לתוכניות ביטוח רפואי לא ירחק היום שימנע מאדם ביטוח גם אם בעיה התגלתה במקום אחר אפילו לא אצלו אלא קיים חשש למחלות היסטוריות במשפחתו, מידע פולשני אודותיך עלול לחסום בפניך את הדרך להזדמנויות אחרות בחיים, אפילו חשבון הבנק שלך יכול להפוך למוגבל רק בגלל שאדם כלשהו הקרוב למשפחה שלך הסתבך והקרבה אליך התגלתה במאגרי המחשב, ועוד זכויות אותן אנו לוקחים כמובן מאליו.

האם לדעתך ראוי שמידע ודגימות מהגוף האישי שלך תהפוכנה זמינות לכל חברה מסחרית או אדם או שר או משטר? האם תרצה שיפקחו עליך, ישלטו בך ויגרמו לך לנהוג שלא על פי רצונך? בוודאי שלא. האם לשווא הקריבו עצמם האבות המייסדים של הארץ הזאת וכל אותם חיילים שהקריבו את חייהם למען חירותנו, האם הם עשו זאת כדי שיום אחד שר תימהוני בממשלה הזויה יחליט החלטה דרקונית ואנו כאזרחים שומרי חוק בחוסר ברירה נוותר על כבודנו, או  על השליטה על גופנו וחירותנו? ...  פרטיות כבוד האדם ושליטה של האדם על מאפייני גופו, הם זכויות טבעיות ומולדות שיש להוקיר ועל המדינה להגן עליהן בכל מחיר. כל אדם הוא ייחודי וחייב להישאר כזה, אינך חייב דין וחשבון אלא לעצמך בלבד.

מיכאל (מיכה) שפיר משמש כטכנולוג מדען ראשי ויזם במספר רב של חברות היי טק העוסקות בעיקר ברשתות תקשורת, אבטחת מידע, ציוד רפואי, ומחקרים ביו טכנולוגים.

Michael (Micha) Shafir - CTO, founder, seasoned entrepreneur (RadWare, MagniFire, PonsEye, Pons - Technology GreenHouse , CrossID, Innovations'Center), Inventor

Email: micha@Innovya.com
Direct: +972 54 4837900

Traceless Biometrics




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב