דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יישור שיניים 

מאת    [ 10/08/2008 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 5588 פעמים ]

מי צריך יישור שיניים ומהן הבעיות המאפיינות צורך ביישור שיניים? מתי ניתן לבצע את הטיפול? האם יש גילאים בהם אי אפשר ליישר שיניים? כמה זמן אורך יישור שיניים? כיצד מתבצע הטיפול?

יישור שיניים (או בעגה מקצועית: אורתודנטיה), הינו טיפול אסתטי, שמטרתו העיקרית לאפשר למטופל להשיג חיוך יפה ואסתטי. הטיפול יכול לתת מענה גם לבעיות הקשורות במבנה הלסת: אי-נוחות בלעיסה, או פגמים מבניים אחרים בשיניים.

יישור שיניים ניתן לבצע בכל גיל. גם אצל ילדים, לא בהכרח חייבים לחכות עד שכל השיניים יתחלפו. לעיתים כדאי להתחיל את הטיפול עוד לפני התחלפות השיניים, מכיוון שצמיחת השיניים הקבועות עלולה ליצור קשיים בטיפול עתידי.

הגורמים לצורך ביישור שיניים יכולים להיות תורשתיים (כגון: רווח גדול בין השיניים, שיניים צפופות מדי, ועוד), או לנבוע מבעיות אחרות שאינן תורשתיות (כגון: טיפולים אחרים שנכשלו, פגיעה פיזית בשיניים, שקדים מוגדלים החוסמים את זרימת האוויר, מחלות חניכיים הפוגעות במבנה השן ועוד). כשמבנה השיניים נפגע או משתנה, כך גם אופן גדילת השיניים הקבועות אצל ילדים עלול להפגע, ועקב כך עלולים להיווצר שינויים במבנה הפנים.

אורך הטיפול ליישור שיניים תלוי במקרה הספציפי של המטופל, אך לרוב הטיפול אצל ילדים וצעירים אורך בין שנה לשלוש שנים. מכיוון שיישור שיניים הוא טיפול שמטרתו לשנות את מבנה השיניים, לוקח זמן רב לשיניים להסתגל לשינוי ולהתפתח בהתאם. אצל מבוגרים בדרך כלל הטיפול אורך יותר זמן, מכיוון שהשיניים זזות הרבה יותר לאט ומסתגלות לשינוי בקצב איטי יותר מאצל צעירים.

לפני הטיפול האורתודנטי יבוצעו מספר צילומי שיניים בכדי שניתן יהיה לאבחן את הבעיה ולתכנן את אופן הטיפול. מכיוון שבטיפול מסוג זה נוצרת תזוזה של השיניים, יש גם צורך במעקב אחר השינויים הללו בעזרת צילומי רנטגן וצילומי פנים. בשלב זה ייתכן ויידרש שימוש ב"רסן" (קשת ראש), ובהמשך יודבקו טבעות מתכת על השיניים, כשביניהם מתוח חוט דק (מסגסוגת), כשהמטרה היא להביא את השיניים למיקום ספציפי. ככל שמתקדם הטיפול, יוחלף החוט בהתאם לנדרש בחוט עבה יותר.

מכיוון שיישור שיניים הינו טיפול שאורך זמן רב, חלק גדול מהצלחתו תלוי בשיתוף הפעולה של המטופל עם רופא השיניים. יש לבצע את הוראות הרופא בכל הנוגע לצחצוח שיניים ולתחזוקת המכשירים המותקנים בפה (ניקוי טבעות, אופן השימוש בגומיות של הטבעות, או שימוש ברסן בלילה או במהלך היום), והכי חשוב: להתמיד בכך לאורך כל הטיפול. במקרים שבהן יש בעיות עם המכשירים, כגון: אובדן גומיות, נפילת טבעת מאחת השיניים, אובדן הרסן או כל בעיה אחרת, חובה ליצור קשר כמה שיותר מוקדם עם הרופא ולתקן את המצב. אי התמדה וחוסר שיתוף פעולה עם הרופא יעכבו את המשך הטיפול ויאריכו אותו.

העלויות של טיפולים אורתודנטיים ליישור שיניים אינן קבועות מראש, ויש לברר מול קופת החולים או מול הרופא הפרטי מהי עלות הטיפול. מכיוון שהטיפול יכול להמשך על פני מספר שנים, חישוב העלות מתבצע על פי חומרת הבעיה.

מומלץ לוודא מול קופת החולים והרופא את כל הפרטים לגבי אורך הטיפול הצפוי, אופן התשלום, סיכונים אפשריים, ואחריות לטיפול.
לקבלת מידע ופרטים נוספים בקרו לאתר.
מרפאות שיניים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב