דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קושי באתחול אצל אנשים עם ADHD ואיך מתמודדים עם זה? 

מאת    [ 08/01/2015 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 4114 פעמים ]

מידת היכולת שלנו להתחיל במשימה לאחר שקיבלנו החלטה מוגדרת על ידי המונח "אתחול". מדובר ביכולת חשובה ביותר, אשר משפיעה רבות על ההתנהלות היומיומית שלנו, על ניהול הזמן שלנו, ועל ביצוע של משימות אותן אנחנו נדרשים לבצע כגון בעבודה, בלימודים ובחיים הפרטיים. למי שיש הפרעת קשב וריכוז, ADHD, מוכרת ההרגשה הזו של דחיית משימות שונות, בהן הכנת מצגות, כתיבת עבודות ללימודים, סידור השולחן בבית, וכדומה. אנשים אלה חושבים על המשימה ואפילו מתכננים כיצד לבצע אותה, אבל משהו עוצר בעדם מלהתחיל לבצע אותה. זהו למעשה קושי באתחול.

קשי באתחול הוא קושי מולד. להאשים את האנשים עם ADHD בכך שהם דחיינים, "לא רציניים", עצלנים או מזלזלים, לא יעזור ובוודאי שההאשמות אינן נכונות. אנשים אלה זקוקים בדיוק לדבר ההפוך – להבנה של הסביבה, כמו גם לארגז הכלים המתאים אשר יעזור להם לעקוף את הקושי ולהתגבר עליו.

קושי באתחול למעשה נובע מבעיה בשעון הפנימי. לאדם יש שעון פנימי אשר מאפשר לו לאמוד זמנים, להעריך כמה זמן יקחו משימות שונות, ולנהל רצף של פעולות במסגרת זמנים נתונה. קושי באומדן זמנים נוצר כאשר אותו שעון פנימי למעשה "מקולקל". לאדם אין יכולת להעריך זמנים של משימות שונות, והתוצאה היא שהוא כלל לא מתחיל בביצוע המשימות. רק הרגשת הלחץ ופרץ האדרנלין במוח מניעים אותו לבצע את המטלה ברגע האחרון (תוך הבטחה כי זו "הפעם האחרונה שזה קורה").

ניתן לנסות ולהתגבר על הבעיה באמצעות כלים שונים. ניתן למשל להתחיל בחלוקת המטלה לחלקים קטנים יותר, ולעבוד על כל חלק בנפרד. לחילופין, ניתן להקציב זמן לעריכת המטלה ולעבוד לפי הזמן הזה, ללא קשר להספק. מה שמאוד עוזר הוא לרשום ולתעד. תיעוד של כל פעולה, החל מפעולה פשוטה וכלה בפעולה מורכבת, יעזור מאוד להתקדמות במשימות ולביצוען. ניתן להשתמש בטלפון החכם או בפנקס אמיתי, כמו פעם. גם שימוש בשעון או בסטופר בהחלט נוטים לקדם את ביצוע המשימות.

תקופות חיים כגון: סיום לימודים, השתלבות בעבודה, ניהול בית ועוד הן תקופות קריטיות לרכישת כלים להתמודדות אצל אנשים עם הפרעת קשב וריכוז. קשיים בניהול משימות במסגרת זמן נתון, הימנעות, קושי באתחול עלולים להקשות עליהם במימוש הפוטנציאל האישי, תעסוקתי וזוגי.

אך יותר מכל, הגעה להבנה של מקור הבעיה במסגרת מקצועית המתמחה ב-ADHD ותחת השגחה וליווי מקצועיים, של מאמן מומחה בהפרעת קשב וריכוז, תסייע להם ברכישת כלים להתמודדות יעילה ולהצלחה בכל אחד מתחומי חיים אלה.

 

שוש מעוז – אריה  
מאמנת אישית ועסקית
ומומחית בהפרעת קשב
נקודת מפנה
054-3093096 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב