דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול משברים - מקרה HOT כמקרה מבחן 

מאת    [ 09/12/2014 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 4008 פעמים ]

גם תורה של HOT הגיע להיכלל ברשימת הארגונים הנקלעים למשבר- בין אם פתאומי ומפתיע ובין אם כהמשך של אי יציבות עיסקית. השערורייה האחרונה שנחשפה ובה מוקדני שירות ב HOT מדווחים על מדיניות מכירות אגרסיבית, לפיה מותר לשקר ללקוחות הינה חוליה משברית ברצף התמודדויות עם פרסומים על שירות לקוחות קלוקל, זמני המתנה ארוכים, וזלזול מתמשך בלקוחות. 

הסכנה המשברית ל HOT משמעותית גם בשל הסביבה בה היא פועלת- נתח השוק שלה נמוך יותר משל המתחרה שלה. ולכן פגיעה באמון הציבור מצד אחד, ראשית פעולה של הכנסת לשלילת הרישיון ויוזמה להקלת תהליכי התנתקות משירות, הינם הישרדותיים עבור החברה.

HOT הינה דוגמא לניתוח כיצד לא מנהלים משבר. הציון של  HOT בניהול המשבר הנוכחי הוא נמוך ומביך. המשימה העיקרית במשבר היא היכולת לרכוש שליטה מחודשת להגביר אמון באופן שיאפשרו לארגון להיחלץ מהמשבר ולחזור לתפקוד תקין מחוזקים.

ניתוח ההצלחה בהתמודדות עם ניהול משבר ושליטה על עצימותו מתבסס על 6 גורמים:


    • תגובתיות לעומת פרואקטיביות- מדיניות תגובתית גורמת לאחרים ולתקשורת לעצב את הזירה בה אתה נאלץ להגיב, להתגונן ולהסביר. גישה פרואקטיבית גורמת למנהל המשבר לעצב את הזירה. HOT, במיוחד בתקופה של לחץ וקשיים, בחרה בהתנהלות תגובתית ונגררת.
    • לקיחת אחריות, התנצלות ותזמון– הפעולה הראשונה שיש לעשות היא לקחת אחריות (ואין להתבלבל בינה לבין הודאה באשמה).  ככל שהיא נעשית מוקדם, לקיחת אחריות מגבירה את הביטחון של הציבור ומעלה את רמת האמון. היא משדרת עוצמה, קור רוח ומנהיגות עסקית. לקיחת האחריות של אילן צחי מנכ"ל החברה, הגיעה בשלב מאוחד מדי, נשמעה מגומגמת מידי וההתנצלות נשמעה חלשה מידי.
    • מתודולוגיה וצוות ניהול משברים- ארגונים אשר השכילו לעצב מתודולוגיה לניהול משברים בעיתות שגרה, צלחו את המשברים באופן איכותי יותר. ארגונים אשר השכילו לבנות צוות ניהול משברים מקצועי הכולל שחקנים מרכזיים בארגון ובמידת הצורך, שחקנים חיצוניים, התחילו לנהל את המשבר בשלב מוקדם יותר.
    • דוברות שנתפסה בעיני הציבור כחלשה- הופעתו של המנכ"ל הוט בטלויזיה היתה כאמור חלשה. מי באמת מאמין שמעכשיו הכל יהיה בסדר. ואם זה כל כך קל, למה חיכו עד למשבר?...
    • פעולה אופרטיבית מיידית – במשבר, הדרישה לשינוי היא מיידית. הלקוחות חסרי סבלנות רוצים ביטחון ופתרון עכשיו. לא הבטחות. הלקוחות לא הרגישו שיפור לאורך זמן. במשבר, יש לעשות מעשה מורגש שיוצר שינוי ומשנה מגמה.
    • פיצוי לקוחות - כלל ברזל הוא שבכל מקרה, לקוחות שנפגעים, מהתנהלות לא תקינה של החברה צריכים להיות מפוצים. בשלבים מוקדמים, על החברה לעשות מחוות שבונות אמון או לחלופין להצהיר על פיצוי עתידי לאחר סיום הטיפול במשבר. 

עתיד HOT בידיה שלה, אם תשכיל להתנהל באופן מקצועי בניהול משבר תוכל לבצע מהפך תדמיתי ומהותי חסר תקדים, משפל לחברה מבוקשת. עליה ללמוד מניסיונן של חברות אחרות שבחרו להתנהל באופן יהיר ומנותק מרכשי הציבור אשר בתמורה בחר להעניש אותן. בתקופה של אחריות ציבורית ומעורבות צרכנים זו חובה. עליה לעצור את תנועת הסחף של הבעת אי אמון בה.

עו"ד ארז הינו מומחה בתחום ניהול קונפליקטים עסקיים, משא ומתן וניהול משברים. בעל תארים ראשונים במשפטים ובמדע המדינה וכן בעל תואר שני בהצטיינות במדיניות ציבורית. מראשוני תחום הגישור, הקים בשנת 1997 את חברת הגישור הראשונה בישראל - גישורים אי. די. אר בע"מ www.gishurim-adr.com noy@gishurim-adr.com הקים בשנת 2004-5 את NegoPro - מומחים בניהול משא ומתן www.negopro.biz noy@negopro.biz שותף מ 2008 ב CMT- Crisis Management Team העוסקת במניעת משברים, היערכות לקראת משבר וניהול משברים. www.crisimanagement.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב