דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכן שיווקי? לא כל אחד יכול... 

מאת    [ 17/09/2014 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 4241 פעמים ]

או.קיי., הקמת אתר והוא אפילו אתר יפה ומושך עין. אבל איך גורמים לכך שהגולשים ירוצו דווקא אל האתר שלך, לראות אותו ולקנות אצלך דווקא (יותר חשוב...) את השירות או המוצרים שאתה מציע?

הדרך עוברת דרך התוכן השיווקי, כדי למנוע את האפשרות ההפוכה, שלא רק שהגולשים לא יגיעו, אלא גרוע מכך, שגם אם הם יגיעו, הם יסתלקו במהירות – כדי לא לשוב יותר.

הבה נדבר, אם כך, על מקומו וחשיבותו התוכן השיווקי לאתר האינטרנט שלך.

שם המשחק בעסקים הוא תחרות וזה נכון גם לגבי זירת ההתרחשות באינטרנט. התחרות על ליבו ועל עיניו של הגולש היא אדירה. על כל מילת חיפוש מקבלים המוני תוצאות ולכן יש צורך חיוני שגם את מילות המפתח שאנו מקדמים נגדיר נכון. ועם כל זאת, כאשר נגדיר מילות מפתח שיביאו גולשים הם צריכים לקבל תוכן איכותי שיגרום להם לרצות להשאר באתר – ובסופו של דבר להפוך ללקוחות.

אם כך, הרעיון הוא שאין די באתר מעוצב, יפה ומושך עין. מחקרים רבים מגלים שאם גולש נכנס לאתר ולא מוצא את מבוקשו תוך חמש שניות(!) לערך, הוא מאבד עניין ונוטש.  לפיכך,  אנו זקוקים למלא את האתר בתכנים שיגרמו לגולש להתעניין, לגלות סקרנות ולהמשיך את השהיה באתר ו... כן, לגרום לו לבצע את הפעולה שלשמה הקמנו את האתר – או במילים המקצועיות שאנו נוהגים להשתמש בהן בתחום זה, עלינו ליצור "הנעה לפעולה".

כתיבת תוכן שיווקי אינו משהו של מה-בכך. הוא מחייב מחשבה מעמיקה, מחקר שיווקי של ממש והבנה בפסיכולוגיה של הצרכנים. התכנים צריכים קודם כל לענות על מה שכבר אמרנו, כלומר ליצור עניין אצל הגולש, כלומר הם צריכים להיות איכותיים וכאלה שעונים על הצורך שלשמו הגולש נכנס אל האתר.

מצד שני, התוכן צריך לשרת את מטרת האתר – והיא כמובן לייצר תועלת עבור בעלי האתר. משום כך, תוכן שיווקי חייב לכלול את מה שכבר ציינו: הנעה לפעולה. משמעות הדבר היא שילוב של פרטי התקשרות לצורך רכישה, אם ע"י צ'אט און-ליין, טופס שבו משאירים פרטים של הלקוח (דבר שגם מסייע לבנות רשימת תפוצה לשמירה על קשר רצוף עם הלקוח), או מספר טלפון (פחות טוב) שאליו יכול הלקוח להתקשר.

החשיבות של הנעת הגולש להשאיר פרטים, או ליצור קשר בצורה זו או אחרת היא חשובה מאד, מאחר שבמרביתם המכרעת של המקרים, ללא יצירת הקשר, הגולש, כלומר הלקוח הפוטנציאלי, מנתק מגע ברגע שבו הוא עובר לאתר אחר.  

האינדיקציה הטובה ביותר לאיכותו של התוכן השיווקי, אגב, היא עד כמה, אכן, הגולשים משאירים פרטים ויוצרים קשר.   

בהתאם, ברור איפוא, שלכתוב תוכן שיווקי הוא לא משימה "סתמית", של תיאור השירות או המוצר וקריאה בסופו של התוכן "קנו אותו!". כדי להניע לפעולה צריך להיות בעל יכולת לכתיבה שיווקית מקצועית, כלומר של הכרה הנישה השיווקית שבה פועלים, הבנה עמוקה של כללי השיווק, הפסיכולוגיה של הצרכנים ומרכיבים רבים אחרים.

כל הדרישות הללו בדרך כלל אינן נחלתם של בעלי עסקים, או נותני שירותים. היכולות שלהם מתמצות בגורמים אחרים של שרשרת המכירה – ועליהם להכיר בכך שאם הם עצמם יכתבו את התכנים השיווקיים, הם עלולים לגרום תוצאה הפוכה ממה שהתכוונו לה.

ההמלצה אם כן, היא ברורה, אם את/ה מומחה, לדוגמה, בפיתוח מוצרים, באירגון טיולים, בעיצוב שיער, או טיפול רפואי – שם כדאי לך להשקיע את המאמצים שלך וכשם שהלקוחות שלך באים אליך כדי לקבל ממך שירות בתחום המומחיות שלך, כך עליך להעזר במומחים לכתיבה שיווקית – כדי לקדם את העסק או השירות שלך.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב