דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תהליך מיתוג עסקי נכון 

מאת    [ 31/08/2014 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2382 פעמים ]

כאשר אנחנו פותחים עסק חדש או חברה חדשה, אחד הדברים הראשונים בתכנון ובניית העסק הוא למעשה יצירת הזהות הרצויה לנו לעסק והגדרת קהל המטרה של המוצר שלנו. תהליך בניית הזהות העסקית נקרא למעשה מיתוג עסקי והוא חלק מהותי באסטרטגיית הצמיחה של כל עסק או חברה. המיתוג העסקי נבנה בכדי לספק ערך מוסף בשרשרת השיווק ויצירת העדפה של לקוחות פוטנציאליים למוצר.

אם כך, מה הם בעצם השלבים בתהליך בניית המיתוג לעסק?

שלב 1:  איסוף וריכוז המידע השיווקי - לפני שנתחיל בכלל בשלב העיצוב והנראות של העסק או המוצר, נערוך בדיקה יסודית אודות השוק בו הוא נמצא ואל מול מי הוא מתמודד. נגדיר היטב את יתרונות העסק שלנו ומה בעצם מבדל אותו ממתחריו. בסופו של דבר נגבש את המסרים הנכונים והמתאימים לעסק שלנו ומה אנחנו בעצם רוצים לשדר ללקוח. צריך לזכור שאנו חיים כיום בסביבה מאוד תחרותית  וכל צרכן פוטנציאלי לפני בחירה במוצר או חברה, עובר גם תהליך עם עצמו של הבדלה ובחירה. כאשר אנחנו ממתגים עסק/מוצר אנו בעצם הופכים את המוצר למותג שעקב תכונותיו הצרכן ירצה לבחור בו ויעדיף אותו על פני מתחריו.

שלב 2:  עיצוב השפה הגראפית – השפה הגראפית שניצור הינה בעלת חשיבות רבה בהצלחת המיתוג. בעזרת המידע שאספנו נתחיל לעבד את החומרים ל"שפה גראפית" ולתדמית.בניית שפה גראפית ייחודית מורכבת למעשה ממילים, אימג'ים, צבעים וצורות אשר מחוברים יחדיו ויוצרים מראה אחיד וזכיר התואם למסרים השיווקים שהחלטת להעביר. עסקים קטנים ללא תקציבי שיווק  יסתפקו בבניית לוגו בתהליך המיתוג ויטמיעו אותו בניירת המשרדית ובאתר אינטרנט. לעסקים עם תקציבי פרסום גדולים תידרש בניית שפה גראפית המאפשרת יצירת פלטפורמה שלמה לפיתוח ערוצי פרסום אשר נאמנים ל"רוח" המותג מבחינת הנראות והמסרים.

שלב 3:  הטמעת השפה הגראפית בערוצים השיווקיים – בשלב הטמעת השפה הגראפית בחומריים השיווקיים הרלוונטיים תפקידו של המעצב בליווי של התהליך חשוב מעין כמוהו. לא פעם הרצון של הלקוח להעביר הרבה מסרים או רעיונות עלול לגרום למצב של ריבוי מסרים, בלבול ואף הטעיה ביצירת האימג' שקהל המטרה אמור לראות. לכן חשוב ליווי נכון של התהליך. המטרה היא: כאשר לקוחות פוטנציאליים יבחנו את המוצר שלך הם יוכלו בקלות ובמהירות לדעת לשייך אותך לקטגוריה הנכונה ולהבין אם זה המוצר שהם צריכים ומה יתרונותיו אל מול המתחרים באותה קטגוריה. זכרו, ריבוי מסרים יבלבל את קהל המטרה ויגרום להם ללכת לכיוונים אחרים. תפקידו של המעצב הוא לדאוג לנראות עקבית ואחידה לכל אורך "השדרה" השיווקית ומוצרי החברה, החל מ: כרטיסי הביקור, אתר האינטרנט,קטלוגים, ברושורים , דף הפייסבוק, מצגת ועוד.., והעברת המסר בצורה ברורה וחדה.

דגשים חשובים בזמן העיצוב:

-      בידול חזותי- חשוב מאוד שהמעצב שלכם ייצור בידול אל מול המתחרים כך שוויזואלית העסק שלכם יראה שונה ממתחרים באותה קטגוריה ויהיה לו הייחודיות המאפיינת רק את המוצר שלכם מהמתחרים.

-    שימוש צבעים-  קטגוריות מוצרים שונות מאופיינות על יד צבעוניות מסוימת לכן שימו לב שהצבעוניות אכן תואמת את המוצר ואל תיתפס לצבע מסוים רק מפני שאתה אוהב אותו. לכל צבע יש את המסר ומה שהוא מסמל הייחודיים לו.

-     תאהב את הלוגו שלך – בסופו של יום לאחר שבחרת את הלוגו שלך בחר בו מתוך השלמה ולא התפשרות!!! הלוגו של העסק ילווה אותך לאורך שנים רבות ואמור להיות ה"פנים" של עסק. בעלי עסקים שאוהבים את הלוגו שלהם יקדמו אותו בחדווה ובמרץ.

 

זכרו: מיתוג עסקי מקצועי הוא הבסיס להצלחה שלך!!!

אומן, צייר ומעצב גרפי. למד אומנות ב"אבני", ותואר בעיצוב תקשורת חזותית באקדמית-חולון. חי עיצוב , נושם עיצוב, ישן וקם לעיצוב. דרך חיים. כיום בעליו של סטודיו קרנף - סטודיו לעיצוב גרפי וכל המשתמע מכך  www.karnafstudio.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב