כאשר אנו מדברים על קידום אתרים בגוגל, אנחנו מדברים על קידום אתר בדירוג תוצאות החיפוש לפי מילות מפתח מוגדרות מראש.
קידום אתרים ב "כובע שחור" משתמש בשיטות המוגדרות כ "ספאם" על מנת לקדם את האתר המבוקש לעומת קידום אתרים ב "כובע לבן" שם מבצעים פעולות קידום אתרים שידועות כבטוחות ושאינם מוגדרות כ "ספאם".
הסיבות שבגללם אסור לקדם אתרים בשיטת "כובע שחור" :
1. היתרון הברור של קידום אתרים בשיטת "כובע שחור" היא קידום אתרים עם תוצאות מהירות, אבל החיסרון המשמעותי עוד יותר - התוצאות הן לטווח קצר בלבד, ברגע שגוגל יזהו שמדובר בשיטות קידום מסוג "כובע שחור" האתר המקודם ייענש, הדירוג ייפגע ואפשרויות התיקון של אותה ענישה יהיו קשות וארוכות לפיצוח. גם לאחר תיקון הפגיעה באתר קידום ב "כובע שחור" יבטיח קידום נוסף רק לתקופה מוגבל עד שסבב זה יחזור על עצמו.
2. רכישת מבקרים לאתר פשוט לא עובדת. מקדמי אתרים רבים המשתמשים בשיטת "כובע שחור" ירכשו תנועת גולשים לאתר, אך אותם גולשים פשוט יגיעו מקישורים מקודמים בתשלום ברשת אך אינם יהיו בעלי אחוז המרה סביר, אם בכלל ימירו באתר, כיוון שהם בדרך כלל פשוט גולשים שאינם ממוקדים או אינם מעוניינים בשירות שהאתר מציע.
3. אוטומציה מוגזמת - בקידום אתרים בגוגל יש אפשרות להשתמש בכלים אוטומטיים אך חשוב לעשות בצורה שקולה ועל פי הצורך, במידה ומשתמשים בצורה מוגברת בשיטות אוטומטיות ליצירת פוסטים משוכתבים בצורה אוטומטית, יציקת קישורים אוטומטיים על בסיס איסוף מידע אוטומטי וכד' פשוט יגרמו לזרימת תנועה לא רלוונטית לאתר ויציבו את האתר בפני סיכוי גבוה לעונש בגוגל.
4. פרסומות מוגזמות לצרכי קידום - לעיתים משתמשים בכמות גבוהה של פרסומות באתר כדי לקדם האתר כחלק מהחלפת קישורים גדולה וכד'. כמות הפרסומות הזו בדרך כלל פוגעת ישירות באתר עצמו ומקטינה את אחזו ההמרה והאמון של הגולשים בו.
5. קישורים קנויים פשוט לא עובדים - לאורך זמן אנו רואים כיצד משתמשים מדווחים על קישורים קנויים ובעיקר אנו רואים כיצד גוגל מוצאת ומנטרלת רשתות קישורים בזו אחר זו, ולכן זוהי שיטה שאי אפשר להשתמש בה לאורך זמן וגם היא עשויה לגרום בקלות לפגיעה וענישה של אתר בגוגל.