דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצלמות רכב - ההגנה שלך בכביש 

מאת    [ 26/08/2014 ]

מילים במאמר: 319   [ נצפה 3665 פעמים ]

בשנים האחרונות אנו עדים יותר ויותר למקרים בעייתיים המתרחשים בזמן נסיעה, המתנה לצד הכביש ואפילו בחניה. יותר מדי שוטרים שמנצלים לרעה את כוחם, מחליטים להתנכל לנהגים ונותנים דוחות על לא עוול בכפם; יותר מדי אנשים שנשכבים על הכביש ושולחים אחרים להאשים את הנהג בתאונה, בעוד שותף שלישי גונב את הרכב; אלפי ניסיונות פריצה וגניבה של הרכב ועוד.

מעבר לעובדה שהיום כמעט כל רכב מחויב (לפי תנאי הביטוח) במערכת אזעקה וקודן כלשהו, נהגים רבים לוקחים את העניינים לידיים, ומתקינים גם מצלמות רכב מתקדמות על חשבונם. אלו הן מצלמות קומפקטיות הניתנות להתקנה בכל חלק ברכב, ומאפשרות תיעוד רציף 24 שעות ביממה של כל המתרחש מול עין המצלמה.

בנוסף לכך שהמצלמה מוחקת סרטונים ישנים מאוד לטובת חדשים, מכיוון שכל מצלמה מגיעה עם טווח זיכרון מוגבל, רצוי לצרף גם כרטיסי זיכרון נוספים המאפשרים המשך תיעוד ללא מחיקה של סרטונים ישנים יותר. לחילופין – ניתן לשמור סרטונים ישנים במחשב או בהתקן אחסון חיצוניים. כדאי מאוד לוודא שהמידע החשוב ביותר שתועד, יישמר גם במקורות נוספים ולא יהיה נתון רק לחסדי המצלמה.

מצלמות הרכב מצוינות לתיעוד מקרים בעייתיים נוספים, כגון מעורבות בתאונות דרכים. לא תמיד ניתן להוכיח מי גרם למה במהלך תאונה שנמשכת שבריר שנייה, ותיעוד וידיאו יכול בהחלט להטות את הכף. כמו כן יש סוג מסוים מאוד של מצלמות רכב הנקראות מצלמות רוורס, המיועדות בעיקר לכלי רכב גדולים עם נקודות ראייה מתות בדיוק בחלק האחורי – רכבי שטח, משאיות ועוד. באמצעות מצלמת רוורס, הנהג יכול לראות את כל השטח הפרוס מאחורי הרכב, ולהבטיח שאף אחד לא נפגע בשעת הנסיעה לאחור.

מעבר לכך, מצלמת רכב היא מעין סוג של אילוץ לנהיגה תקינה ובטוחה. מכיוון שכל דבר המתרחש בנסיעה מתועד, הנהג לא יכול להרשות לעצמו להתנהל בפראות על הכביש, שכן התיעוד במצלמה עלול להוביל להרשעתו בעבירות תנועה. יש להניח שזה שלב ראשון בסדרה של שלבים, בהם ישולבו ברכב אלמנטים שיתריעו בפני הנהג אודות נסיעה בעייתית. כבר כיום קיימים מוצרים שכאלה, ובעתיד הם כנראה יגיעו יחד עם הרכב באופן מובנה ולא כמוצרים נפרדים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב