דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימוד אנגלית 

מאת    [ 17/08/2014 ]

מילים במאמר: 836   [ נצפה 3384 פעמים ]

 לימוד אנגלית - הכללים הבסיסיים

כמו בכל תהליך לימודי של שפה חדשה ישנם כמה כללי יסוד או קווים מנחים שיכולים לעזור לכם להתחיל את תהליך הלמידה שלכם בצורה יותר נוחה ויעילה. אם אתם חדשים בלימוד השפה האנגלית זהו מאמר ששווה לכם לקרוא על מנת להתמצא באותם היסודות של לימוד השפה. חשוב לזכור כי הכלים שנציג בפניכם יהיו הכלים שילוו אתכם לאורך כל התהליך. אז בואו נתחיל.

אז מהם הכלים שעומדים לרשותנו בתהליך לימוד אנגלית?


    • מילון עברי אנגלי - זהו הכלי הראשון שלכם ואותו אתם יכולים ליישם כמעט בכל שלב שבו תלמדו את השפה האנגלית. המילון יעזור לכם לצבור כמות גדולה ומגוונת של מילים בשפה האנגלית ואת משמעותן. מחקר טוב של כל מילות המפתח הבסיסיות המרכיבות את השפה האנגלית יהווה הבסיס שעליו תוכלו להתמקצע ברזי השפה ולהבין אותה בצורה יעילה וחכמה. עם ההתפתחות הטכנולוגית קל מאד לגשת אל המילון שלכם הנמצא גם במכשיר הסלולארי שלכם ולשאוב ממנו את כל המילים שאתם זקוקים להם על מנת שתוכלו לנהל שיחה ברמה הבסיסית. זכרו, ככל שתגדילו את אוצר המילים שלכם, כך תוכלו ביתר קלות לפתח שיחה באנגלית כמעט עם כל דובר אנגלית אחר, והוא יוכל להבין אתכם.
    • אותיות באנגלית - עיתונות וספרות אנגלית - הכלי השמיש ביותר ללימוד אנגלית היה ונשאר הספרות האנגלית ואכן ספרים ועיתונים באנגלית יכולים להיות מקור מצוין ללימוד טוב ומקיף של השפה. בעידן הטכנולוגי קל מאד להשיג גישה לספרות מקוונות שכן ישנם הרבה ספרים מקוונים בשפה האנגלית. כמו כן הרשת מלאה במאמרים איכותיים באנגלית כמו גם מספר נרחב של עיתונים מובילים באנגלית כגון: הוול סטריט ג'ורנל לאוהבי עסקים, ESPN לאוהבי הספורט, והניו יורק טיימס לאלו מאיתנו האוהבים עיתונות חוקרת ואקטואליה. זהו כר נרחב לקריאה מקוונת ומהווה את אחת מאבני היסוד של לימוד אנגלית.
    • סרטים, סדרות טלוויזיה ושיעורים מקוונים באנגלית - אם יש לכם אוזן טובה ואתם קולטים את השפה בצורה טובה משמיעה, הרי שככל שתקיפו את עצמכם במדיה דוברת אנגלית כך תוכלו להבין אותה יותר טוב ובמהירה תוכלו גם לשוחח באופן שוטף וללא הפרעה. היכולת של אנשים מסוימים לקלוט את השפה האנגלית היא פנומנאלית ומאפשרת לכולנו בצורה בסיסית להכיר את השפה ולקלוט אותה באופן ישיר. לימוד אנגלית באמצעות שמיעה הינו כלי חזק מאד וככל שנחשפים לאנגלית מושמעת לפרק זמן ארוך יותר יש סיכוי גבוה מאד שהשפה תקלט מהר יותר וכתוצאה מכך גם אותר המילים שלנו יגדל משמעותית.

כיצד נוכל לעשות שימוש יעיל ואפקטיבי בכלים הבסיסיים ללימוד אנגלית?

ובכן בכל תחום בחיים שלנו אנחנו מוקפים באנשים שונים הדוברים שפות שונות ואשר השפה האנגלית מחברת ביניהם. לכן חשוב מאד להקיף את עצמנו בכלים שהזכרנו על מנת שנוכל לעשות בהם שימוש נרחב כאשר אנו מתקשרים עם אנשים אחרים ויש כמה דרכים טובות לתקשר עם דוברי אנגלית אחרים. במאמר זה אנו נסקור רק את הדרכים העיקריות אך בפועל יש הרבה יותר. לפניכם סקירה של כמה מהעיקריות:

לימוד אנגלית חינם - תקשורת יעילה עם אנשים ברשתות חברתיות - אם יש מדיה אחת שמחברת ביין אנשים בעולם בצורה היעילה ביותר הרי היא הרשת החברתית. ישנן מספר לא קטן של רשתות חברתיות כאשר הגדולה והמוכרת שבהן  הינה FaceBook. כאן ניתן לתקשר עם אנשים מכל העולם, ללמוד מהם ביטויים חדשים באנגלית, להצטרף לקהילות, לקבוצות ולדפי אוהדים של הסלבריטאים האהובים עלינו וללמוד כיצד דוברי אנגלית אחרים מתנהלים ומשוחחים אחד עם השני במדיה החברתית. הצורה בה אנשים יוצרים קשרים אחד עם השני ברשתות חברתיות היא עצומה בחשיבותה ותרומתה לידע שלכם בשפה האנגלית יכולה להיות אדירה אם תשכילו להשתמש בכלי הזה בצורה טובה.

סרטונים ב-YouTube בשפה האנגלית הם כלי חזק ללימוד אנגלית - כל נושא שרציתם להתעניין בו בצורה של גישה למידע נוח, יעיל וקל להבנה, הרי שהרשת החברתית לשיתוף סרטוני וידאו YouTube הינה הפלטפורמה הטובה ביותר בעולם להשגת מידע נגיש בכל נושא שתבחרו, אפילו אם תרצו שיעורים פרטיים באנגלית באמצעות סרטוני וידאו קצרים. פשוט הקישו ביטוי החיפוש שאתם מעוניינים בו ו- YouTube ייתן לכם מגוון עצום של סרטונים בכל נושא שתבחרו. ככל שתצפו ביותר סרטונים באנגלית, כך ההבנה שלכם את השפה האנגלית תהיה יותר גדולה ומגוונת. זה ממש פשוט וקל. בעידן הכפר הגלובאלי כל המידע המקוון באנגלית זמין לכם בלחיצת כפתור ואם רציתם גישה למידע לימודי בשפה האנגלית הרי שמהר מאד תגיעו למסקנה כי לימוד אנגלית מעולם לא היה קל יותר אם תנצלו את הכלים החינמיים האלו העומדים לרשותכם.

לאלו מכם שחושבים כי תהליך הלמידה של שפה חדשה הינו קשה בשבילם, אל דאגה, זהו פחד ראשוני שהרבה מאיתנו חווים בפעם הראשונה וזה טבעי אך אין סיבה לחשוש. אנגלית היא שפה קלה ללימוד ויכולה לפתוח לכם הרבה דלתות ועולמות חדשים שלא חוויתם קודם לכן. תוכלו לטייל בכל מקום בעולם ולשוחח עם התושבים המקומיים באנגלית, להחליף חוויות, רשמים ורעיונות בשפה האנגלית וגם להרחיב אופקים על ידי קריאה וכתיבה באנגלית. כל שעליכם לעשות הוא ליצור לעצמכם בסיס חזק של מילים באנגלית. ככל שתדעו יותר מילים באנגלית, כך תוכלו להרכיב יותר משפטים, מהפשוטים יותר ועד למורכבים ביותר, עד כי לימוד אנגלית ייראה לכם מהר מאד כתהליך פשוט מאד ביחס לפחד הראשוני שחוויתם בתחילה. המוח שלכם עובד כמו ספוג והוא מושך לתוכו אין ספור מילים ומושגים שאותם אתם יכולים לשלוף בעת הצורך על מנת לנהל שיחה מעניינת, לכתוב מכתב או מאמר, או לקרוא ספר.

 

 

פרופסור יואל כהן - מומחה לתקשורת - לימוד אנגלית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב